Możliwość skorzystania z ulgi na dziecko (rodzina zastępcza). - Interpretacja - 0113-KDIPT2-2.4011.202.2023.2.ACZ

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 5 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.202.2023.2.ACZ

Temat interpretacji

Możliwość skorzystania z ulgi na dziecko (rodzina zastępcza).

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 marca 2023 r. złożyła Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi na dziecko. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem  z 5 kwietnia 2023 r. (wpływ 7 kwietnia 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

M.G. jest córką P.G., który od (…) r. przebywa w areszcie śledczym w ...... i będzie w nim przebywał do (…) r. Matka M.G., M.S., od 2014 r. przebywa w .... i jest pozbawiona praw rodzicielskich. W czasie pobytu P.G. w więzieniu, opieką nad małoletnią M.G. sprawowała babcia, R.G. (…) 2021 r. R.G. zachorowała i zmarła.

Od 22 listopada 2021 r. M.G. przebywa z Panią, czyli B.P. i Pani mężem, Z.P.

3 grudnia 2021 r. złożyli Państwo do Sądu w ..... wniosek o ustanowienie Państwa rodziną zastępczą dla M.G. 21 stycznia 2022 r. Sąd Rejonowy wydał postanowienie o zabezpieczeniu tymczasowym na okres pobytu M.G. w rodzinie B. i Z.P. Po niemalże roku, 21 grudnia 2022 r., Sąd wydał postanowienie o rodzinie zastępczej dla M.G. Przez cały czas zapewnialiście Państwo utrzymanie, ponosiliście koszty na kształcenie, opiekę medyczną oraz wszelkie potrzeby dla M.G. i nikt Państwu nie pomagał finansowo. Opieka społeczna nie miała podstaw do pomocy.

Chciałaby Pani skorzystać z możliwości odliczenia ulgi na dziecko za 2022 r.

W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że data urodzenia M.G. to (…) 2006 r.

Jest Pani biologiczną matką L.P., urodzonej (…) 2009 r. i rodziną zastępczą dla M.P, urodzonej (…) 2006 r.

Od 1 września 2021 r. do dnia złożenia wniosku i jego uzupełnienia, M.G. uczy się w liceum ogólnokształcącym „(…)” w ....., czyli przez 2022 r. uczęszczała do szkoły.

W 2022 r. M.G. nie otrzymała żadnego zasiłku pielęgnacyjnego ani renty socjalnej.

W 2022 r. M.G. na podstawie orzeczenia sądu została umieszczona w Pani rodzinie, bez prawa do świadczeń rodzinnych i była na Pani utrzymaniu.

W 2022 r. M.G. nie była w związku małżeńskim.

W 2022 r. M.G. nie osiągnęła żadnych dochodów.

W 2022 r. osiągnęła Pani dochód na podstawie umowy o pracę.

W 2022 r. dochody Pani i Pani męża nie przekroczyły kwoty 112 000 zł.

W 2022 r. w stosunku do Pani i M.G. nie miały zastosowania przepisy art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

21 stycznia 2022 r. Sąd Rejonowy w O. wydał postanowienie o zabezpieczeniu tymczasowym M.G. powierzając Państwu, jako rodzinie zastępczej na czas trwania postępowania.

Postanowienie Sądu z 21 grudnia 2022 r. uprawomocniło się 10 stycznia 2023 r.,  sygn. akt (…).

Pytanie

Czy może Pani skorzystać z ulgi na dziecko, czyli M.G., w rozliczeniu rocznym za 2022 r.?

Pani stanowisko w sprawie

W Pani ocenie, ulga na M.G. należy się Pani, ponieważ przez cały 2022 r. przebywała ona na Pani utrzymaniu, nie mając prawa do zasiłku 500+, jak i Dobry Start” 300+ i jest prawdziwa i zgodna ze stanem faktycznym.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 27f ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Od podatku dochodowego obliczonego zgodnie z art. 27, podatnik ma prawo odliczyć kwotę obliczoną zgodnie z ust. 2 na każde małoletnie dziecko, w stosunku do którego w roku podatkowym:

1)wykonywał władzę rodzicielską;

2)pełnił funkcję opiekuna prawnego, jeżeli dziecko z nim zamieszkiwało;

3)sprawował opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.

Zgodnie art. 27f ust. 2 ww. ustawy:

Odliczeniu podlega za każdy miesiąc kalendarzowy roku podatkowego, w którym podatnik wykonywał władzę, pełnił funkcję albo sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1, w stosunku do:

1)jednego małoletniego dziecka - kwota 92,67 zł, jeżeli dochody podatnika:

a)pozostającego przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim i jego małżonka, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 112 000 zł;

b)niepozostającego w związku małżeńskim, w tym również przez część roku podatkowego, nie przekroczyły w roku podatkowym kwoty 56 000 zł, za wyjątkiem podatnika samotnie wychowującego małoletnie dziecko wymienionego w art. 6 ust. 4c i 4g, do którego ma zastosowanie kwota dochodu określona w lit. a;

2)dwojga małoletnich dzieci - kwota 92,67 zł na każde dziecko;

3)trojga i więcej małoletnich dzieci - kwota:

a)92,67 zł odpowiednio na pierwsze i drugie dziecko,

b)166,67 zł na trzecie dziecko,

c)225 zł na czwarte i każde kolejne dziecko.

Jak stanowi art. 27f ust. 2a ww. ustawy:

Za dochody, o których mowa w ust. 2 pkt 1, uważa się dochody uzyskane łącznie w danym roku podatkowym, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30b i art. 30c, pomniejszone o kwotę składek, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 i 2a oraz art. 30c ust. 2 pkt 2.

W myśl art. 27f ust. 2b ww. ustawy:

Odliczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3, przysługuje podatnikowi określonemu  w ust. 1, który co najmniej przez jeden dzień roku podatkowego wykonywał władzę, pełnił funkcję lub sprawował opiekę, o których mowa w ust. 1, w stosunku do więcej niż jednego dziecka.

Stosownie do treści art. 27f ust. 2c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje, poczynając od miesiąca kalendarzowego, w którym dziecko:

1)na podstawie orzeczenia sądu zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych;

2)wstąpiło w związek małżeński.

Jak stanowi art. 27f ust. 2d ww. ustawy:

Za podatnika pozostającego w związku małżeńskim, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a oraz ust. 10 i 11, nie uważa się

1)osoby, w stosunku do której orzeczono separację w rozumieniu odrębnych przepisów;

2)osoby pozostającej w związku małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.

W świetle art. 27f ust. 3 ww. ustawy:

W przypadku gdy w tym samym miesiącu kalendarzowym w stosunku do dziecka wykonywana jest władza, pełniona funkcja lub sprawowana opieka, o których mowa w ust. 1, każdemu z podatników przysługuje odliczenie w kwocie stanowiącej 1/30 kwoty obliczonej zgodnie z ust. 2 za każdy dzień sprawowania pieczy nad dzieckiem.

W myśl art. 27f ust. 4 ww. ustawy:

Odliczenie dotyczy łącznie obojga rodziców, opiekunów prawnych dziecka albo rodziców zastępczych pozostających w związku małżeńskim. Kwotę tę podatnicy mogą odliczyć od podatku w dowolnej proporcji przez nich ustalonej. W przypadku braku porozumienia między podatnikami, którzy zgodnie z rozstrzygnięciem sądu wspólnie wykonują władzę rodzicielską nad małoletnim dzieckiem po rozwodzie lub w trakcie separacji (piecza naprzemienna), lub gdy miejsce zamieszkania dziecka jest takie samo jak miejsce zamieszkania obojga rodziców, opiekunów prawnych dziecka albo rodziców zastępczych pozostających w związku małżeńskim - kwotę tę podatnicy odliczają w częściach równych. W pozostałych przypadkach odliczenie w wysokości 100% stosuje podatnik, u którego dziecko ma miejsce zamieszkania w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.

Na podstawie art. 27f ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Odliczenia dokonuje się w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, podając liczbę dzieci i ich numery PESEL, a w przypadku braku tych numerów - imiona, nazwiska oraz daty urodzenia dzieci. Na żądanie organów podatkowych, podatnik jest obowiązany przedstawić zaświadczenia, oświadczenia oraz inne dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia, w szczególności:

1)odpis aktu urodzenia dziecka;

2)zaświadczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka;

3)odpis orzeczenia sądu o ustaleniu rodziny zastępczej lub umowę zawartą między rodziną zastępczą a starostą;

4)zaświadczenie o uczęszczaniu pełnoletniego dziecka do szkoły.

W myśl art. 27f ust. 7 ww. ustawy:

Przepis art. 6 ust. 8 stosuje się odpowiednio do dzieci, o których mowa w ust. 1 i 6.

Zgodnie z treścią art. 6 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4d, nie ma zastosowania, w przypadku gdy chociażby jeden z małżonków, osoba samotnie wychowująca dziecko lub jej dziecko:

1)stosuje przepisy:

a)art. 30c lub

b)ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, z wyjątkiem art. 6 ust. 1a tej ustawy

– w zakresie osiągniętych w roku podatkowym przychodów, poniesionych kosztów uzyskania przychodów, zobowiązania lub uprawnienia do zwiększania lub pomniejszenia podstawy opodatkowania albo przychodów, zobowiązania lub uprawnienia do dokonywania innych doliczeń lub odliczeń;

2)podlega opodatkowaniu na zasadach wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym lub ustawy z dnia 6 lipca 2016 r. o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych.

Przystępując do analizy przedstawionego we wniosku stanu faktycznego podkreślić należy, że korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym ulgi przewidzianej w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzależnione jest od spełnienia wszystkich ustawowych przesłanek wymaganych do jej zastosowania.

Zgodnie z zacytowanymi wyżej przepisami ulga na małoletnie dziecko, przy spełnieniu określonych wymogów, przysługuje między innymi podatnikowi, który nie jest rodzicem dziecka, w sytuacji, gdy pełni funkcję opiekuna prawnego dziecka, które z nim zamieszkuje lub sprawuje opiekę poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.

Instytucja rodziny zastępczej oraz opiekuna prawnego dziecka, określona została w przepisach ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy  (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1359 ze zm.).

Zgodnie z art. 94 § 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego:

Jeżeli żadnemu z rodziców nie przysługuje władza rodzicielska albo jeżeli rodzice są nieznani, ustanawia się dla dziecka opiekę.

W myśl art. 145 § 1 ww. Kodeksu:

Opiekę ustanawia się dla małoletniego w wypadkach przewidzianych w tytule II niniejszego kodeksu.

Jak stanowi art. 145 § 2 ww. Kodeksu:

Opiekę ustanawia sąd opiekuńczy, skoro tylko poweźmie wiadomość, że zachodzi prawny po temu powód.

Zgodnie z treścią art. 155 § 1 ww. Kodeksu:

Opiekun sprawuje pieczę nad osobą i majątkiem pozostającego pod opieką; podlega przy tym nadzorowi sądu opiekuńczego.

Natomiast instytucję rodziny zastępczej reguluje przepis art. 1121 § 1 pkt 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, który stanowi, że:

Zgodnie z treścią art. 1121 § 2:

Przepisu § 1 nie stosuje się, jeżeli sąd opiekuńczy postanowił inaczej.

Uregulowania prawne w zakresie funkcjonowania rodziny zastępczej zostały zawarte również w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 ze zm.).

Zgodnie z art. 32 ust. 1 ww. ustawy:

W myśl art. 35 ust. 1 ww. ustawy:

Stosownie zaś do art. 41 ust. 1 ww. ustawy:

Zgodnie z art. 49 ww. ustawy:

Obowiązek sprawowania pieczy nad dzieckiem i jego wychowania rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka podejmuje z dniem faktycznego umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka na mocy orzeczenia sądu, umowy, o której mowa w art. 35 ust. 2, oraz w sytuacjach określonych w art. 58 ust. 1 pkt 2 i 3.

Funkcja rodziny zastępczej nie jest więc tożsama z funkcją opiekuna prawnego.  Opiekuna prawnego ustanawia się do sprawowania opieki nad małoletnim dzieckiem, w związku z brakiem rodziców lub całkowitym pozbawieniem ich władzy rodzicielskiej. Natomiast umieszczenie dziecka w rodzinie zastępczej występuje w sytuacji, gdy rodzice dziecka nie zapewniają dziecku właściwej opieki rodzicielskiej. Rodzina zastępcza wykonuje jedynie funkcje zapewniające dziecku warunki rozwoju i wychowania odpowiednie do jego stanu zdrowia i poziomu rozwoju.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że chciałaby Pani skorzystać z możliwości odliczenia ulgi na dziecko, M.G. urodzoną (…) 2006 r., za 2022 r.

Ojciec M.G. od (…) r. przebywa w areszcie śledczym i będzie w nim przebywał do (…) r. Matka M.G. od 2014 r. przebywa w..... i jest pozbawiona praw rodzicielskich. W czasie pobytu ojca w więzieniu opieką nad małoletnią M.G. sprawowała babcia, która (…) 2021 r. zachorowała i zmarła.

Od 22 listopada 2021 r. M.G. przebywa z Panią i Pani mężem.

3 grudnia 2021 r. złożyli Państwo do Sądu wniosek o ustanowienie Państwa rodziną zastępczą dla M.G. 21 stycznia 2022 r. Sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu tymczasowym M.G. powierzając Państwu pieczę nad małoletnią, jako rodzinie zastępczej, na czas trwania postępowania.

21 grudnia 2022 r. Sąd wydał postanowienie o rodzinie zastępczej dla M.G., które uprawomocniło się z dniem 10 stycznia 2023 r.

Przez cały czas zapewnialiście Państwo utrzymanie, ponosiliście koszty na kształcenie, opiekę medyczną oraz wszelkie potrzeby dla M.G. i nikt Państwu nie pomagał finansowo. Opieka społeczna nie miała podstaw do pomocy.

Od 1 września 2021 r. do dnia złożenia wniosku i jego uzupełnienia, M.G. uczy się w liceum ogólnokształcącym.

W 2022 r. M.G. nie otrzymała żadnego zasiłku pielęgnacyjnego ani renty socjalnej, nie była w związku małżeńskim oraz nie osiągnęła żadnych dochodów.

W 2022 r. osiągnęła Pani dochód na podstawie umowy o pracę, a dochody Pani i Pani męża nie przekroczyły kwoty 112 000 zł.

W 2022 r. w stosunku do Pani i M.G. nie miały zastosowania przepisy art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto, jest Pani biologiczną matką córki, urodzonej w 2009 r.

W świetle powołanych wyżej przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stwierdzić należy, że – jak wskazano wyżej – jednym z warunków określonych przez ustawodawcę stanowiącym podstawę do skorzystania z odliczenia od podatku dochodowego w przypadku wychowywania małoletniego dziecka jest sprawowanie opieki poprzez pełnienie funkcji rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu lub umowy zawartej ze starostą.

Zaznaczyć należy, że w świetle art. 27f ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wystarczy faktyczne sprawowanie opieki nad dzieckiem, ale musi być spełniony wymóg formalnoprawny ustanowienia rodziny zastępczej przez sąd. Zatem, warunkiem uprawniającym do skorzystania z ulgi na dziecko jest posiadanie statusu opiekuna rodziny zastępczej.

Podkreślić należy, że status opiekuna prawnego pełniącego funkcję rodziny zastępczej nabywa się dopiero poprzez prawomocne orzeczenie o przyznaniu funkcji rodziny zastępczej na stałe. W związku z tym, uzyskanie w danym roku podatkowym jedynie nieprawomocnego orzeczenia o przyznaniu opieki tymczasowej nad dziećmi, nie pozwala na uznanie danej osoby za opiekuna prawnego pełniącego funkcję rodziny zastępczej, a więc przysposobienia pełnego dziecka.

Zatem, mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa stwierdzić należy, że nie przysługuje Pani prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej na M.G. w zeznaniu podatkowym za 2022 r., bowiem w tym okresie nie posiadała Pani prawomocnego orzeczenia sądu o ustanowieniu Pani rodziną zastępczą dla małoletniej M.G. Powyższe orzeczenie uprawomocniło się dopiero z dniem 10 stycznia 2023 r. i to od tej daty będzie przysługiwało Pani prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej na M.G., przy spełnieniu wszystkich pozostałych warunków określonych w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wobec powyższego, Pani stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację indywidualną w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.), opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany ani uprawniony do oceny załączonych do wniosku dokumentów. Należy wskazać, że przy wydawaniu interpretacji Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie różnił się od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Pani w zakresie przedstawionego stanu  faktycznego.

Ponadto wskazać należy, że z uwagi na to, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie Pani. Nie wywołuje skutków prawnych dla innych osób (np. Pani małżonka).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).