Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - ITPP1/443-77/12/JJ

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2012, sygn. ITPP1/443-77/12/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 stycznia 2012 r. (data wpływu 19 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Stowarzyszenie jest organizacją pozarządową i jest zwolnione podmiotowo z podatku VAT na mocy art. 113 ust. 1 z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. u. Nr 54, poz. 535 ze zm.) oraz nie ma prawa do ubiegania się o odliczenie naliczonego podatku VAT w oparciu o art. 86 ust. 1 ww. ustawy, gdyż nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Obecnie Stowarzyszenie realizuje projekt OSI IV Leader w ramach PROW 2007-2013 zgodnie z umową przyznania pomocy z dnia 18 lutego 2011 r., w ramach której może otrzymywać dofinansowanie m.in. na działanie pn.: F.. W ramach tego działania finansowane będą koszty bieżące (administracyjne) Stowarzyszenia, w tym wynagrodzenia pracowników, podróże służbowe pracowników, najem pomieszczeń biurowych, koszty utrzymania domeny i telefonów oraz koszty związane z nabywaniem umiejętności i aktywizacją, w tym udział w szkoleniach pracowników oraz członków Stowarzyszenia, prowadzenie i aktualizacja strony internetowej. Stowarzyszenie będzie organizować imprezy o charakterze promocyjnym (np. W.), a także szkolenia o zróżnicowanej tematyce. Na realizację projektu Stowarzyszenie otrzymuje dofinansowanie, polegające na przekazaniu mu krajowych i unijnych środków publicznych na zwrot poniesionych przez niego kosztów kwalifikowanych, opisane w złożonym wniosku. Interpretacja indywidualna będzie stanowić załącznik do wniosku o płatność na etapie refundowania wydatków.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Stowarzyszeniu przysługuje prawo do odliczania podatku VAT od dokonywanych zakupów związanych z realizacją projektu OSI IV Leader w ramach PROW 2007-2013...

Stowarzyszenie wskazuje, iż korzysta ze zwolnienia podmiotowego w zakresie podatku od towarów i usług oraz nie wykonuje czynności opodatkowanych. W związku z tym Stowarzyszenie stoi na stanowisku, że od dokonanych zakupów w ramach realizowanego projektu nie ma możliwości odliczenia naliczonego podatku VAT w oparciu o art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT, gdyż nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz z uwagi na fakt korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawa Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 856 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy