
Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Naczelnik xxx Urzędu Skarbowego w xxx działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku Strony z dnia 03.06.2005 r. (doręczony w dniu 06.06.2005 r.) w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług
stwierdza
że przedstawione we wniosku stanowisko nie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
Wnioskodawca następująco opisuje stan faktyczny: Spółka jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę szwedzkiej firmy N. W swojej ofercie sprzedaży ma preparaty witaminowo - mineralne stanowiące uzupełnienie niedoborów diety. W momencie sprzedaży produkt zostaje zapakowany w torebkę foliową. Przedmiot zapytania dotyczy ustalenia, czy torebka foliowa winna być sklasyfikowana jako drukowany materiał reklamowy i informacyjny, czy prezent o małej wartości nie podlegający obowiązkowi wystawienia faktury wewnętrznej sprzedaży oraz naliczeniu VAT należnego.
Podatnik uważa, że torebki foliowe należy traktować jako drukowane materiały reklamowe i informacyjne.
Przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o PTU nie definiują pojęcia
materiały reklamowe. Według definicji pochodzącej z innych źródeł (leksykon PWN) przez drukowane materiały reklamowe i informacyjne rozumie się wszelkiego rodzaju cenniki, foldery, broszury, prospekty itp. przygotowane w drodze procesu technologicznego, polegającego na nadrukowaniu informacji na nośniku. Bezsprzecznie za drukowane materiały uznać należy wszelkie druki na papierze. Odmiennie wygląda sytuacja, gdy nadruki reklamowe umieszczane są na innych wyrobach (czapki, baloniki, koszulki, torby). W tym przypadku nośniki te mają nie tylko charakter reklamowy, ale przede wszystkim użytkowy (torba do pakowania produktów). W ocenie Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego tego typu wyrobów nie należy traktować jako wyrobu reklamowego, gdyż przeważające jego cechy użytkowe wskazują na inne przeznaczenie. W opisanym przez Podatnika stanie faktycznym, załączona do pisma torba może jednak spełniać definicję prezentu o małej wartości, jeżeli jego wartość nie przekracza 5 zł (brutto) - na podstawie
art. 7, ust. 4, pkt 2 ustawy o PTU - wg stanu prawnego od 1 czerwca 2005 r.
Zakładając powyższy stan faktyczny nieodpłatne wydawanie załączonej torby pozostaje pozaregulacją ustawy o VAT od dnia 01.06.2005 r.
W świetle powyższych ustaleń Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego nie potwierdza stanowiska Podatnika orzekając jak na wstępie.
Powyższa interpretacja:
- dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę, traci swóją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących;
- nie jest wiążąca dla podmiotu podatnika, wiąże natomiast właściwe dla Wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.
Pouczenie:
Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w xxx za pośrednictwem Naczelnika xxx Urzędu Skarbowego w xxx w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.
