W zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usługi montażu wyrobu własnej produkcji . - Interpretacja - IPTPP2/443-748/12-6/PR

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2012, sygn. IPTPP2/443-748/12-6/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

W zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usługi montażu wyrobu własnej produkcji .

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 sierpnia 2012 r. (data wpływu 23 sierpnia 2012 r.) uzupełnionym pismami z dnia 16 listopada 2012 r. (data wpływu 19 listopada 2012 r.) oraz 27 listopada 2012 r. (data wpływu 30 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usługi montażu wyrobu własnej produkcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT dla usługi montażu wyrobu własnej produkcji. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 16 listopada 2012 r. oraz 27 listopada 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane uzupełnieniach wniosku).

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zajmuje się m.in. handlem detalicznym artykułów hydraulicznych oraz produkcją podgrzewaczy wody, zbiorników, pieco-kuchni, grzejników łazienkowych i innych drobnych towarów. Do chwili obecnej klienci kupowali wyroby Wnioskodawcy ze stawką 23% i montowali je we własnym zakresie. Wobec dużego zainteresowania Wnioskodawca chciałby wprowadzić usługę montażu zakupionego finalnego wyrobu. Usługi te Wnioskodawca wykonywałby w domach jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 oraz w lokalach mieszkalnych o powierzchni użytkowej do 150 m2. Klasyfikacja statystyczna 1 11 111 1110, 1 11 112 1110, 1 11 112 1121. Montaż powyższych urządzeń może wykonywać wyspecjalizowana placówka lub osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. Pracownicy Wnioskodawcy takie posiadają.

Podgrzewacze i zbiorniki wody.

Podgrzewacze wody przeznaczone są do podgrzewania wody użytecznej w instalacjach domowych. Wnioskodawca wykonuje podgrzewacze do zasilania z grawitacyjnej domowej instalacji c.o. oraz wymuszone pompą c.o. typu 80LOC, 100LOC, 120LOC, 140LOC, 80L, 100L, 120L, 140L, a także zbiorniki zasilane wyłącznie z trzonu kuchennego typu 80B, 100B, 12B, 140B.

Usługa Wnioskodawcy polegać będzie na zamontowaniu podgrzewacza lub zbiornika w układzie poziomym na wspornikach umieszczonych w ścianie nośnej, wykonaniu instalacji celem doprowadzenia zimnej wody do podgrzewacza, wykonaniu instalacji do odprowadzenia ciepłej wody do punktów odbioru oraz montażu śrubunków 5/4 i zaworów przelotowych kulowych. Montaż podgrzewacza lub zbiornika trwa około 8 godzin. Jest to praca trudna, gdyż urządzenia te pracują pod ciśnieniem, zła instalacja grozi rozsadzeniem i pęknięciem podgrzewacza. Czas montażu może być różny w zależności od miejsca montażu z uwagi na różnorodną konstrukcję budynku. Aktualna cena z podatkiem VAT podgrzewacza wynosi od 460 do 525 zł, zbiornika od 365 do 455 zł w zależności od rozmiaru, cena montażu wynosić będzie 300 zł.

Naczynia wyrównawcze.

Naczynia wyrównawcze o pojemności od 10 do 50 litrów montuje się w układ centralnego ogrzewania na końcowym etapie celem uzupełnienia wody w układzie centralnego ogrzewania. Usługa polega na zamontowaniu naczynia na wieszaku w górnej części budynku. Do naczynia wyrównawczego doprowadza się instalację zimnej wody, która służy do uzupełniania ubytków wody w centralnym ogrzewaniu na skutek wyparowania. W tym celu montuje się zawór 3/4 kulowy celem dopuszczenia wody do układu c.o. Montaż trwać będzie około 3 godzin. Cena naczynia w zależności od pojemności wynosi od 50 do 109 zł z podatkiem VAT, cena usługi wynosić będzie 100 zł brutto.

Pieco-kuchnia. Pieco-kuchnia spełnia dwie funkcje:

  1. służy jako piec do ogrzewania pomieszczeń poprzez podłączenia do instalacji grzejnikowej,
  2. służy jako kuchnia do gotowania potraw poprzez zamontowanie w górnej części płyty żeliwnej z fajerkami.

Montaż polega na podłączeniu pieco-kuchni do instalacji centralnego ogrzewania, grzejników, wykonaniu instalacji i podłączeniu zimnej wody do układu c.o. Montuje się zawór ciśnieniowy, gwintuje rury zasilania i powrotu, montuje 2 zawory przelotowe i zawór odpowietrzający. Czas trwania usługi wynosić będzie około 8 godzin. Cena pieco-kuchni wynosi od 1500 do 1700 zł z VAT w zależności od rodzaju i mocy. Cena usługi wynosić będzie 350 zł brutto.

Grzejniki łazienkowe.

Grzejniki łazienkowe drabinkowe służą do ogrzewania łazienek i suszenia bielizny. Montuje się je na ścianie w układ centralnego ogrzewania. Praca polega na przecięciu rury zasilania i powrotu, nagwintowaniu i montażu zaworu odcinającego i zaworu odpowietrzenia. Czas montażu 3 godziny. Cena grzejnika wynosi od 140 do 205 zł z podatkiem VAT w zależności od rodzaju i wielkości. Cena usługi wynosić będzie 100 zł.

Ponadto, w odpowiedzi na zadane pytanie Co będzie przedmiotem sprzedaży zgodnie z umowami cywilnoprawnymi zawartymi z klientami Wnioskodawcy..., Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotem sprzedaży będzie usługa montażu wyprodukowanych przez zakład Wnioskodawcy wyrobów zawierająca w sobie wartość tego wyrobu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie

(ostatecznie sformułowane w uzupełnieniach wniosku).

Czy Wnioskodawca może zastosować stawkę podatku VAT 8% dla usługi montażu wyrobu własnej produkcji...

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniach wniosku), można zastosować stawkę 8% podatku VAT na usługi montażu wraz z wartością montowanego wyrobu własnej produkcji. Zgodnie z art. 41 ust. 12-12c ustawy o podatku od towarów i usług zakres wykonywanych czynności mieści się w definicji budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków oraz budynki, w których wykonywane byłyby wymienione usługi zaliczone są do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej również ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, że przez towary rozumie się rzeczy ruchome oraz ich części, a także wszelkie postaci energii.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel () art. 7 ust. 1 ustawy.

Ponadto, art. 8 ust. 1 ustawy określa, że przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().

Jak stanowi art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Na mocy obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. art. 146a ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W myśl art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, że do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku w wysokości 8% stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r., stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

  1. towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  3. robót konserwacyjnych dotyczących:
    1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12
    • w zakresie w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

    Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont (§ 7 ust. 2 rozporządzenia).

    Przepisu ust. 1 pkt 3 nie stosuje się, jeżeli wartość towarów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia robót konserwacyjnych przekracza 50% tej podstawy (§ 7 ust. 3 ww. rozporządzenia).

    Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja, przebudowa oraz roboty budowlane, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

    W myśl art. 3 ww. ustawy Prawo budowlane, ilekroć w ustawie jest mowa o:

    • budowie należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego (pkt 6),
    • robotach budowlanych należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce,
    • przebudowie należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; () (pkt 7a),
    • remoncie należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym (pkt 8).

    W znaczeniu słownikowym (Współczesny słownik języka polskiego, red. Bogusław Dunaj, wyd. Langenscheidt Polska Sp. z o.o.), remont oznacza zespół czynności, w których wyniku przywraca się sprawność, wartość użytkową jakiegoś obiektu, urządzenia, natomiast montaż to składanie, łączenie, ustawianie z poszczególnych części maszyn, urządzeń, budowli; zakładanie instalacji. Z kolei instalować oznacza zakładać, montować jakieś urządzenia techniczne. Istotą remontu są więc wszystkie działania przywracające pierwotny stan techniczny i użytkowy w istniejącym obiekcie budowlanym lub lokalu mieszkalnym.

    Modernizacja to unowocześnienie i usprawnienie czegoś, natomiast termomodernizacja to modernizacja dotycząca ocieplenia budynku (pierwszy człon wyrazu wskazuje na związek z ciepłem tego, co oznacza człon drugi) - według internetowego słownika języka polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.).

    Montaż wg powyższego słownika - to składanie maszyn, aparatów, urządzeń z gotowych części; zakładanie, instalowanie urządzeń technicznych, łączenie oddzielnych części w całość.

    W związku z przytoczoną definicją stwierdzić należy, że pojęcie montaż odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

    Należy zauważyć, iż sama usługa montażu czy też instalacja poszczególnych towarów nie może być traktowana jako remont, modernizacja, termomodernizacja czy też przebudowa. Dopiero w połączeniu z zespołem innych czynności, w wyniku których podnosi się bądź też przywraca poprzedni stan techniczny czy wartość użytkową budynku lub lokalu, można traktować jako usługę remontu, modernizacji lub termomodernizacji, o których mowa w ustawie.

    Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zajmuje się m.in. handlem detalicznym artykułów hydraulicznych oraz produkcją podgrzewaczy wody, zbiorników, pieco-kuchni, grzejników łazienkowych i innych drobnych towarów. Do chwili obecnej klienci kupowali wyroby Wnioskodawcy ze stawką 23% i montowali je we własnym zakresie. Wobec dużego zainteresowania Wnioskodawca chciałby wprowadzić usługę montażu zakupionego finalnego wyrobu. Usługi te Wnioskodawca wykonywałby w domach jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 oraz w lokalach mieszkalnych o powierzchni użytkowej do 150 m2. Montaż powyższych urządzeń może wykonywać wyspecjalizowana placówka lub osoby posiadające odpowiednie uprawnienia. Pracownicy Wnioskodawcy takie posiadają.

    Podgrzewacze wody przeznaczone są do podgrzewania wody użytecznej w instalacjach domowych. Wnioskodawca wykonuje podgrzewacze do zasilania z grawitacyjnej domowej instalacji c.o. oraz wymuszone pompą c.o. typu 80LOC, 100LOC, 120LOC, 140LOC, 80L, 100L, 120L, 140L, a także zbiorniki zasilane wyłącznie z trzonu kuchennego typu 80B, 100B, 12B, 140B.

    Usługa Wnioskodawcy polegać będzie na zamontowaniu podgrzewacza lub zbiornika w układzie poziomym na wspornikach umieszczonych w ścianie nośnej, wykonaniu instalacji celem doprowadzenia zimnej wody do podgrzewacza, wykonaniu instalacji do odprowadzenia ciepłej wody do punktów odbioru oraz montażu śrubunków 5/4 i zaworów przelotowych kulowych. Montaż podgrzewacza lub zbiornika trwa około 8 godzin. Jest to praca trudna, gdyż urządzenia te pracują pod ciśnieniem, zła instalacja grozi rozsadzeniem i pęknięciem podgrzewacza. Czas montażu może być różny w zależności od miejsca montażu z uwagi na różnorodną konstrukcję budynku. Aktualna cena z podatkiem VAT podgrzewacza wynosi od 460 do 525 zł, zbiornika od 365 do 455 zł w zależności od rozmiaru, cena montażu wynosić będzie 300 zł.

    Naczynia wyrównawcze o pojemności od 10 do 50 litrów montuje się w układ centralnego ogrzewania na końcowym etapie celem uzupełnienia wody w układzie centralnego ogrzewania. Usługa polega na zamontowaniu naczynia na wieszaku w górnej części budynku. Do naczynia wyrównawczego doprowadza się instalację zimnej wody, która służy do uzupełniania ubytków wody w centralnym ogrzewaniu na skutek wyparowania. W tym celu montuje się zawór 3/4 kulowy celem dopuszczenia wody do układu c.o. Montaż trwać będzie około 3 godzin. Cena naczynia w zależności od pojemności wynosi od 50 do 109 zł z podatkiem VAT, cena usługi wynosić będzie 100 zł brutto.

    Pieco-kuchnia spełnia dwie funkcje:

    1. służy jako piec do ogrzewania pomieszczeń poprzez podłączenia do instalacji grzejnikowej,
    2. służy jako kuchnia do gotowania potraw poprzez zamontowanie w górnej części płyty żeliwnej z fajerkami.

    Montaż polega na podłączeniu pieco-kuchni do instalacji centralnego ogrzewania, grzejników, wykonaniu instalacji i podłączeniu zimnej wody do układu c.o. Montuje się zawór ciśnieniowy, gwintuje rury zasilania i powrotu, montuje 2 zawory przelotowe i zawór odpowietrzający. Czas trwania usługi wynosić będzie około 8 godzin. Cena pieco-kuchni wynosi od 1500 do 1700 zł z VAT w zależności od rodzaju i mocy. Cena usługi wynosić będzie 350 zł brutto.

    Grzejniki łazienkowe drabinkowe służą do ogrzewania łazienek i suszenia bielizny. Montuje się je na ścianie w układ centralnego ogrzewania. Praca polega na przecięciu rury zasilania i powrotu, nagwintowaniu i montażu zaworu odcinającego i zaworu odpowietrzenia. Czas montażu 3 godziny. Cena grzejnika wynosi od 140 do 205 zł z podatkiem VAT w zależności od rodzaju i wielkości. Cena usługi wynosić będzie 100 zł.

    Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotem sprzedaży będzie usługa montażu wyprodukowanych przez Jego zakład wyrobów, zawierająca w sobie wartość tego wyrobu.

    Podkreślić należy, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy (dostawa, budowa, remont, modernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

    Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia itp.). Wyliczenie co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych).

    Podkreślić należy, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, zatem winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego.

    Przy czym, warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług (tj. do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym), jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji obiektów budowlanych lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

    Mając na uwadze opis sprawy oraz powołane wyżej przepisy należy zauważyć, iż w przypadku wprowadzenia do swojej oferty handlowej jak wskazał Wnioskodawca - usługi montażu wyprodukowanych wyrobów zawierającą w sobie wartość tego towaru, to do czynienia będziemy mieli z usługą kompleksową, która obejmować będzie świadczenie podstawowe usługę montażu podgrzewaczy wody lub zbiorników wody lub naczyń wyrównawczych lub pieco-kuchni lub grzejników łazienkowych oraz świadczenie pomocnicze dostawę materiału.

    Wobec powyższego w przypadku, gdy montaż podgrzewaczy wody lub zbiorników wody lub naczyń wyrównawczych lub pieco-kuchni lub grzejników łazienkowych będzie dokonywany w ramach budowy, remontu, modernizacji lub przebudowy w obiektach objętych społecznym programem mieszkaniowym, to zgodnie z art. 41 ust. 12 ustawy podlegać będzie opodatkowaniu 8% stawką podatku.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

    Wniosek ORD-IN

    Treść w pliku PDF 757 kB

    Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi