
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 czerwca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od lutego 2020 r., NIP (…). Posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce oraz jest czynnym podatnikiem VAT.
Do końca 2024 r. Wnioskodawca rozliczał dochody z działalności na podstawie podatku liniowego (zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych). Od 1 stycznia 2025 r. opodatkowuje przychody z działalności w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne). 8 lutego 2025 r. złożył stosowny wniosek o zmianę wpisu w CEiDG oraz oświadczenie o wyborze tej formy opodatkowania do właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego.
Wnioskodawca nie świadczy usług:
·na rzecz byłego pracodawcy;
·w ramach wolnych zawodów, określonych w art. 4 ust. 1 pkt 11 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Sposób prowadzenia działalności:
·Wnioskodawca samodzielnie decyduje o czasie i miejscu świadczenia usług;
·działalność jest prowadzona w całości na własne ryzyko, z ponoszeniem kosztów związanych m.in. z: pozyskiwaniem klientów, prowadzeniem strony internetowej, reklamą, realizacją zleceń, administracją i utrzymaniem firmy;
·Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy lub zaniechania związane ze świadczeniem usług.
Zakres działalności:
·w 2024 r. dominującym rodzajem działalności była sprzedaż internetowa towarów handlowych (PKWiU 47.00.51.0 - wyroby tekstylne: ręczniki, pościele, tekstylia domowe), bez ingerencji w ich stan fabryczny;
·w 2024 r. udział sprzedaży internetowej stopniowo malał na rzecz profesjonalnych usług dla biznesu, które od 2025 r. stanowią dominujący obszar działalności.
Wnioskodawca prowadzi osobną ewidencję przychodów dla każdego rodzaju działalności i stosuje przypisane stawki ryczałtu, zgodnie z charakterem świadczonych usług oraz odpowiednią klasyfikacją PKWiU.
Począwszy od 1 stycznia 2025 r., Wnioskodawca osiąga przychody z tytułu następujących usług:
·mapowanie, pomiary i diagnostyka procesów (PKWiU 74.90.19.0): mające charakter czysto operacyjny, polegające na realizowaniu badań procesów, zgodnie z metodyką Statystycznej Kontroli Procesów, prowadzeniu warsztatów z uczestnikami procesów, mapowaniu procesów w notacji BPMN, realizacji pomiarów w miejscu realizacji procesu, kalibracji systemów pomiarowych, przygotowaniu raportów na podstawie tworzonych w tym zakresie modeli danych. Rezultatem tych działań są gotowe mapy procesów w przyjętym standardzie biznesowym, wyliczone i udokumentowane metodami statystycznymi normy wydajności oraz dokumenty przedstawiające tzw. punkty krytyczne dla jakości w procesach, które mogą ułatwić identyfikację wąskich gardeł w procesach.
Usługi te nie mają charakteru doradczego lub zarządczego;
·konsultacje w zakresie potencjalnych usprawnień (PKWiU 70.22.16.0): świadczone oddzielnie, mające charakter doradztwa w zakresie zarządzania, polegające na konsultacjach i rekomendacjach usprawnień w zakresie obniżania kosztów, poprawy wydajności lub/i podnoszenia jakości procesów. Opierają się na wskazaniu rozwiązań dla problemów w obszarach wskazanych przez Klienta. Wynikiem doradztwa jest przekazanie wiedzy, jak rozwiązać zidentyfikowany problem i uzyskać wysokie prawdopodobieństwo poprawy efektywności, jakości lub obniżenia kosztów procesów w zależności od tego, co jest potrzebą Klienta;
·prowadzenie projektów usprawnień (PKWiU 70.22.20.0): mające charakter czysto operacyjny, polegające na przygotowaniu planów, budżetów, harmonogramów prac projektowych oraz koordynacji prac zespołu projektowego, planowaniu, systematycznej kontroli i zarządzaniu etapami projektów w celu przetestowania i wdrożenia usprawnienia lub innowacji. Usługi te realizowane są poprzez spotkania z uczestnikami projektu, przygotowanie planów działania, realizację i testowanie wybranych rozwiązań, rozwiązywanie napotkanych problemów w ramach realizowanych projektów przez iterowanie kolejnych prób uruchomienia rozwiązania, aż do uzyskania poprawy wydajności/jakości lub obniżenia kosztu procesu ewentualnie, uzyskania i udokumentowania dowodów, że dane rozwiązanie wdrażane w ramach projektu usprawnień lub innowacji nie umożliwia oczekiwanej przez Klienta poprawy w procesie.
Usługi te nie mają charakteru doradztwa w zakresie zarządzania;
·usługi w zakresie automatyzacji procesów i integracji systemów IT z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji i technologii chmurowych:
-projektowanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie oprogramowania wspierającego automatyzację procesów biznesowych i podejmowanie decyzji (PKWiU ex 62.01.1).
Usługi te obejmują:
·projektowanie i implementację dedykowanych aplikacji obliczeniowych m.in. w języku ... (np. do optymalizacji zamówień, prognozowania popytu, harmonogramowania produkcji, predykcji KPI);
·budowę i wdrożenie pipeline’ów przetwarzania i analizy danych z wykorzystaniem narzędzi chmurowych, w szczególności ... (np. ...);
·projektowanie, trenowanie i wdrażanie modeli uczenia maszynowego (ML) służących do wspomagania procesów decyzyjnych klienta;
·tworzenie i wdrażanie interfejsów API, umożliwiających wymianę danych pomiędzy systemami klienta (ERP, WMS, CRM, systemy BI), a wdrażanymi rozwiązaniami automatyzacji i sztucznej inteligencji;
·projektowanie i wdrażanie interaktywnych pulpitów raportowych w ... lub innych narzędziach ...;
·integrację autorskich rozwiązań programistycznych z systemami zewnętrznymi.
Efektem tych działań są w pełni funkcjonalne autorskie aplikacje oprogramowania oraz dedykowane komponenty programistyczne, wspierające automatyzację procesów biznesowych oraz podejmowanie decyzji w organizacjach klientów;
-konfiguracja i wdrażanie automatyzacji procesów biznesowych z wykorzystaniem platform RPA i rozwiązań low-code/no-code (PKWiU 62.02.20.0).
Usługi te obejmują:
·konfigurację i wdrażanie przepływów pracy (workflow) na platformach, takich jak np. (...);
·konfigurację przepływów pracy obejmujących połączenia z systemami klienta (ERP, WMS, CRM, e-mail) oraz zewnętrznymi API (w tym integrację z modelami GPT i innymi modelami LLM);
·konfigurację i personalizację gotowych komponentów ... oraz integracji opartych na gotowych konektorach;
·testowanie i optymalizację wdrożonych automatyzacji.
W ramach powyższych usług Wnioskodawca nie wykonuje:
·programowania własnych komponentów oprogramowania;
·tworzenia własnych konektorów API (custom connectors);
·budowy własnego middleware lub autorskiego kodu służącego do integracji systemów;
·instalowania oprogramowania na infrastrukturze klienta.
Efektem powyższych usług są gotowe, skonfigurowane i działające automatyzacje procesów biznesowych klienta, oparte na funkcjach oferowanych przez wykorzystane platformy low-code/no-code;
-doradztwo IT w zakresie integracji systemów informatycznych i optymalizacji architektury IT (PKWiU 62.02.20.0).
Usługi te obejmują:
·analizę istniejącej infrastruktury IT klienta (ERP, WMS, bazy danych, systemy BI, inne systemy informatyczne);
·identyfikację możliwości automatyzacji procesów i integracji systemów z wykorzystaniem rozwiązań chmurowych, RPA i Al;
·rekomendacje architektury integracyjnej i dobór technologii (np. ...);
·doradztwo w zakresie bezpieczeństwa danych i wydajności rozwiązań integracyjnych;
·opracowanie roadmap wdrożenia automatyzacji.
W ramach powyższych usług Wnioskodawca nie wykonuje:
·programowania, ani wdrażania oprogramowania;
·konfiguracji systemów informatycznych;
·instalacji oprogramowania.
Efektem usług jest dokumentacja i rekomendacje architektoniczne oraz technologiczne wspierające decyzje klienta dotyczące dalszego rozwoju i integracji systemów IT.
Poza tym, Wnioskodawca przewiduje także kontynuację, ale w marginalnym stopniu, sprzedaży wysyłkowej wyrobów tekstylnych (PKWiU 47.00.51.0) - prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaż ręczników, pościeli i innych tekstyliów domowych.
Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów dla wyżej opisanych usług, w której to ewidencji są wskazane przychody z poszczególnych tytułów odrębnie oraz stosowane są odpowiednio stawki ryczałtu, zachowując tym samym warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, mianowicie:
·mapowanie, pomiary i diagnostyka procesów (PKWiU 74.90.19.0) - stawka 8,5%;
·konsultacje w zakresie potencjalnych usprawnień (PKWiU 70.22.16.0) - stawka 15%;
·prowadzenie projektów usprawnień (PKWiU 70.22.20.0) - stawka 8,5%;
·usługi w zakresie automatyzacji procesów i integracji systemów IT z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji i technologii chmurowych:
-projektowanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie oprogramowania wspierającego automatyzację procesów biznesowych i podejmowanie decyzji (PKWiU ex 62.01.1) - stawka 12%;
-konfiguracja i wdrażanie automatyzacji procesów biznesowych z wykorzystaniem platform RPA i rozwiązań low-code/no-code (PKWiU 62.02.20.0) - stawka 12%;
-doradztwo IT w zakresie integracji systemów informatycznych i optymalizacji architektury IT (PKWiU 62.02.20.0) - stawka 12%;
·sprzedaż wysyłkowa wyrobów tekstylnych (PKWiU 47.00.51.0) - stawka 3%.
Pytanie
Czy w przedstawionym stanie faktycznym, w odniesieniu do usług świadczonych przez Wnioskodawcę, sklasyfikowanych według określonych kodów PKWiU, stosowane przez Wnioskodawcę stawki ryczałtu są prawidłowe na gruncie przepisów ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym stanie faktycznym, stosowane przez Niego stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla świadczonych usług, przypisanych do określonych kodów PKWiU, są prawidłowe.
Wnioskodawca kieruje się obowiązującymi przepisami ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.).
Wnioskodawca, dokonując klasyfikacji swoich usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), kierował się charakterem świadczonych usług oraz ich zgodnością z opisem poszczególnych grup PKWiU. Na tej podstawie przypisał właściwe stawki ryczałtu zgodnie z art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym:
·mapowanie, pomiary i diagnostyka procesów (PKWiU 74.90.19.0) - stawka 8,5%.
Zgodnie z wyjaśnieniami do PKWiU 74.90.19.0, usługi te obejmują specjalistyczne analizy procesów i nie stanowią działalności doradczej. Nie mają one charakteru działalności eksperckiej w zakresie doradztwa zarządczego, lecz są realizowane operacyjnie w postaci badań i pomiarów.
Art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wskazuje, że stawka 8,5% dotyczy działalności usługowej innej niż wskazana w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ww. ustawy (obejmującej m.in. doradztwo). Ponieważ usługi te nie są doradcze, lecz operacyjne, prawidłową stawką jest 8,5%;
·konsultacje w zakresie potencjalnych usprawnień (PKWiU 70.22.16.0) - stawka 15%.
Usługi te obejmują doradztwo w zakresie zarządzania, co wynika wprost z przypisanej grupy PKWiU 70.22.16.0.
Art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne określa, że dla usług doradczych obowiązuje stawka 15%.
Z tego względu, Wnioskodawca stosuje stawkę 15%, jako właściwą dla działalności doradczej;
·prowadzenie projektów usprawnień (PKWiU 70.22.20.0) - stawka 8,5%.
Usługi te obejmują operacyjne zarządzanie realizacją projektów, co oznacza, że Wnioskodawca wykonuje działania organizacyjne, a nie doradcze. Charakter działań obejmuje przygotowanie planów, harmonogramów, koordynację prac zespołu, co nie jest jednoznaczne z usługami doradczymi.
Z uwagi na to, że usługi te nie mieszczą się w zakresie działalności doradczej, ani w katalogu usług objętych stawką 15%, stosowana jest stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
·usługi w zakresie automatyzacji procesów i integracji systemów IT (PKWiU ex 62.01.1, PKWiU 62.02.20.0):
-usługi projektowania i wdrażania rozwiązań w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.01.1) - stawka 12%.
Usługi te obejmują projektowanie i implementację dedykowanych aplikacji obliczeniowych (np. w języku programowania Python), budowę pipeline’ów przetwarzania danych z wykorzystaniem narzędzi chmurowych (np. ...), projektowanie i trenowanie modeli uczenia maszynowego, implementację interfejsów API, budowę interaktywnych pulpitów BI oraz integrację autorskich rozwiązań z systemami klienta.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1) podlegają opodatkowaniu stawką 12%.
Charakter świadczonych usług jest zgodny z zakresem usług programistycznych określonych w PKWiU 62.01.1, obejmującym projektowanie, programowanie i rozwój oprogramowania.
-usługi konfiguracji i wdrażania automatyzacji procesów z wykorzystaniem platform RPA i low-code/no-code (PKWiU 62.02.20.0) - stawka 12%.
Usługi te obejmują konfigurację i wdrożenie przepływów pracy (workflow), np. wykorzystując narzędzia platformy ..., jak (...), przy wykorzystaniu gotowych konektorów i komponentów tych platform.
W ramach tych usług, Wnioskodawca nie wykonuje programowania własnych komponentów, nie tworzy własnych konektorów API, ani middleware, nie instaluje oprogramowania na infrastrukturze klienta.
Zgodnie z utrwaloną praktyką interpretacyjną oraz wyjaśnieniami GUS, usługi konfiguracji i parametryzacji gotowych narzędzi chmurowych oraz wdrażania automatyzacji procesów biznesowych bez wytwarzania nowego oprogramowania oraz bez instalowania oprogramowania, stanowią usługi doradztwa w zakresie oprogramowania, mieszczące się w grupowaniu PKWiU 62.02.20.0.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z takich usług podlegają opodatkowaniu stawką 12%.
-usługi doradcze w zakresie integracji systemów informatycznych i architektury IT (PKWiU 62.02.20.0) - stawka 12%.
Usługi te obejmują analizę infrastruktury IT klienta (......, bazy danych, systemy BI), identyfikację możliwości automatyzacji i integracji systemów, rekomendacje architektury integracyjnej i doboru technologii (....), doradztwo w zakresie bezpieczeństwa danych i wydajności, opracowanie roadmap wdrożenia automatyzacji.
Usługi mają charakter doradczy i nie obejmują programowania, konfiguracji, ani instalacji oprogramowania.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b ww. ustawy, przychody związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02) - w tym PKWiU 62.02.20.0 - podlegają opodatkowaniu stawką 12%.
·sprzedaż wysyłkowa wyrobów tekstylnych (PKWiU 47.00.51.0) - stawka 3%.
Art. 12 ust. 1 pkt 7 cyt. ustawy przewiduje stawkę 3% dla przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu.
Sprzedaż tekstyliów bez ich przetwarzania kwalifikuje ją do zastosowania stawki 3%.
Wybór stawek ryczałtu został dokonany na podstawie obowiązujących przepisów oraz właściwej klasyfikacji PKWiU. Wnioskodawca kierował się charakterem świadczonych usług, analizą ich operacyjnej lub doradczej natury oraz obowiązującymi przepisami ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), odstępuję od uzasadnienia prawnego dokonanej przez Pana oceny stanowiska.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanych przez Pana we wniosku grupowań PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.
Mimo, że we własnym stanowisku nie wskazał Pan pełnego przepisu (brak odpowiednich liter) odnośnie art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, to z uwagi na określenie właściwych stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stanowisko uznajemy za prawidłowe.
Ponadto należy podkreślić, że w przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowych symboli PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n Ordynacji podatkowej. Konsekwentnie, organ podatkowy może zakwestionować Pana rozliczenia, jeżeli okaże się, że stosuje Pan nieprawidłową stawkę.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na opisie stanu faktycznego przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Należy zastrzec, że interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania, natomiast nie rozstrzyga innych kwestii wynikających z opisu sprawy i własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, który stanowi:
Interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.
