Czy Wnioskodawca, jako beneficjent środków finansowych, otrzymanych w ramach ZPORR na realizację projektów, miał możliwość odliczenia podatku od towar... - Interpretacja - ITPP1/443-847/08/AP

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2008, sygn. ITPP1/443-847/08/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Czy Wnioskodawca, jako beneficjent środków finansowych, otrzymanych w ramach ZPORR na realizację projektów, miał możliwość odliczenia podatku od towarów usług w całości lub w części, od wydatków związanych z wykonaniem tych projektów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2008 r. (data wpływu 29 września 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług z tytułu realizacji projektu niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zrealizował w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego cztery projekty, w tym:

  • Działania 2.1

Program aktywizacji zawodowej studentów pochodzących z terenów słabo zurbanizowanych umowa nr (),

Regionalny System Monitorowania Rynku Pracy (RSMRP)-umowa nr (...),

  • Działania 2.3 Nowy zawód umowa nr ()
  • ,
  • Działania 2.4 Nowe szanse na współczesnym rynku pracy umowa nr ()
  • .

Projekty były finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczelnia jest podatnikiem VAT czynnym i korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie załącznika nr 4 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), poz. 7 (symbol PKWiU ex 80 usługi w zakresie edukacji). Czynności wykonane przez Wnioskodawcę, w ramach realizowanych projektów, dotyczyły świadczenia usług edukacyjnych, a zatem czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie .

Czy Wnioskodawca, jako beneficjent środków finansowych, otrzymanych w ramach ZPORR na realizację projektów, miał możliwość odliczenia podatku od towarów usług w całości lub w części, od wydatków związanych z wykonaniem tych projektów...

Zdaniem Wnioskodawcy, przeprowadzone szkolenia oraz badania monitorowania rynku pracy, zrealizowane w ramach wymienionych projektów dotyczyły czynności z zakresu usług edukacyjnych, zatem czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119, art. 120 ust 17 i 19, oraz art. 124. W związku z powyższym, Wnioskodawca jako beneficjent środków finansowych, otrzymanych w ramach ZPORR na realizację przedmiotowych projektów, nie miał możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w całości lub części od wydatków związanych z tymi projektami.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu

Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy