
Temat interpretacji
Zbycie przez Wnioskodawcę gruntów niezabudowanych będzie podlegała opodatkowaniu 23% stawka podatku, natomiast w przypadku zbycia nieruchomości zabudowanych objęta będzie zwolnieniem od podatku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2012 r. (data wpływu 22 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do zbycia nieruchomości - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 listopada 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do zbycia nieruchomości.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Decyzją z dnia 5 stycznia 2012 r. na wniosek spółki P, Wojewoda ustalił lokalizację przedsięwzięcia pn. P. Na podstawie tej decyzji z podziału działek:
- nr 8 - powstała działka nr o pow. 165 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 13 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana i została wyceniona na kwotę zł. Były właściciel działki oświadczył, że nabył ją na cele gospodarcze, była ona składnikiem mienia przedsiębiorstwa oraz że jest podatnikiem VAT czynnym i był odliczany podatek naliczony od zakupów związanych z nieruchomością,
- nr 11 - powstała działka nr o pow. 3.232 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 20 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana, stanowi grunt rolny i została wyceniona na kwotę zł,
- nr 60 - powstała działka nr o pow. 384 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 19 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, jest ona niezabudowana. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji Wojewódzkiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych (dalej WBGiTR), na działce znajduje się obiekt liniowy - kanalizacja sanitarna wraz z infrastrukturą, która nie została wymieniona i wyceniona w ww. operacie jako niestanowiąca własności właściciela działki,
- nr 60 - powstała działka nr o pow. 768 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 19 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, jest ona niezabudowana. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł,
- nr 2/2 - powstała działka nr o pow. 4.132 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 9 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, jest ona niezabudowana, stanowi grunt rolny. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł.
- nr o pow. 893 m&²
stanowi grunt rolny. Zgodnie z protokołem do operatu szacunkowego
sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego z dnia 15 marca 2012 r., w
celu ustalenia wartości nieruchomości dla określenia wysokości
odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, na granicy
tej działki oraz sąsiadującej z nią działki nr 109, znajduje się
wyjście przepustu w betonowej obudowie. Wartość nieruchomości została
oszacowana na zł. Wlot przepustu nie został wyceniony, jako
niestanowiący własności właściciela działki,
Były właściciel ww. działek - podatnik VAT czynny - oświadczył, że nabył działki na cele gospodarcze, były one składnikiem mienia przedsiębiorstwa i nie był odliczany podatek naliczony od zakupów związanych z nieruchomością. - nr - powstała działka nr 266/23 o pow. 1.367 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 12 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana i została wyceniona na kwotę zł,
- nr - powstała działka nr 266/24 o pow. 2.474 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 12 marca 2012 r., operatem szacunkowym ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana i została wyceniona na kwotę zł.
- nr - powstała działka nr 266/21 o pow. 663 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 12 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana, stanowi grunt rolny i została wyceniona na kwotę zł,
- nr powstała działka nr 266/20 o pow. 1.622
m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu
12 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość
nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie
art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana, stanowi
grunt rolny i została wyceniona na kwotę zł,
Były właściciel ww. działek - podatnik VAT czynny - oświadczył, że nabył je na cele gospodarcze, były one składnikiem mienia przedsiębiorstwa i był odliczany podatek naliczony od zakupów związanych z nieruchomością, - nr - powstała działka nr o pow. 4 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 13 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi ona trawnik wzdłuż chodnika. W operacie nie wskazano żadnych składników budowlanych. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR zawartej w załączniku nr 2 do pisma z dnia 2 lipca 2012 r. na działce znajduje się obiekt liniowy - linia energetyczna - która nie została wymieniona i wyceniona w ww. operacie, jako niestanowiąca własności właściciela działki. Były właściciel - podatnik VAT czynny - oświadczył, że nabył ją na cele gospodarcze, była składnikiem mienia przedsiębiorstwa i nie był odliczany podatek naliczony od zakupów związanych z nieruchomością,
- nr - powstała działka nr o pow. 2.010 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 7 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana i została wyceniona na kwotę zł,
- nr - powstała działka nr o pow. 8241 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 7 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana, stanowi grunt rolny i została wyceniona na kwotę zł,
- nr - powstała działka nr 180/1 o pow. 134 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 7 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi grunt rolny. W operacie wskazano, że składników budowlanych brak, przy czym w protokole z wizji terenowej wskazano, że na działce znajduje się hydrant. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR na działce znajduje się obiekt liniowy - sieć wodociągowa i gazowa - które nie zostały wymienione i wycenione w ww. operacie, jako niestanowiące własności właściciela działki,
- nr - powstała działka nr o pow. 769 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 7 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi grunt rolny. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR, na działce znajduje się obiekt liniowy - sieć wodociągowa i gazowa - które nie zostały wymienione i wycenione w ww. operacie, jako nie stanowiące własności właściciela działki,
- nr - powstała działka nr o pow. 172 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 7 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, działka nr 242/1 stanowi grunt rolny. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR zawartej w załączniku nr 2 do pisma z dnia 2 lipca 2012 r. na działce znajduje się obiekt liniowy - sieć wodociągowa i linia elektroenergetyczna, które nie zostały wymienione i wycenione w ww. operacie, jako niestanowiące własności właściciela działki,
- nr - powstała działka nr o pow. 1.021 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 7 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi ona grunt rolny. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR, na działce znajduje się obiekt liniowy - sieć wodociągowa, która nie została wymieniona i wyceniona w ww. operacie, jako niestanowiąca własności właściciela działki,
- nr - powstała działka nr o pow. 5.247 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 7 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi grunt rolny. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Wg informacji WBGiTR, na działce znajduje się budowla - podpora linii napowietrznej, energetycznej i obiekt liniowy (sieć wodociągowa) - które nie zostały wymienione i wycenione w ww. operacie, jako niestanowiące własności właściciela działki,
- nr - o pow. 714 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego w dniu 7 marca 2012 r. operatem szacunkowym, ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro 2012, jest ona niezabudowana i została wyceniona na kwotę zł,Były właściciel ww. działekoświadczył, że jest podatnikiem VAT czynnym i nie był odliczany podatek naliczony od nabycia tych nieruchomości.
- nr - powstała działka nr o pow. 121 m&². Zgodnie ze sporządzonym przez rzeczoznawcę majątkowego operatem szacunkowym z dnia 15 marca 2012 r., ustalającym wartość nieruchomości w celu określenia wysokości odszkodowania na podstawie art. 24e ust. 3 ustawy o Euro, stanowi ona nieużytek. Zgodnie z ww. operatem wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi zł. Założono, że były właściciel, jako osoba prawna, jest podatnikiem VAT czynnym, a od zakupów związanych z nieruchomością odliczał podatek naliczony.
Na mocy wyżej wskazanej decyzji Wojewody, z dniem 17 października 2012 r. działki określone w pkt 1-20 stały się własnością Województwa. Zgodnie z art. 24a ust. 3 ustawy o Euro 2012, nieruchomości objęte decyzją o lokalizacji przedsięwzięcia Euro 2012, stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa albo jednostki samorządu terytorialnego z dniem, w którym decyzja o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia Euro 2012 stała się ostateczna. Decyzja Wojewody stała się ostateczna z dniem 17 października 2012 r. i zgodnie z nią wszystkie ww. działki przeznaczone są pod budowę Kolei, z przeznaczeniem pod infrastrukturę kolejową lub pod kolizję z istniejącą infrastrukturą.
Zdarzenie przyszłe nr 1:
Województwo zamierza sprzedać na rzecz spółki ze 100% kapitałem Województwa, nieruchomości położone w miejscowościach R. i G., ujęte w pkt 1-20 w trybie bezprzetargowym, na podstawie art. 37 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Do dnia sprzedaży stan faktyczny nieruchomości nie ulegnie zmianie. Sprzedaż nieruchomości nastąpi przed rozpoczęciem robót w ramach realizacji projektu objętego ww. decyzją.
Zdarzenie przyszłe nr 2:
Województwo zamierza sprzedać na rzecz ww. spółki, nieruchomości wskazane w pkt 2-18 i 20 w miejscowościach R. i G. w trybie bezprzetargowym, na podstawie art. 37 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Do dnia sprzedaży spółka wybierze generalnego wykonawcę, którego zadaniem będzie m.in. rozpoczęcie robót bezpośrednio związanych z budową infrastruktury kolejowej. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest na 2015 r. Zgodnie z informacją od spółki, w ramach projektowanej inwestycji na niżej wymienionych działkach:
- nr - nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: nasyp kolejowy, droga i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: droga, nasyp drogowy oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: nasyp kolejowy, ekran akustyczny, rowy odwadniające i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstanie nasyp kolejowy i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: skarpa i rów odwadniający,
- nr - powstaną: rów odwadniający, skarpa, nasyp drogowy,
- nr - powstaną: droga, nasyp drogowy i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: droga, zjazd drogowy i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: nasyp kolejowy, rów odwadniający i nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstanie skarpa,
- nr - powstaną: droga, nasyp drogowy oraz nastąpi przebudowa mediów i zostaną dokonane nasadzenia,
- nr - powstaną: nasyp kolejowy, rowy odwadniający, przepust oraz nastąpi przebudowa mediów i zostaną dokonane nasadzenia,
- nr - powstaną: droga, nasyp drogowy, wiadukt drogowy oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: chodnik, skarpa oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstanie droga oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: droga, nasyp drogowy, chodniki oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - powstaną: nasyp kolejowy, rowy odwadniające, ekran akustyczny oraz nastąpi przebudowa mediów,
- nr - nastąpi przebudowa mediów i dokonane zostaną nasadzenia,
- nr - powstanie skarpa i nastąpi przebudowa mediów.
Sprzedaż działek wymienionych w pkt 2-18 i 20 nastąpi po faktycznym wybudowaniu ww. obiektów budowlanych a przed zakończeniem inwestycji objętej projektem. Nakłady na wybudowanie ww. obiektów poniesie inwestor, czyli spółka. Dostawa ww. budowli będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia, tj. nowo wybudowane obiekty nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiącej czynności podlegające opodatkowaniu.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
- Czy sprzedaż spółce nieruchomości niezabudowanych opisanych w pkt 1-20, jest opodatkowana podstawową stawką podatku w wysokości 23%, na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług...
- Czy sprzedaż spółce nieruchomości opisanych w pkt 2-18 i 20 jest zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w związku z art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy, dostawa (sprzedaż w drodze bezprzetargowej) nieruchomości niezabudowanych określonych w pkt 1-20 będzie opodatkowana 23% stawką podatku od towarów i usług na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzenia towarami jak właściciel. Przez towary, w świetle art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty. Natomiast przez sprzedaż, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy, rozumieć należy m.in. odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Stosownie do treści art. 146a pkt 1, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 i art. 110, wynosi 23%. Przy założeniu, że działki, o których mowa we wniosku, są niezabudowane a przeznaczone pod budowę kolei - zgodnie z decyzją Wojewody o ustaleniu lokalizacji przedsięwzięcia EURO 2012 - sprzedaż działek gruntu niezabudowanych, przeznaczonych pod zabudowę, nie może korzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 9 ustawy.
Z uwagi na fakt, że sprzedaż przez Województwo nowo wybudowanych budowli w postaci: nasypu kolejowego, skarpy (budowla ziemna w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego); drogi, chodników (obiekt liniowy w rozumieniu art. 3 pkt 3a prawa budowlanego), przepustu, wiaduktu drogowego (budowle w rozumieniu art. 3 pkt 3 prawa budowlanego) położonych na działkach określonych w pkt 2-18 i 20 będzie dokonywana w ramach tzw. pierwszego zasiedlenia, tj. budowle nie będą przedmiotem najmu, dzierżawy lub innej czynności o podobnym charakterze, stanowiące czynności podlegające opodatkowaniu, sprzedaż ta nie będzie podlegała zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10. Jednakże ich sprzedaż będzie mogła podlegać zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10a zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętych zwolnieniem z art. 43 ust. 1 pkt 10 pod warunkiem, że w stosunku do obiektu nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tego obiektu.
Z uwagi na fakt, że Województwu w stosunku do nowo wybudowanych budowli, mających być przedmiotem sprzedaży, nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, jak również w trakcie użytkowania budowli Województwo nie będzie ponosiło żadnych nakładów na ich ulepszenie, sprzedaż budowli położonych na działkach określonych w pkt 2-18 i 20 jest zwolniona od podatku.
Z kolei zgodnie z art. 29 ust. 5 ww. ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale związanych z gruntem z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków i budowli, grunt na którym są one posadowione dzieli byt prawny budynków i budowli w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku, jak przy dostawie budynków i budowli trwale z gruntem związanych.
Jeżeli dostawa budynków i budowli korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym one są posadowione.
Biorąc pod uwagę fakt, że dostawa nowo wybudowanych budowli jest zwolniona od podatku, dostawa gruntu działek wymienionych w pkt 2-18 i 20 jest również zwolniona od podatku.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Końcowo wskazać należy, że analiza przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.), nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym niniejszej interpretacji udzielono przy założeniu, że obiekty budowlane, o których mowa we wniosku, będą stanowić budynki i budowle w rozumieniu ww. ustawy Prawo budowlane.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 3 MB
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
