
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 maja 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 2 maja 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązku rejestrowania przy pomocy własnych kas fiskalnych sprzedaży usług w imieniu i na rzecz zleceniodawcy. Uzupełnił go Pan pismem z 25 czerwca 2025 r. (wpływ 25 czerwca 2025 r). w odpowiedzi na wezwanie.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Prowadzi Pan działalność gospodarczą pod Firmą FHU (…) w zakresie najmu krótkoterminowego. W lipcu 2021r. zawarł Pan umowę agencyjną z B. Sp. z o.o. NIP: (…).
1)Zarówno firma FHU (…) jak i B. Spółka z o.o. mają zawarte odrębne umowy z właścicielami mieszkań, które są udostępniane turystom w ramach usług najmu krótkoterminowego.
2)FHU (…) prezentuje w swojej ofercie usługi noclegowe mieszkań, których operatorem jest B. Sp. o.o.
3)Na podstawie zawartej umowy agencyjnej FHU (…) oferował usługi noclegowe w ww. mieszkaniach, a za świadczoną usługę wystawiał fakturę z tyt. wynagrodzenia agenta.
4)Sprzedaż usług noclegowych była ewidencjonowana na kasie fiskalnej FHU (…) ze stawką 8%, a następnie, zgodnie z par. 2 pkt 2 umowy agencyjnej, na podstawie zestawień z programu rezerwacyjnego B. Sp. z o.o. wystawiał FV na kwotę wskazaną w zestawieniu ze stawką VAT 8%. W ewidencji FHU (…), podatek z takiej F-ry był podatkiem naliczonym. Sprzedaż usług noclegowych była ewidencjonowana na kasie fiskalnej i wykazywana jako sprzedaż FHU (…) - w ewidencji - podatek należny. Podatek należny był zrównany z podatkiem naliczonym. A wynagrodzenie agenta było opodatkowane stawką 23%.
5)Sprzedaż ewidencjonowana na kasie FHU (…) nie jest w żaden sposób wyodrębniana. Jest to z powodów organizacyjnych niemożliwe. Obsługuje Pan ok. 300 apartamentów. Ma Pan zawarte umowy z (…) na różnych warunkach.
Przez cały rok wpływają zaliczki z różnych portali rezerwacyjnych. Wszystko jest ewidencjonowane na kasie. Zdarza się, że rezerwacje są odwoływane a zaliczki zwracane.
W związku z tym strony umowy agencyjnej postanowiły, że rozliczenie finansowe najmów będzie następowało za okres faktycznego przyjazdu turysty.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Poniżej przedstawił Pan treść (fragment) umowy agencyjnej zawartej w formie pisemnej 1 lipca 2021 r. pomiędzy Panem jako Agentem a zleceniodawcą B. Sp. z o.o.:
„§ 1
1.Na podstawie niniejszej umowy Agent zobowiązuje się do sprzedaży w imieniu Zleceniodawcy na rzecz klienta masowego świadczonej przez Zleceniodawcę usługi najmu krótkoterminowego (w ramach PKD 55.20.Z).
2.Sprzedaż będzie rejestrowana na kasie fiskalnej Agenta oraz za pomocą faktur VAT wystawionych na rzecz podmiotów gospodarczych.
3.Agent wykona powierzone mu zadanie z dołożeniem szczególnej staranności.
§ 2
1.Agent będzie prowadził szczegółową ewidencję sprzedaży usług świadczonych przez Zleceniodawcę, na podstawie której Zleceniodawca wystawi fakturę na wysokość sprzedanych przez Agenta usług w danym miesiącu.
2.Za wykonane czynności Agent otrzyma wynagrodzenie za obsługę administracyjną sprzedaży, płatne na podstawie wystawionej faktury VAT.
3.Agent może żądać wynagrodzenia od umowy sprzedaży zawartej po rozwiązaniu umowy agencyjnej, jeżeli propozycję zawarcia umowy Agent otrzymał od klienta przed rozwiązaniem umowy agencyjnej.
4.Agent obciąży Zleceniodawcę kosztami sprzedaży usługi za pośrednictwem portali rezerwacyjnych oraz innymi kosztami sprzedaży.”
Jako sprzedawca na paragonie figurują Pana dane: PHU (…), nazwa usługi: wynajem apartamentu, stawka VAT 8%.
Faktura wystawiona przez Zleceniodawcę - B. Sp. z o.o. na Pana rzecz tj. Agenta obejmuje kwotę sprzedaży zaewidencjonowaną na Pana kasie rejestrującej jako wynajem apartamentów ze stawką 8%. Wartość faktury jest tożsama z wartością zaewidencjonowanej przez Pana sprzedaży na kasie fiskalnej.
Pana wynagrodzenie - jako Agenta ewidencjonuje Pan fakturą wystawioną dla zleceniodawcy- B. Sp. z o.o. z nazwą usługi: „wynagrodzenie agenta” lub „wynagrodzenie za obsługę rezerwacji” ze stawką 23%.
Nadmienia Pan, że na kasie rejestrującej dokonuje Pan również sprzedaży własnych apartamentów lub do których ma Pan tytuł prawny.
Rozliczenia należności z B. Sp. z o.o. dokonuje Pan na podstawie kwot zaewidencjonowanych na kasie w powiązaniu z systemem rezerwacyjnym.
Pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku
Czy prawidłowe jest ewidencjonowanie całości sprzedaży najmu apartamentów B. Sp. z o.o. na kasie rejestrującej Agenta?
Pana stanowisko w sprawie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku
Zgodnie z art. 28 Dyrektywy 2006/112/WE jeśli podatnik bierze udział w świadczeniu usług jako pośrednik lub agent, przyjmuje się, że podatnik sam te usługi otrzymał lub wyświadczył, świadczenie tych usług powinno być opodatkowane podatkiem VAT według stawki właściwej dla danego rodzaju usługi, a odbiorcy przysługuje odliczenie podatku VAT naliczonego.
Definicja podstawy opodatkowania została określona w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT. Zgodnie ze wskazanym przepisem podstawą opodatkowania jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, łącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze, mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług, świadczonych przez podatnika.
Ten sposób ewidencjonowania wyczerpuje również zasady ewidencji określone w § 5 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 775), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju (...).
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).
Z powyższych uregulowań wynika, że przez usługę należy rozumieć każde świadczenie na rzecz danego podmiotu niebędące dostawą towarów. Z uwagi na powyższe unormowania, pod pojęciem usługi (świadczenia) należy rozumieć każde zachowanie się na rzecz innej osoby, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś na rzecz innej osoby), jak i zaniechanie (nieczynienie, bądź też tolerowanie, znoszenie określonych stanów rzeczy).
Przy ocenie charakteru świadczenia jako usługi należy mieć na względzie, że ustawa zalicza do grona usług każde świadczenie. Zauważyć jednak należy, że usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym.
W związku z powyższym, czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności. Przy czym związek pomiędzy otrzymywaną płatnością a świadczeniem na rzecz dokonującego płatności musi mieć charakter bezpośredni i na tyle wyraźny, aby można powiedzieć, że płatność następuje w zamian za to świadczenie.
Zgodnie z art. 8 ust. 2a ustawy:
W przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.
Oznacza to, że podmiot świadczący (sprzedający) daną usługę nabytą we własnym imieniu, lecz na rzecz osoby trzeciej, traktowany jest najpierw jako usługobiorca, a następnie jako usługodawca tej samej usługi. Przeniesienie ciężaru kosztów na inną osobę nie może być zatem w żaden inny sposób potraktowane, niż jako świadczenie usługi w tym samym zakresie.
Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Obowiązek w zakresie prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z art. 111 ustawy.
Stosownie do art. 111 ust. 1 ustawy:
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem kryterium decydującym o obowiązku stosowania do ewidencjonowania kas rejestrujących jest status nabywcy towarów lub wykonywanych przez podatnika świadczeń.
Zgodnie z art. 111 ust. 3a pkt 1 i 7 ustawy:
Podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani:
1) wystawić i wydać nabywcy paragon fiskalny lub fakturę z każdej sprzedaży:
a) w postaci papierowej lub
b) za zgodą nabywcy, w postaci elektronicznej, przesyłając ten dokument w sposób z nim uzgodniony, w tym przy użyciu systemu teleinformatycznego Szefa Krajowej Administracji Skarbowej pośredniczącego przy wydawaniu paragonów fiskalnych w postaci elektronicznej nabywcy, bez konieczności podawania jego danych osobowych;
7) stosować kasy rejestrujące wyłącznie do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 3b.
W myśl art. 111 ust. 3b ustawy:
Podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży, u których podstawą opodatkowania jest kwota prowizji lub inna postać wynagrodzenia za wykonywane usługi w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innej umowy o podobnym charakterze albo marża, ewidencjonują na potrzeby obliczenia osiąganej przez nich wysokości podstawy opodatkowania i podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników.
Podatnicy dokonujący sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących są zobowiązani do przestrzegania zasad zawartych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2025 r. w sprawie kas rejestrujących (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 845), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
W myśl § 3 ust. 1 rozporządzenia:
Podatnicy prowadzą ewidencję każdej czynności sprzedaży, w tym sprzedaży zwolnionej od podatku, przy użyciu kas, które zostały nabyte w okresie obowiązywania potwierdzenia, że kasa spełnia funkcje wymienione odpowiednio w art. 111 ust. 6a lub w art. 145a ust. 2 ustawy oraz wymagania techniczne (kryteria i warunki techniczne) dla kas, wyłącznie w trybie fiskalnym pracy tej kasy, po dokonaniu jej fiskalizacji.
Stosownie do § 2 pkt 6), 8), 9) i 17) rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących:
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
- innym podmiocie - rozumie się przez to agenta, zleceniobiorcę, pośrednika lub inną osobę, która na podstawie umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innej umowy o podobnym charakterze dokonuje sprzedaży i prowadzi ewidencję tej sprzedaży w imieniu lub na rzecz podatnika obowiązanego do prowadzenia ewidencji (pkt 6);
- kasie powierzonej - rozumie się przez to kasę nabytą przez podatnika obowiązanego do prowadzenia ewidencji przy jej użyciu, który na podstawie umowy przekazuje ją innemu podmiotowi do prowadzenia ewidencji sprzedaży wyłącznie na rzecz lub w imieniu tego podatnika (pkt 8);
- kasie własnej - rozumie się przez to kasę nabytą przez podatnika obowiązanego do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży przy jej użyciu albo kasę nabytą do prowadzenia ewidencji sprzedaży własnej i prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników (pkt 9);
- paragonie fiskalnym albo fakturze - rozumie się przez to dokument fiskalny wystawiany przy użyciu kasy dla nabywcy, potwierdzający dokonanie sprzedaży (pkt 17).
Unormowania dotyczące podatników wykonujących czynności w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innych umów o podobnym charakterze, zawarto w § 5 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
W myśl § 5 ust. 1 rozporządzenia:
Podatnik, który ma obowiązek prowadzenia ewidencji, zlecając wykonywanie sprzedaży innemu podmiotowi, przekazuje kasę powierzoną lub zobowiązuje go do prowadzenia ewidencji sprzedaży na swoją rzecz lub w swoim imieniu przy użyciu kasy własnej tego podmiotu.
Stosownie do § 5 ust. 2 rozporządzenia:
W przypadku gdy inny podmiot jest obowiązany również do prowadzenia ewidencji własnej sprzedaży, ujmuje w ewidencji przy użyciu kasy własnej na potrzeby obliczenia osiąganej przez siebie wartości sprzedaży i wysokości podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej i prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników.
Ponadto w myśl § 5 ust. 3 rozporządzenia:
Przekazanie innemu podmiotowi kasy powierzonej w celu prowadzenia ewidencji lub zobowiązanie innego podmiotu do prowadzenia ewidencji przy użyciu nabytej przez ten podmiot kasy własnej, następuje na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej.
Jak wynika z powołanych przepisów dotyczących ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej, co do zasady pośrednik, który obok sprzedaży towarów/usług zleceniodawcy dokonuje sprzedaży towarów/usług własnych, w sytuacji gdy ciąży na nim obowiązek prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej, ma również obowiązek ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej obrotu z tytułu sprzedaży towarów/usług zleceniodawcy. Należy jednak zauważyć, że obowiązek ewidencjonowania przez pośrednika sprzedaży dokonywanej w imieniu i na rzecz zleceniodawcy, uwarunkowany jest wystąpieniem tego obowiązku u zleceniodawcy. Jednocześnie zobowiązanie innego podmiotu do prowadzenia ewidencji przy użyciu nabytej przez ten podmiot kasy własnej, następuje na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej.
Z opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie najmu krótkoterminowego. W lipcu 2021 r. zawarł Pan umowę agencyjną z B. Spółka z o.o.(Zleceniodawca). Jako Agent prezentuje Pan w swojej ofercie usługi noclegowe mieszkań, których operatorem jest Zleceniodawca. Sprzedaż jest ewidencjonowana na kasie.
Na podstawie umowy Agencyjnej zawartej pomiędzy Panem (Agentem), a Zleceniodawcą w formie pisemnej, Agent zobowiązuje się do sprzedaży w imieniu Zleceniodawcy na rzecz klienta masowego świadczonej przez Zleceniodawcę usługi najmu krótkoterminowego (w ramach PKD 55.20.Z). Sprzedaż będzie rejestrowana na kasie fiskalnej Agenta oraz za pomocą faktur VAT wystawionych na rzecz podmiotów gospodarczych. Agent będzie prowadził szczegółową ewidencję sprzedaży usług świadczonych przez Zleceniodawcę, na podstawie której Zleceniodawca wystawi fakturę na wysokość sprzedanych przez Agenta usług w danym miesiącu. Za wykonane czynności Agent otrzyma wynagrodzenie za obsługę administracyjną sprzedaży, płatne na podstawie wystawionej faktury VAT. Na kasie rejestrującej dokonuje Pan również sprzedaży usług najmu krótkoterminowego własnych apartamentów lub do których ma Pan tytuł prawny.
Pana wątpliwości dotyczą tego czy prawidłowe jest ewidencjonowanie całości sprzedaży usług najmu apartamentów Zleceniodawcy na Pana kasie rejestrującej.
Mając na uwadze art. 111 ust. 3b ustawy wskazać należy, że przepis ten, ustanawia wyjątek od zasady ogólnej i wskazuje, że podatnicy świadczący usługi m.in. na podstawie umowy agencyjnej oprócz sprzedaży własnej, mogą rejestrować na własnej kasie sprzedaż prowadzoną na rzecz lub w imieniu innych podatników. Co oznacza wówczas, że obrotem podlegającym ewidencjonowaniu przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest cała wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników. Jednocześnie należy zauważyć, że § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących stanowi, że podatnik obowiązany do zastosowania ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej może zobowiązać np. Agenta do prowadzenia takiej ewidencji sprzedaży na swoją rzecz lub w swoim imieniu przy użyciu kasy Agenta.
Mając na względzie przedstawiony w złożonym wniosku stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że skoro zarówno Pan jak i Zleceniodawca są podmiotami, które mają obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jak i rolników ryczałtowych za pomocą kas rejestrujących i z zawartej w formie pisemnej umowy agencyjnej wynika, że Zleceniodawca zobowiązuje Pana do ewidencjonowania sprzedaży usług, którą wykonuje Pan w imieniu Zleceniodawcy za pośrednictwem własnej kasy rejestrującej, to Pan na podstawie art. 111 ust. 3b VATU w związku z § 5 ust. 1 i ust. 3 rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji całości sprzedaży usług zakwaterowania krótkoterminowego Zleceniodawcy przy zastosowaniu kasy rejestrującej należących do Pana.
Tym samym, Pana stanowisko w zakresie pytania 1 uznaję za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Informujemy ponadto, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie pytania 1. Natomiast w zakresie pytania 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
