Powyższe stanowisko jest zgodne z obowiązującymi od 1 maja 2004 roku przepisami regulującymi opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z ar... - Interpretacja - P1/443/40/05

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.05.2005, sygn. P1/443/40/05, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Powyższe stanowisko jest zgodne z obowiązującymi od 1 maja 2004 roku przepisami regulującymi opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z art. 106 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) w związku z § 28 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97 poz. 971 z późn. zm.) w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie.

Na podstawie § 19 ust. 1 wyżej powołanego rozporządzenia w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą. W przypadku zatem gdy dostawca z krajów Unii Europejskiej po uznaniu wniesionej reklamacji wystawi fakturę korygującą, jej nabywca winien wystawić korektę faktury wewnętrznej na podstawie powyższych zasad i skorygować w niej podatek.

Jak wynika z przytoczonych przepisów w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów faktura korygująca powinna być ujęta w bieżącym okresie rozliczeniowym bez konieczności cofania się do rozliczeń pierwotnych. Biorąc powyższe pod uwagę postanawiam jak w sentencji.

Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie