
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z inwestycją pn.: „(...)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Realizując zadania własne, określone w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 1465 ze zm. dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”), w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej, Gmina realizuje projekt pn.: „(...)” (dalej: „Inwestycja”).
Gmina uzyskała dofinansowanie na realizację Inwestycji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla (...) 2021-2027 w zakresie Priorytetu FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”. Działanie FESL.10.14 „Infrastruktura kształcenia zawodowego”.
Przedmiotowa Inwestycja polega na poprawie infrastruktury kształcenia zawodowego (dalej: „Infrastruktura”) w Państwowych Szkołach (...), będącym jednostką budżetową Gminy (dalej: „Szkoła”). Działania przewidziane do realizacji to prace polegające na budowie, modernizacji i adaptacji pomieszczeń pracowni zawodowych służących do nauki zawodów oraz zakup niezbędnego wyposażenia w ramach przyjętego modelu kształcenia zawodowego na danym stanowisku.
Ponadto w ramach Inwestycji zaplanowano wykonanie łazienki dla osób niepełnosprawnych, zastosowania standardów dostępności w rozbudowanej części budynku, w tym zapewnienie komunikacji na poziomie zero, stosowne zaprojektowanie drzwi wejściowych i wewnętrznych, ławki na potrzeby akomodacji, posadzki równe i antypoślizgowe, odpowiednia kolorystyka ścian i wyposażenia, natężenie światła, stosowna organizacja przestrzeni, zapewnienie czytelnych i bezpiecznych szlaków ewakuacyjnych.
Inwestycja będzie funkcjonować w okresie długoterminowym, a w ciągu 5 lat od momentu rozliczenia Inwestycji nie zostaną wprowadzone żadne znaczne modyfikacje odnośnie do jej pierwotnego przeznaczenia. Gmina nie zamierza zbywać żadnych elementów nabytych podczas realizacji Inwestycji. Gmina pozostanie właścicielem Infrastruktury powstałej w wyniku realizacji Inwestycji przez co najmniej 5 lat.
Szkoła prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem VAT, zwolnioną od opodatkowania VAT oraz niepodlegającą opodatkowaniu VAT. W ramach czynności opodatkowanych VAT, Szkoła w szczególności wynajmuje następujące pomieszczenia:
- sala gimnastyczna (na podstawie umowy),
- powierzchnia korytarza szkolnego pod automaty z napojami (na podstawie umowy),
- pokoje gościnne (wg potrzeb),
- sale lekcyjne (wg potrzeb),
-wszystkie ww. pomieszczenia znajdują się na terenie budynku Szkoły.
Jednocześnie, Gmina podkreśla, iż Infrastruktura, w tym nowo powstałe pracownie, znajduje się w odrębnych budynkach (jeden zostanie dobudowany).
Ponadto, Infrastruktura powstała w ramach Inwestycji, nie będzie wynajmowana komercyjnie podmiotom trzecim, a w związku z tym nie będzie przynosić żadnych bezpośrednich przychodów do budżetu Gminy. Wnioskodawca wskazuje, iż Inwestycja nie będzie generowała po stronie Gminy żadnych dochodów.
Po zakończeniu realizacji Inwestycji Gmina nie będzie wykorzystywać Infrastruktury do żadnych czynności odpłatnych, w szczególności zamiarem Gminy nie jest jakakolwiek forma odpłatnego udostępniania przedmiotowej Infrastruktury ani wykorzystywanie Infrastruktury w celu świadczenia przez Gminę usług najmu pomieszczeń Szkoły.
Gmina ma zamiar wykorzystać przedmiotową Infrastrukturę do świadczenia nieodpłatnych usług edukacyjnych na rzecz uczniów Szkoły.
Pytanie
Czy Gminie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji?
Państwa stanowisko w sprawie
Zważywszy na fakt, że Infrastruktura, będąca przedmiotem Inwestycji, będzie wykorzystywana przez Gminę wyłącznie na potrzeby świadczenia nieodpłatnych usług edukacyjnych na rzecz uczniów Szkoły, w ocenie Gminy, nie będzie ona wykorzystywana w ramach jakichkolwiek czynności opodatkowanych VAT. Gmina wykorzystywać będzie przedmiotową Infrastrukturę w ramach zadań własnych związanych z edukacją publiczną (art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym). Infrastruktura nie będzie jednocześnie wykorzystywana do żadnych odpłatnych czynności. Tym samym, nie będzie tu dochodzić do odpłatnej dostawy towarów czy odpłatnego świadczenia usług, a Infrastruktura wykorzystywana będzie zdaniem Gminy wyłącznie w ramach zadań własnych Gminy (tj. czynności o charakterze publicznym, niepodlegających opodatkowaniu VAT).
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Stosownie natomiast do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot podatku określonych na fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z treści powyższej regulacji wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje podatnikom VAT w sytuacji, gdy towary i usługi, przy nabyciu których został naliczony podatek, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Dla oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia w każdym przypadku istotne jest więc ustalenie, czy podmiot posiada status podatnika VAT oraz czy towary i usługi, przy zakupie których naliczono VAT, w szczególności pozostają w bezspornym związku z wykonywanymi przez niego czynnościami opodatkowanymi.
Odnosząc się do wskazanej powyżej przesłanki warunkującej możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, tj. związku ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych, zdaniem Gminy, brak jest bezsprzecznego i bezpośredniego związku pomiędzy wydatkami, które ponoszone będą na realizację Inwestycji, a wykonywaniem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Jednocześnie w myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Z kolei zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.
Z wyżej przytoczonych przepisów wynika, iż na gruncie przepisów ustawy o VAT opodatkowaniu podlega dostawa towarów lub świadczenie usług wyłącznie wówczas, gdy mają one charakter odpłatny (z pewnymi wyjątkami dotyczącymi nieodpłatnych świadczeń zrównanych z czynnościami świadczonymi odpłatnie, które nie znajdują zastosowania w przedmiotowej sprawie).
W związku z powyższym, zdaniem Gminy, realizacja Inwestycji nie będzie związana z wykonywaniem czynności, które podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
W konsekwencji warunek związku ponoszonych wydatków z czynnościami opodatkowanymi nie zostanie spełniony i tym samym Gmina nie będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na realizację przedmiotowej Inwestycji.
Stanowisko Gminy znajduje przykładowo potwierdzenie w interpretacji indywidualnej z 8 października 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.799.2024.1.JM, w której Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: „DKIS”) stwierdził, iż „W omawianej sprawie warunek, o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ nabyte w ramach realizacji projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych. W związku z powyższym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, z tego tytułu nie będzie przysługiwało Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy”.
Ponadto, analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane m in w interpretacjach indywidualnych DKIS z:
- 19 grudnia 2024 r., sygn. 0112-KDIL1-2.4012.593.2024.1.DS.
- 9 października 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.808.2024.1.AJB,
- 1 października 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.770.2024.1.MGO.
- 1 października 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.768.2024.1.WL,
- 2 września 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.531.2024.1.KAK.
- 14 sierpnia 2024 r., sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.449.2024.1.MH.
Reasumując, zdaniem Wnioskodawcy:
- Infrastruktura będąca przedmiotem Inwestycji nie będzie wykorzystywana przez Gminę do jakichkolwiek czynności podlegających opodatkowaniu VAT;
- nie będzie przysługiwać Gminie prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Inwestycji z uwagi na brak związku ponoszonych wydatków z czynnościami opodatkowanymi VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z powołanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy, oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powołanych regulacji wynika, że organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te są natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Na podstawie art. 6 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy edukacji publicznej.
Jak wynika z opisu sprawy, są Państwo czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Realizują Państwo projekt pn.: „(...)”. Uzyskali Państwo dofinansowanie na realizację tej Inwestycji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla (...) 2021-2027 w zakresie Priorytetu FESL.10 „Fundusze Europejskie na transformację”. Działanie FESL.10.14 „Infrastruktura kształcenia zawodowego”.
Inwestycja polega na poprawie infrastruktury kształcenia zawodowego w Państwowych Szkołach (...), będącym Państwa jednostką budżetową. Działania przewidziane do realizacji to prace polegające na budowie, modernizacji i adaptacji pomieszczeń pracowni zawodowych służących do nauki zawodów oraz zakup niezbędnego wyposażenia w ramach przyjętego modelu kształcenia zawodowego na danym stanowisku. Inwestycja będzie funkcjonować w okresie długoterminowym, a w ciągu 5 lat od momentu rozliczenia Inwestycji nie zostaną wprowadzone żadne znaczne modyfikacje odnośnie do jej pierwotnego przeznaczenia. Nie zamierzają Państwo zbywać żadnych elementów nabytych podczas realizacji Inwestycji. Pozostaną Państwo właścicielem Infrastruktury powstałej w wyniku realizacji Inwestycji przez co najmniej 5 lat.
Infrastruktura powstała w ramach Inwestycji, nie będzie wynajmowana komercyjnie podmiotom trzecim, a w związku z tym nie będzie przynosić żadnych bezpośrednich przychodów do Państwa budżetu. Inwestycja nie będzie generowała po Państwa stronie żadnych dochodów.
Po zakończeniu realizacji Inwestycji nie będą Państwo wykorzystywać Infrastruktury do żadnych czynności odpłatnych, w szczególności Państwa zamiarem nie jest jakakolwiek forma odpłatnego udostępniania przedmiotowej Infrastruktury ani wykorzystywanie Infrastruktury w celu świadczenia przez Państwa usług najmu pomieszczeń Szkoły.
Mają Państwo zamiar wykorzystać przedmiotową Infrastrukturę do świadczenia nieodpłatnych usług edukacyjnych na rzecz uczniów Szkoły.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy jest uwarunkowane tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zasada ta wyłącza tym samym możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu. Oznacza to, że podstawowym warunkiem, który uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, jest związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Wskazali bowiem Państwo, że po zakończeniu realizacji Inwestycji nie będą Państwo wykorzystywać Infrastruktury do żadnych czynności odpłatnych, w szczególności Państwa zamiarem nie jest jakakolwiek forma odpłatnego udostępniania przedmiotowej Infrastruktury ani wykorzystywanie Infrastruktury w celu świadczenia przez Państwa usług najmu pomieszczeń Szkoły. Mają Państwo zamiar wykorzystać przedmiotową Infrastrukturę do świadczenia nieodpłatnych usług edukacyjnych na rzecz uczniów Szkoły.
Zatem jak wynika z powyższych informacji, wydatki związane z realizacją opisanej Inwestycji, nie będą związane z wykonywanymi przez Państwa czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W konsekwencji nie zostanie spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy.
Tym samym, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w związku z realizacją opisanego zadania.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
