
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 lipca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 lipca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kwestii zastosowania stawki 0% dla dostawy ręcznych skanerów (…), które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, pomiarowymi wykorzystującymi funkcję skanowania ze zintegrowanym oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria). Uzupełnili go Państwo pismami z 22 lipca 2025 r. (wpływ 22 lipca 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego (ostatecznie sformułowany w uzupełnieniu z 22 lipca 2025 r.)
(…) realizuje projekt (przedsięwzięcie) pn. (…). Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia wśród (...) uczniów szkół ogólnokształcących i zawodowych oraz (...) nauczycieli poprzez realizację programów rozwojowych, doposażenie pracowni oraz wzrost jakości kształcenia w (...) szkołach średnich na terenie powiatu (…). Okres realizacji projektu (...).
W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące zadania:
-doradztwo edukacyjno – zawodowe dla uczniów w formie indywidualnych i grupowych zajęć oraz zajęć zawodoznawczych,
-szkolenie (...),
-staże zawodowe dla uczniów,
-wyposażenie profesjonalnych pracowni 3D.
W ramach tego zadania Powiat (…) będzie dokonywał zakupów ręcznych skanerów (…). Ze specyfikacji technicznej urządzenia wynika: (…).
Sama nazwa Skaner 3D (…) wskazuje na urządzenie o szerokiej funkcjonalności. Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ), skaner ma:
1) służyć do precyzyjnych skanów w różnych środowiskach,
2) wykorzystywać technologię skanowania laserowego i optycznego,
3) zapewniać wysoką dokładność, wydajność i łatwość obsługi,
4) być używany w zastosowaniach przemysłowych, inżynieryjnych i projektowych,
5) być zestawem zawierającym specjalistyczne oprogramowanie do generowania modeli 3D, analiz przestrzennych, map i pracy na chmurach punktów oraz danych z fotogrametrii lotniczej.
W załączniku 8 są ujęte skanery, których dostawa opodatkowana jest stawką 0% VAT na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, natomiast brak jest wymienionych ręcznych skanerów 3D, które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, ponieważ spełniają funkcje pomiarowe.
Stawka ta może być zastosowana wyłącznie do dostaw towarów przeznaczonych do celów dydaktycznych, pod warunkiem, że są to towary o charakterze edukacyjnym, a nie przemysłowym czy specjalistycznym.
Planowane do zakupu w ramach projektu skanery 3D mają dodatkowe funkcje:
1)technicznej analizy przestrzennej,
2)mapowania,
3)projektowania inżynierskiego,
4)dokonywania pomiarów, ponieważ są instrumentem pomiarowym zintegrowanym z oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria). Planowany do zakupu skaner 3D nie nosi tylko i wyłącznie znamion urządzenia do przekształcania papierowych dokumentów w pliki cyfrowe.
Powiat (…) wskazuje, że:
1. Jest zamawiającym w rozumieniu art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i ogłosił postępowanie przetargowe na zakup wskazanych urządzeń.
2. Zarząd (…) jest organem prowadzącym dla publicznych placówek oświatowych, w których będą użytkowane zakupione urządzenia.
3. Placówki te są publicznymi jednostkami systemu oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
4. Wykonawca na etapie składnia oferty w postępowaniu przetargowym wskazał należny VAT za Skaner 3D (…) w wysokości 23%. Powyższe podyktowane było zakwalifikowaniem urządzenia jako instrument pomiarowy, wykorzystujący funkcje skanowania oraz urządzenie wielofunkcyjne.
5. Posiada Interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (…) z 18 marca 2025 r. o braku możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego co skutkuje, że VAT staje się kosztem kwalifikowanym. Niewłaściwe ustalenie stawki podatku VAT spowoduje niekwalifikowalność tych wydatków w ramach ww. projektu.
Pytanie
Czy w opisanym stanie faktycznym, prawidłowe będzie zastosowanie stawki 0% dla dostawy ręcznych skanerów 3D (…), które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, pomiarowymi wykorzystującymi funkcję skanowania ze zintegrowanym oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria)?
Państwa stanowisko w sprawie
W ocenie zainteresowanego Skaner 3D (…) nie spełnia warunków do zastosowania stawki 0% VAT, ponieważ jest to urządzenie o szerokiej funkcjonalności, posiadające instrumenty pomiarowe.
Taka charakterystyka wprost wskazuje, że przedmiot zamówienia nie jest klasycznym skanerem, lecz zaawansowanym urządzeniem wielofunkcyjnym, przeznaczonym do wykorzystywania w pracy inżynierskiej lub specjalistycznej.
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, oraz przepisami wykonawczymi (m.in. rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie obniżonych stawek VAT), stawka 0% VAT może być zastosowana wyłącznie do dostaw towarów przeznaczonych do celów dydaktycznych, pod warunkiem, że są to towary o charakterze edukacyjnym, a nie przemysłowym czy specjalistycznym.
Skaner 3D (…), zgodnie z OPZ, jest skanerem o szerokiej funkcjonalności, ponieważ służy do technicznej analizy przestrzennej, mapowania, projektowania inżynierskiego, pełni funkcje pomiarowe a także integruje się z oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria).
Takie funkcje klasyfikują urządzenie jako urządzenie wielofunkcyjne, a nie typowy skaner w rozumieniu przepisów o możliwości zastosowania obniżonej stawki 0% VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:
Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3,
art. 122 i art. 129 ust. 1.
Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:
W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.
Stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy:
W okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2024 r. poz. 248, z późn. zm.) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:
1)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;
2)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;
3)stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;
4)stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.
Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:
Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
a)dla placówek oświatowych,
b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
‒ przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:
Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:
1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
2.Drukarki
3.Skanery
4.Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)
5.Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:
Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
2) posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.
Przepis art. 43 ust. 9 ustawy stanowi, że:
Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Z powołanych regulacji wynika zatem, że nie każdy sprzęt komputerowy, będący przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
Przepisy ustawy przewidują, jakie warunki należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej, a na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych.
Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym enumeratywnie wymienione są urządzenia objęte preferencyjną stawką VAT.
Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy wskazują natomiast na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem, dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.
Z opisu sprawy wynika, że (…) realizuje projekt (przedsięwzięcie) pn. (…) w ramach (…). Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia wśród (...) uczniów szkół ogólnokształcących i zawodowych oraz (...) nauczycieli poprzez realizację programów rozwojowych, doposażenie pracowni oraz wzrost jakości kształcenia w (...) szkołach średnich na terenie powiatu (…). W ramach tego zadania (…) będzie dokonywał zakupów ręcznych skanerów 3D Skaner (…). Sama nazwa Skaner 3D (…) wskazuje na urządzenie o szerokiej funkcjonalności. Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ), skaner ma:
1) służyć do precyzyjnych skanów w różnych środowiskach,
2) wykorzystywać technologię skanowania laserowego i optycznego,
3) zapewniać wysoką dokładność, wydajność i łatwość obsługi,
4) być używany w zastosowaniach przemysłowych, inżynieryjnych i projektowych,
5) być zestawem zawierającym specjalistyczne oprogramowanie do generowania modeli 3D, analiz przestrzennych, map i pracy na chmurach punktów oraz danych z fotogrametrii lotniczej.
Planowane do zakupu w ramach projektu skanery 3D mają dodatkowe funkcje:
1) technicznej analizy przestrzennej,
2) mapowania,
3) projektowania inżynierskiego,
4) dokonywania pomiarów, ponieważ są instrumentem pomiarowym zintegrowanym z oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria). Planowany do zakupu skaner 3D nie nosi tylko i wyłącznie znamion urządzenia do przekształcania papierowych dokumentów w pliki cyfrowe.
Zarząd (…) jest organem prowadzącym dla publicznych placówek oświatowych, w których będą użytkowane zakupione urządzenia. Placówki te są publicznymi jednostkami systemu oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe. Ponadto we wniosku wskazali Państwo, że w załączniku nr 8 są ujęte skanery, których dostawa opodatkowana jest stawką 0% VAT na podstawie art. 83 ust. 1 pkt. 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, natomiast brak jest wymienionych ręcznych skanerów 3D, które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, ponieważ spełniają funkcje pomiarowe.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia czy, prawidłowe będzie zastosowanie stawki 0% dla dostawy do placówek oświatowych ręcznych skanerów 3D (…), które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, pomiarowymi wykorzystującymi funkcję skanowania ze zintegrowanym oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogrametria).
Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy wskazują na istnienie warunków formalnych niezbędnych do zastosowania stawki podatku wynoszącej 0%, których spełnienie pozwala na opodatkowanie dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych stawką 0%.
Jednak uprawnienie powyższe odnosi się wyłącznie do dostawy takich sprzętów komputerowych, które zostały wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług. Z przepisów ustawy wynika, że preferencyjną stawką podatku VAT – 0% objęto dostawę konkretnego sprzętu komputerowego.
W celu określenia, dostawa jakiego sprzętu podlega opodatkowaniu stawką 0% art. 83 ust. 13 ustawy odsyła do załącznika nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki czy skanery. Precyzyjnie określony w załączniku do ustawy wykaz sprzętów, których dostawa podlega opodatkowaniu zerową stawką podatku pozwala na uznanie, że jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.
Z treści wniosku wynika, że przedmiotowe ręczne Skanery 3D nie są skanerami, o których mowa w załączniku nr 8 do ustawy. Są to urządzenia wielofunkcyjne, ponieważ spełniają funkcje pomiarowe. Charakterystyka urządzenia wprost wskazuje, że przedmiot zamówienia nie jest klasycznym skanerem, lecz urządzeniem przeznaczonym do wykorzystywania w pracy inżynierskiej lub specjalistycznej.
Ponadto wskazać należy, że ani przepisy ustawy, ani rozporządzeń wykonawczych do ustawy nie przewidują zastosowania zwolnienia od podatku lub obniżonych stawek podatku VAT dla dostaw ww. urządzenia wielofunkcyjnego.
Podsumowując, dostawa ręcznych skanerów 3D (…), które są urządzeniami wielofunkcyjnymi, pomiarowymi wykorzystującymi funkcję skanowania ze zintegrowanym oprogramowaniem do przetwarzania danych z dronów (fotogramteria), nie będzie opodatkowana stawką podatku VAT 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z uwagi na niespełnienie warunków, o których mowa w art. 83 ust. 13 ustawy w związku z załącznikiem nr 8 do ustawy.
Zatem Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej:
Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego
Jestem ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Zatem, wydając przedmiotową interpretację oparłem się na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Dodatkowo, wyjaśniam, iż wnioski o wydanie interpretacji indywidualnej rozpatrywane są w terminie, o którym mowa w art. 14d § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.) dalej: Ordynacja podatkowa, tj. bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wniosków. Ponadto, wszystkie wnioski o wydanie interpretacji indywidualnej załatwiane są z zachowaniem kolejności wpływu.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
