Postanowienie - Interpretacja - 1434/PV/443-23/05/AM

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.04.2005, sygn. 1434/PV/443-23/05/AM, Urząd Skarbowy Warszawa-Praga

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Postanowienie


Na podstawie art. 216, oraz 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) w związku z wnioskiem z dnia 4.02.2005 r. o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga


- stwierdza, że stanowisko w przedstawionym stanie faktycznym jestprawidłowe.


U z a s a d n i e n i e


Wnioskiem z dnia 4.02.2005 r. (data wpływu do Urzędu 7.02.05) uzupełnionym w dniu 17.03.05 Spółka wystąpiła o udzielenie pisemnej interpretacji z zakresu podatku od towarów i usług przez określenie stawki podatku VAT na sprzedaż programu muzyczno - rozrywkowego na rzecz Telewizji.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka zajmuje się produkcją programu muzyczno -rozrywkowego, którego finalnym produktem jest audycja telewizyjna sprzedawana wraz z wszelkimi prawami do korzystania - Telewizji. Usługi te jako wymienione w załączniku nr 3 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowuje wg stawki 7%.

Odnosząc się do przedstawionego stanowiska Naczelnik Urzędu Skarbowego informuje, że jest prawidłowe i jednocześnie wyjaśnia:Przedstawiony stan faktyczny wskazuje, że Spółka jest producentem programu muzyczno - rozrywkowego sklasyfikowanego wg PKWiU 92.20.

Usługi te zostały wymienione w załączniku nr 3 w poz. 155 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) tj.,, Usługi radia i telewizji, inne niż określone w poz. 12 załącznika nr 4.

W związku z powyższym przy sprzedaży usług zaklasyfikowanych do tego grupowania stosuje się stawkę podatku w wysokości 7% zgodnie z art. 41 ust. 2 ww. ustawy o podatku od towarów i usług pod warunkiem, że nie dotyczą :

  1. usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi,
  2. działalności agencji informacyjnych.
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga