
Temat interpretacji
Nie ma możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizowanym projektem.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2012 r. (data wpływu 28 września 2012 r.), uzupełnionym w dniu 19 listopada 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. O - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 września 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 19 listopada 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. O.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Stowarzyszenie zostało zarejestrowane w KRS dnia 6 sierpnia 2003 r. i działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 r.) oraz statutu. Zgodnie ze statutem celem Stowarzyszenia jest:
- wspieranie rozwoju lokalnego,
- wspieranie działań służących aktywizacji gospodarczej obszarów wiejskich,
- wspieranie prywatnej działalności gospodarczej służącej rozwojowi ekonomicznemu i walce z bezrobociem,
- wspieranie aktywności społecznej kształtującej postawy otwartości, tolerancji i wzajemnej pomocy,
- wspieranie procesu przemian gospodarczych i społecznych w ramach integracji Polski ze strukturami Unii Europejskiej.
Wskazane działania Stowarzyszenie prowadzi od momentu rejestracji, działalność jest prowadzona nieodpłatnie. W dniu 10 sierpnia 2011 r. Stowarzyszenie podpisało z Samorządem Województwa umowę przyznania dotacji na operację z zakresu małych projektów w ramach działania 4.1.3 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju objętego PROW na lata 2007-2013. Projekt pn. O jest skierowany do społeczności lokalnej. Projekt będzie polegał na zorganizowaniu w dniu 7 lutego 2013 r. Festiwalu, imprezy promującej tradycyjne potrawy Ziemi D. Uczestnicy imprezy (przewiduje się, iż weźmie w niej udział 100 osób) przygotują 50 potraw w 3 kategoriach: wyroby mięsne, ciasta, nalewki. Komisja konkursowa nagrodzi upominkiem trzy pierwsze miejsca w każdej kategorii potraw oraz przyzna po jednym wyróżnieniu. W celu realizacji projektu zostanie wynajęta sala, zatrudniony zostanie prowadzący imprezę oraz zespoły do oprawy muzycznej. Wszystkie wydatki są zgodne z budżetem projektu, a podejmowane działania nie będą generowały po stronie Stowarzyszenia żadnych przychodów, ponieważ projekt z założenia ma charakter nieodpłatny i nie przynosi zysku.
W związku z powyższym, w uzupełnieniu wniosku, zadano następujące pytanie.
Czy Stowarzyszenie realizując projekt będzie miało możliwość odliczenia podatku naliczonego zawartego w cenach nabywanych towarów i usług...
Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z art. 86 ust. 1 ustawy, gdyż dokonywane zakupy nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi. Stowarzyszenie stwierdziło, iż nie ma również możliwości otrzymania zwrotu podatku naliczonego, gdyż środki o które się ubiega nie zostały wymienione w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 3 MB
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
