
Temat interpretacji
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8 poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 19.05.2006r. (data wpływu 19.05.2006r.) Pana B. G.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowie Wielkopolskim, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie opodatkowania usług realizacji i rejestracji dźwięku oraz nagłaśniania imprez kulturalnych, uznaje stanowisko podatnika
za prawidłowe.
UZASADNIENIE
W piśmie z dnia 19.05.2006r. wnioskodawca - Pan B. G. - przedstawił stan faktyczny: podatnik świadczy usługi z grupy PKWiU 92, do których należy m.in. realizacja i rejestracja dźwięku w studio i w terenie oraz nagłaśnianie imprez kulturalnych.
W piśmie tym podatnik pyta jaką stawkę podatku VAT winien zastosować do świadczonych przez siebie usług.
We wspomnianym piśmie podatnik przedstawił również swoje stanowisko: zdaniem podatnika usługi należące do grupy PKWiU 92.32.10 które podatnik wykonuje, nie wiążą się bezpośrednio ze wstępem na imprezy i w związku z tym można zastosować zwolnienie z podatku od towarów i usług.
Naczelnik Urzędu Skarbowego informuje, że zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 i poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) zwalnia się od podatku usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielanie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem (w objaśnieniach do załącznika zaznaczono, iż zwolnienie to dotyczy wyłącznie usług związanych z rekreacją i sportem świadczonych przez podmioty, których celem nie jest systematyczne dążenie do osiągnięcia zysków, zaś wszelkie zyski które mimo wszystko zostaną osiągnięte, będą przeznaczone na utrzymanie lub poprawę świadczonych usług) - z wyłączeniem:
- 1) usług związanych z taśmami video oraz wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi
- 2) usług związanych
z wyświetlaniem filmów i taśm video, wyświetlaniem filmów na innych nośnikach oraz filmów reklamowych i promocyjnych
- 3) usług w zakresie działalności stadionów i innych obiektów sportowych (PKWiU 92.61)
- 4) wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego (PKWiU 92.31.2), związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych(PKWiU 92.32.10), świadczone przez wesołe miasteczka, parki rozrywki, cyrki, dyskoteki, sale balowe (PKWiU 92.33, 92.34.11, 92.34.12) oraz wstępu na imprezy sportowe
- 5) wstępu oraz wypożyczania wydawnictw (PKWiU 22.11, 22.12, 22.13) w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą (PKWiU
92.5)
- 5a) usług związanych z produkcją filmów i nagrań video ( PKWiU 92.11), usług związanych z dystrybucją filmów i nagrań video (PKWiU 92.12), usług związanych z produkcją filmów i nagrań na innych nośnikach, usług związanych z dystrybucją filmów na innych nośnikach
- 5b) wstępu do parków rekreacyjnych, plaż i innych miejsc o charakterze kulturalnym (PKWIU ex 92.72)
- 6) działalności agencji informacyjnych
- 7) usług wydawniczych
- 8) usług radia i telewizji (PKWiU 92.2) z zastrzeżeniem poz.12
Odnosząc przytoczone przepisy do przedstawionego stanu faktycznego - Podatnik określił iż świadczone przez niego usługi należą do grupy PKWiU 92.32.10 - należy stwierdzić, iż m. in. usługi nagłośnienia imprez kulturalnych polegające na zapewnieniu sprzętu nagłaśniającego wraz z obsługą są kwalifikowane przez urzędy statystyczne do grupowania PKWiU 92.32.10-00.00 "usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych", korzystają ze zwolnienia z podatku od towarów i usług, bowiem wyłączeniu w tym zakresie podlega jedynie wstęp na wymienione w pkt 4 imprezy.
Po przeanalizowaniu stanu faktycznego przedstawionego w piśmie oraz odnoszących się do nich przepisów prawa, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowie Wielkopolskim stwierdza, iż stanowisko podatnika jest prawidłowe.
Wobec powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowie Wielkopolskim postanowił jak w sentencji postanowienia.
Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie sporządzenia interpretacji (...).
