Działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. ? Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 2 pkt. ... - Interpretacja - IIUS-II-443/82/2005

ShutterStock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.12.2005, sygn. IIUS-II-443/82/2005, Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. ? Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 2 pkt. 12 i art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, po rozpatrzeniu wniosku Podatniczki z dnia 08.11.2005 r. (z datą wpływu do tut. Organu ? 10.11.2005 r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym, uzupełnionego pismem z dnia 23.11.2005 r. (z datą wpływu ? 25.11.2005 r.) oraz pismem z dnia 13.12.2005 r. (z datą wpływu ? 20.12.2005 r.), uznaje stanowisko Podatniczki ? odnośnie wysokości stawki podatku od towarów i usług w przypadku wykonywania robót remontowo-budowlanych na obiektach kościoła klasyfikowanych w PKOB 113 ? za prawidłowe.

We wniosku z dnia 08.11.2005 r. uzupełnionym pismem z dnia 23.11.2005 r. oraz pismem z dnia 13.12.2005 r. Podatniczka zwróciła się o wskazanie wysokości stawki podatku od towarów i usług w przypadku wykonywania robót remontowo-budowlanych na obiektach kościoła klasyfikowanych w PKOB 113. Wnioskodawczyni stanęła na stanowisku, iż wykonywane czynności należy opodatkować stawką w wysokości 7 proc.

Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, dokonując oceny prawnej przedstawionego stanowiska, wyjaśnia: Zgodnie z art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a) ustawy o podatku od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2007 r. w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą stosuje się stawkę podatku w wysokości 7 proc. Przez roboty związane z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą wymienione powyżej należy rozumieć roboty budowlane dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego i infrastruktury towarzyszącej oraz remontów obiektów budownictwa mieszkaniowego ? art. 146 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Natomiast pod pojęciem obiektów budownictwa mieszkaniowego należy rozumieć, jak wynika z art. 2 pkt 12 ww. ustawy, budynki mieszkalne rodzinne stałego zamieszkania, sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB): 111 ? Budynki mieszkalne jednorodzinne, 112 ? Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, ex 113 ? Budynki zbiorowego zamieszkania ? wyłącznie: budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Podatniczka wykonuje prace remontowo-budowlane na obiektach zbiorowego zamieszkania będących budynkami kościoła (w znaczeniu podmiotowym) klasyfikowanymi w PKOB 113. Zatem, w świetle wyżej wspomnianych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, do czynności wymienionych w piśmie Podatniczki należy zastosować stawkę podatku w wysokości 7 proc. Istotne jest także, iż w świetle objaśnień wstępnych do PKOB (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r. Nr 112, poz. 1316 ze zm.) oraz ww. przepisów ustawy o podatku od towarów i usług stawka podatku od towarów i usług jest odniesiona do rodzaju budynku jako całości, a nie do rodzaju znajdującego się w nim lokalu.

Tut. Organ podatkowy informuje, że powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Podatniczkę we wniosku z dnia 08.11.2005 r., uzupełnionym pismem z dnia 23.11.2005 r. oraz pismem z dnia 13.12.2005 r. oraz stanu prawnego obowiązującego na dzień złożenia wniosku i jest aktualna do czasu zmiany stanu prawnego lub stanu faktycznego przedstawionego przez Podatniczkę. Dodatkowo należy podkreślić, że organ podatkowy wydając niniejszą interpretację nie jest zobowiązany ani uprawniony do badania czy przedstawione we wniosku zdarzenia są zgodne ze stanem faktycznym. Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla Podatniczki, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe oraz organy kontroli skarbowej ? do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie