
Temat interpretacji
wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia odnośnie części zakupów, bowiem tylko część zakupów będzie służyła działalności opodatkowanej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2010r. (data wpływu 16 września 2010r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 października 2010r. (data wpływu 18 października 2010r.) oraz pismem z dnia 18 października 2010r. (data wpływu 20 października 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości uzyskania jednorazowego zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy w związku z realizacją projektu pod nazwą xxx - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 września 2010r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów w związku z realizacją projektu pod nazwą xxx. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 października 2010r. oraz 18 października 2010r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina w latach 2010-2011 będzie realizować inwestycje polegającą na budowie terenu rekreacyjnego w ramach realizacji projektu pod nazwą xxx współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa.
W wyniku realizacji projektu powstanie m.in. odkryty basen, skatepark, górka saneczkowa, ścieżki turystyczne. Obiekty powstałe w wyniku realizacji projektu będą odpłatnie udostępniane wszystkim zainteresowanym. Gmina S. jest obecnie podatnikiem podatku VAT.
Wydatki poniesione na realizację niniejszego projektu nie będą związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.
W wyniku realizacji projektu Gmina osiągnie przychody, Gmina realizować będzie zadania własne Gminy określone w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Przychody z działalności będą minimalne, niewspółmierne do poniesionych wydatków.
W piśmie z dnia 13 października 2010r. doprecyzowano opis zdarzenia przyszłego.
W wyniku realizacji projektu powstanie:
- odkryty basen na którego potrzeby rozbudowany i przebudowany zostanie istniejący budynek wraz z niezbędnymi instalacjami i przyłączami oraz instalacją solarną.
- zagospodarowany zostanie teren przyległy poprzez elementy małej architektury (ławki, kosze), ogrodzenie basenu, plac zabaw, górkę saneczkową.
Ponadto wykonane zostaną: skatepark, altana grillowa, oświetlenie oraz system monitorowania terenu rekreacyjno-sportowego, istniejący staw zostanie przywrócony do uprawiania sportów wodnych, wykonane zostanie boisko do siatkówki plażowej oraz ścieżki turystyczne wzdłuż muru klasztornego oraz na wałach zbiornika wraz z komunikacją wewnątrz rewitalizowanego obszaru.
Jedynie korzystanie z odkrytego basenu związane będzie z koniecznością zakupu biletów wstępu, a więc przychody z tego tytułu będą związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy. Korzystanie z pozostałej infrastruktury będzie powszechnie dostępne i nieodpłatne, korzystanie z obiektów nie będzie wiązało się z koniecznością zakupu biletów wstępu, a więc nie będą mieć tu miejsca czynności związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.
W związku z powyższym wydatki poniesione na realizację niniejszego projektu będą w części związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.
Faktury dokumentujące nabycie dóbr powstałych w wyniku realizacji przedmiotowego projektu wystawiane będą na Gminę. Minie powstałe w wyniku realizacji projektu będzie zarządzane bezpośrednio przez Gminę.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy w przypadku gdy kwota podatku naliczonego jest wyższa od podatku należnego Gmina będzie miała możliwość uzyskania jednorazowego zwrotu różnicy na rachunek bankowy na podstawie art. 87 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, niezależnie od wysokości uzyskiwanych przychodów...
Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dania 13 października 2010r.), na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa dla realizacji których zostały one powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Umowa zawarta z wykonawcą jest umową cywilnoprawną, Gmina w związku ze sprzedażą biletów wstępu będzie miała sprzedaż opodatkowana tzn. zakup usług będzie miał związek ze sprzedażą opodatkowaną. Art. 86 ust. 1 w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Z uwagi na powyższe Gmina będzie mogła obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego sfinansowanego ze środków Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej. Przedmiotowe zadanie inwestycyjne należy do zadań własnych Gminy na podstawie art. 7 ustawy o samorządzie gminnym.
Gmina będzie miała możliwość uzyskania jednorazowego zwrotu podatku na rachunek bankowy na podstawie art. 87 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, niezależnie od wysokości uzyskiwanych przychodów.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.
Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Prawo podatnika do odliczania podatku naliczonego jest ograniczone ściśle określonymi ramami czasowymi. Terminy, w których zarejestrowanemu czynnemu podatnikowi VAT przysługuje uprawnienie do odliczania podatku naliczonego zdefiniowane zostały w art. 86 ust. 10 i następnych ustawy o VAT.
Stosownie do art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008r. prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18. Natomiast, w myśl art. 86 ust. 11 ustawy o VAT, jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.
Jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 11, 12, 16 i 18, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej za okres, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego (art. 86 ust. 13 ustawy).
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.
Zatem, jeśli towary i usługi, przy nabyciu których naliczono podatek, są (mają być) wykorzystywane w całości lub w części do prowadzenia działalności opodatkowanej, wówczas podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku w całości lub w części.
Ustawa o podatku od towarów i usług ustanawia zasadę tzw. niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia podatku naliczonego nie musi czekać aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.
W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją określonej czynności, z którą łączą się skutki podatkowo - prawne było wykonywanie czynności opodatkowanych.
Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.
W myśl postanowień art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Powyższa regulacja wprowadza zatem dwie równorzędne zasady dotyczące sposobu postępowania z powstałą nadwyżką podatku. Możliwe jest bowiem albo otrzymanie jej zwrotu na rachunek bankowy, albo przeniesienie jej na następne okresy rozliczeniowe. Wybór sposobu postępowania pozostawiony został podatnikowi.
Podkreślenia wymaga, iż w obecnym stanie prawnym możliwość uzyskana bezpośredniego zwrotu nadwyżki podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi VAT nad podatkiem należnym nie jest warunkowana dokonywaniem przez podatnika dostawy lub świadczeniem usług opodatkowanych stawką niższą niż podstawowa lub rodzajem zakupionych towarów i usług.
Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.
Stosownie do zapisów art. 87 ust. 2 ustawy o VAT zwrot różnicy podatku, z zastrzeżeniem ust. 6, następuje w terminie 60 dni od dnia złożenia rozliczenia przez podatnika na rachunek bankowy podatnika w banku mającym siedzibę na terytorium kraju lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem, wskazane w zgłoszeniu identyfikacyjnym, o którym mowa w odrębnych przepisach. Jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego zweryfikowania, naczelnik urzędu skarbowego może przedłużyć ten termin do czasu zakończenia weryfikacji rozliczenia podatnika dokonywanego w ramach czynności sprawdzających, kontroli podatkowej lub postępowania podatkowego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej lub postępowania kontrolnego na podstawie przepisów o kontroli skarbowej. Jeżeli przeprowadzone przez organ czynności wykażą zasadność zwrotu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, urząd skarbowy wypłaca podatnikowi należną kwotę wraz z odsetkami w wysokości odpowiadającej opłacie prolongacyjnej stosowanej w przypadku odroczenia płatności podatku lub jego rozłożenia na raty (art. 87 ust. 2ustawy o VAT).
Standardowy termin zwrotu różnicy podatku naliczonego nad należnym wynosi 60 dni. Istnieje jednak możliwość skrócenia tego terminu do 25 dni. Możliwość taką przewiduje art. 87 ust. 6 ustawy o VAT. Skrócenie terminu jest możliwe w oparciu o umotywowany wniosek podatnika złożony wraz z deklaracją za dany okres rozliczeniowy.
Zwrot kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu jest możliwy również w przypadku, gdy podatnik nie wykonał w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych na terytorium kraju oraz czynności wymienionych w art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT (czyli czynności opodatkowanych poza terytorium kraju, które dają prawo do odliczenia podatku naliczonego). Zwrot taki przysługuje na podstawie umotywowanego wniosku składanego przez podatnika (art. 87 ust. 5a ustawy o VAT). Wniosek ten składany jest wraz z deklaracją za dany okres rozliczeniowy. W tym wypadku termin zwrotu wynosi, co do zasady, 180 dni. Termin ten może być jednak na pisemny wniosek podatnika skrócony do 60 dni, jeśli podatnik złoży w urzędzie skarbowym zabezpieczenie majątkowe (zasady na jakich składane jest zabezpieczenie majątkowe zawarte zostały w art. 87 ust. 2a, 4a 4f).
Zatem na gruncie obowiązujących przepisów cała nadwyżka podatku naliczonego nad należnym podlega zwrotowi w terminie, co do zasady, 60 dni (termin ten jednak może zostać na umotywowany wniosek podatnika skrócony do 25).
Wykazanie nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy w terminie 60 dni dokonywane jest przez wykazanie takiej różnicy (lub jej części; nie ma bowiem przeszkód, aby nadwyżka podatku naliczonego nad należnym została częściowo wykazana do zwrotu na rachunek bankowy, częściowo zaś do rozliczenia w kolejnej deklaracji VAT) w deklaracji podatkowej składanej za dany okres rozliczeniowy.
Z treści wniosku wynika, iż Gmina będzie realizować inwestycje polegającą na budowie terenu rekreacyjnego w ramach realizacji projektu pod nazwą xxx. W wyniku realizacji projektu powstanie:
- odkryty basen na którego potrzeby rozbudowany i przebudowany zostanie istniejący budynek wraz z niezbędnymi instalacjami i przyłączami oraz instalacją solarną.
- zagospodarowany zostanie teren przyległy poprzez elementy małej architektury (ławki, kosze), ogrodzenie basenu, plac zabaw, górkę saneczkową.
Ponadto wykonane zostaną: skatepark, altana grillowa, oświetlenie oraz system monitorowania terenu rekreacyjno-sportowego, istniejący staw zostanie przywrócony do uprawiania sportów wodnych, wykonane zostanie boisko do siatkówki plażowej oraz ścieżki turystyczne wzdłuż muru klasztornego oraz na wałach zbiornika wraz z komunikacją wewnątrz rewitalizowanego obszaru.
Korzystanie z odkrytego basenu związane będzie z koniecznością zakupu biletów wstępu, a więc przychody z tego tytułu będą związane ze sprzedażą opodatkowaną gminy. Korzystanie z pozostałej infrastruktury będzie powszechnie dostępne i nieodpłatne, korzystanie z obiektów nie będzie wiązało się z koniecznością zakupu biletów wstępu, a więc nie będą mieć tu miejsca czynności związane ze sprzedażą opodatkowaną gminy.
W związku z powyższym wydatki poniesione na realizację niniejszego projektu będą w części związane ze sprzedażą opodatkowaną Gminy.
Faktury dokumentujące nabycie dóbr powstałych w wyniku realizacji przedmiotowego projektu wystawiane będą na Gminę. Mienie powstałe w wyniku realizacji projektu będzie zarządzane bezpośrednio przez Gminę.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Przez świadczenie usług, rozumie się - zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT - każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów.
W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca wskazał, iż z tytułu sprzedaży biletów wstępu na teren basenu będzie uzyskiwał przychody. Niewątpliwie odpłatne udostępnianie basenu jest czynnością opodatkowaną podatkiem VAT jako odpłatne świadczenie usług. Zatem wszystkie zakupy związane z budową odkrytego basen na którego potrzeby rozbudowany i przebudowany zostanie istniejący budynek wraz z niezbędnymi instalacjami i przyłączami oraz instalacją solarną, a także zagospodarowany zostanie teren przyległy, będą związane z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Tym samym Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w części w jakiej zakupy będą związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych, tj. w części związanej z odpłatnym udostępnianiem basenu.
Z treści wniosku wynika również, iż część mienia powstałego w wyniku realizacji projektu nie będzie wykorzystywana do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych. Należy więc podkreślić, iż odnośnie zakupów dotyczących tej części projektu Gminie nie
będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT.
Podsumowując, na mocy art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług Wnioskodawca będzie miał możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z realizacją projektu pn. xxx w części w jakiej majątek powstały w wyniku realizacji projektu będzie wykorzystywany przez Gminę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Należy również zauważyć, iż niezależnie od tego, czy dokonany zakup stanowi kompletny i zdatny do użytkowania środek trwały, czy też dokonywane są dopiero nakłady (inwestycja w toku), których efektem będzie środek trwały - podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, jeśli tylko zakup dokonywany jest w związku z obecnie prowadzoną lub planowaną działalnością opodatkowaną.
Podatnik dokonujący zakupów inwestycyjnych - w określonym momencie nabywa prawo do dysponowania towarem jak właściciel i otrzymuje fakturę VAT. Jeżeli nawet dokonany zakup nie zostaje natychmiastowo zaliczony do środków trwałych, to i tak w świetle przepisów ustawy podatnik nabywa prawo do niezwłocznego odliczenia kwoty podatku VAT wynikającej z faktury dokumentującej dokonany zakup.
Jeżeli zatem podatnik dokonuje zakupów inwestycyjnych, przy czym inwestycja ta po oddaniu do użytkowania będzie służyła czynnościom opodatkowanym, to w kolejnych miesiącach w których dokonywane są zakupy, podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT. Zgodnie z powołanymi przepisami faktury otrzymane z tytułu dokonanych zakupów w ramach realizacji budowy basenu wraz z zagospodarowaniem terenu przyległego winien wykazać w deklaracjach za poszczególne okresy rozliczeniowe, w których przysługuje mu odliczenie przewidziane w art. 86
ust. 10 i ust. 11.
Tym samym, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, będzie w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, Wnioskodawca będzie miał prawo do uzyskania zwrotu różnicy podatku na wskazany rachunek bankowy według cytowanych powyżej zasad określonych w art. 87 ust. 2-6 ustawy o VAT, czyli za poszczególne okresy rozliczeniowe, w których wystąpi nadwyżka podatku naliczonego nad należnym niezależnie od wysokości uzyskanych przychodów.
Należy zatem zauważyć, iż prawo do odliczenia w związku z realizacją projektu xxx będzie przysługiwało Wnioskodawcy jedynie odnośnie części zakupów, bowiem tylko część zakupów będzie służyła działalności opodatkowanej. Jednocześnie zwrot różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 2 będzie przekazywany na rachunek bankowy Wnioskodawcy w rozliczeniu za okresy, za które składana będzie deklaracja podatkowa z wykazaną kwotą zwrotu, a więc nie można uznać,
iż zwrot z tytułu prowadzonej inwestycji może nastąpić jednorazowo.
Mając powyższe na uwadze, oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy należało uznać je za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
