Naczelnik Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4, art. 216 ustawy z dnia 29.08.1997 r.- Ordynacja pod... - Interpretacja - US I/2/443-20/p/EJ/05

www.shutterstock.com

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.04.2005, sygn. US I/2/443-20/p/EJ/05, Urząd Skarbowy w Stargardzie Szczecińskim

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4, art. 216 ustawy z dnia 29.08.1997 r.- Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60), art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 146 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz.535 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 17.03.2005 r. Spółki o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, stwierdza, iż przedstawione w zapytaniu stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe.

Wnoszący zapytanie przedstawił stan faktyczny, z którego wynika, iż firma Spółka, będąca czynnym podatnikiem podatku VAT, zajmuje się m. in. zakupem a następnie sprzedażą naftaliny (naftalenu) w postaci płatków, w opakowaniach 100 g - 25 kg, która zgodnie z wyjaśnieniami strony jest produktem biobójczym, przeznaczonym do zabezpieczenia odzieży przed molami. Producent, od którego strona zakupuje naftalinę, opodatkowuje ten produkt stawką 3 %.

W swoim wniosku Spółka pyta się, jaką stawką podatku VAT opodatkowana jest naftalina (naftalen) w postaci płatków, w opakowaniach 100 g - 25 kg, będąca preparatem przeciw molom.

Zdaniem strony preparat ten opodatkowany jest obniżoną stawką podatku od towarów i usług, tj. 3 %, jako że naftalina (naftalen) zgodnie z klasyfikacją PKWiU mieści się w grupie preparaty owadobójcze pozostałe o symbolu 24.20.11-90.10.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim podziela powyższe stanowisko strony.

Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego Spółka zajmuje się m.in. zakupem i sprzedażą naftaliny (naftalenu), która jest preparatem biobójczym przeznaczonym do zabezpieczenia odzieży przed molami.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. .U. Nr 54 poz. 535 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 146 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy w okresie od dnia przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej do dnia 30 kwietnia 2008 r. stosuje się stawkę w wysokości 3 % w odniesieniu do czynności, o których mowa w art. 5, których przedmiotem są towary i usługi wymienione w załączniku nr 6 do ustawy, z wyłączeniem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów i eksportu towarów.

Zgodnie z załącznikiem nr 6 do ustawy o podatku VAT wśród towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 3 % wyszczególnić można m. in. "pestycydy i inne środki agrochemiczne, z wyłączeniem wyrobów chemii gospodarczej", mieszczące się pod poz. 58 tego załącznika o symbolu PKWiU 24.2.

Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego pismem nr US I/2/446-79/EJ/05 z dnia 18.03.2005 r. zwrócił się z prośbą do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi celem dokonania klasyfikacji wg obowiązujących standardów klasyfikacyjnych stosowanych w statystyce naftaliny (...). Zgodnie z otrzymaną opinią tego Urzędu nr OK.-5672/KW-1841/2005 z dnia 29.03.2005 r. produkt będący przedmiotem zapytania tj. płatki antymolowe - preparat owadobójczy, przeznaczony do zwalczania moli zawierający naftalen - 100 %, w opakowaniach 100 g - 25 kg mieści się w grupowaniu PKWiU 24.20.11-90.10 "Preparaty użytkowe owadobójcze, pozostałe".

W związku z powyższym należy stwierdzić, iż opisany w zapytaniu wyrób - naftalina w postaci płatków antymolowych, w opakowaniach 100 g - 25 kg, znajduje się wśród towarów i usług wyszczególnionych w załączniku nr 6 do ustawy o podatku VAT (poz. 58) i w okresie do 30 kwietnia 2008 r. podlega opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 3 %.

Nadmienia się, iż powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Nie jest ona wiążąca dla wnioskodawcy, natomiast wiąże właściwy organ podatkowy i właściwy organ kontroli skarbowej- do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Urząd Skarbowy w Stargardzie Szczecińskim