Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję. - Interpretacja - 0111-KDIB3-3.4012.255.2022.2.MPU

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.255.2022.2.MPU

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 25 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję pn. „(…)” wpłynął 27 maja 2022 r. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 4 lipca 2022 r. (wpływ: 5 lipca 2022 r.)

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Powiat, stanowi lokalną wspólnotę samorządową osób zamieszkałych na jego terytorium (jednostka samorządu terytorialnego). Siedzibą organów Powiatu jest Miasto (…). Powiat ma osobowość prawną. Wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Działa w oparciu o ustawę z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 528)

Na mocy art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. Aktywność ta obejmuje w szczególności zadania w zakresie edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia, pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych, transportu zbiorowego i dróg publicznych, utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Natomiast zgodnie z art. 6 ust 2 ustawy o samorządzie powiatowym, powiat nie może prowadzić działalności gospodarczej wykraczającej poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.), organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego do którego właściwości należą sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg, jest zarządcą drogi.

Zarządcą dróg powiatowych jest Zarząd Powiatu, który realizuje zadania wynikające z art. 20 ustawy o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.), przy pomocy utworzonej w tym celu jednostki organizacyjnej pod nazwą Zarząd Dróg Powiatowych w (…).

Zarząd Dróg Powiatowych w (…) działa na podstawie Uchwały Nr (…) Rady Powiatu w (…) z dnia (…) (…) r. i jest budżetową jednostką organizacyjną Powiatu, nie posiadającą osobowości prawnej, finansowaną z budżetu Powiatu. Działalnością Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor powołany przez Zarząd Powiatu. Nadzór nad działalnością Zarządu Dróg sprawuje Zarząd Powiatu. Zgodnie z nadanym statutem przedmiotem działania Powiatowego Zarządu Dróg są zadania wynikające z art. 20 ustawy o drogach publicznych (tj. Dz. U. 2016 r., poz. 1440 z późn. zm.), a mianowicie:

1.opracowywaniu projektów planów sieci drogowej,

2.opracowywaniu projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,

3.pełnieniu funkcji inwestora,

4.utrzymaniu nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,

5.realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu,

6.przygotowaniu infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,

7.koordynowaniu robót w pasie drogowym,

8.wydawaniu zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,

9.prowadzeniu ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,

10.przeprowadzaniu okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów mostowych,

11.wykonywaniu robót interwencyjnych, robót

12.przeciwdziałających niszczeniu dróg przez ich użytkowników,

13.dokonywaniu okresowych pomiarów ruchu drogowego,

14.sadzenie, utrzymywanie oraz usuwanie drzew oraz krzewów, pielęgnacja zieleni w pasie drogowych,

15.wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów,

16.prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie organu zarządzającego drogą.

Zarząd Dróg Powiatowych w (…) wydaje zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi w formie decyzji administracyjnych. Dochody uzyskane z opłat za zajęcie pasa drogowego Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych przekazuje na konto Powiatu. Są to przychody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

W bieżącym roku Powiatowy Zarząd Dróg Powiatowych w (…) realizuje zadanie inwestycyjne, pn. „(…)”. Zadanie finansowane jest ze środków własnych Powiatu. Powiat (…) planuje zwrócić się z wnioskiem o refinansowanie poniesionych kosztów w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energie odnawialną” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Beneficjentem środków będzie Powiat (…).

Przebudowywana droga jest drogą publiczną, czyli ogólnodostępną (bez pobierania jakichkolwiek opłat za przejazd) oraz posiada status drogi powiatowej publicznej, mogą z niej korzystać wszyscy bezpłatnie.

W uzupełnieniu wskazali Państwo, że:

Powiat (…) jest zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług.

W ramach projektu pn. „(…)” realizowane będą następujące działania:

-wycięcie drzew i krzewów kolidujących z projektowana drogą;

-regulacja wysokościowa studni urządzeń podziemnych;

-przebudowa istniejącej nawierzchni w niezbędnym zakresie;

-przebudowa przepustów wraz z umocnieniami;

-przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych;

-zdjęcie warstwy gruntu niebudowlanego pod przebudowę i poszerzenie jezdni;

-ustawienie krawężników drogowych, oporników, obrzeży;

-przebudowę jezdni poprzez ulepszenie podłoża, poszerzenie drogi wraz z poszerzeniami na łukach w planie;

-budowę chodników, zjazdów; peronów, skrzyżowań;

-wykonanie stałej organizacji ruchu w tym oznakowania pionowego i poziomego;

-wykonanie rowów do odwodnienia drogi;

-przeniesienie istniejącego postumentu w nową lokalizację wraz z zabezpieczeniem robót;

-przebudowa systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego

W ramach zadania planuje się wykonanie przebudowy drogi od km (...) do km około (...) tj. odcinek o długości około (...) km. Zadanie będzie polegać na wykonaniu robót budowlanych zmierzających do osiągnięcia właściwych, określonych przepisami odrębnymi, parametrów technicznych drogi umożliwiających zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu i użytkowania, oraz ograniczenia oddziaływania drogi na otaczające środowisko.

Towary nabywane w związku z realizacją zadania pn. „(…)” nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Usługi nabywane w związku z realizacją zadania pn. „(…)” nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Efekty projektu pn. „(…)” nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Faktury dokumentujące poniesione koszty wystawiane są na:

• Nabywca: Powiat (…)

Ul. (…)

(…) (…)

NIP (…)

• Odbiorca:

Zarząd Dróg Powiatowych w (…)

Ul. (…)

(…) (…)

Po realizacji projektu pn. „(…)” przebudowana droga nadal  będzie drogą publiczną a użytkownicy będą z niej korzystać nieodpłatnie. Właścicielem majątku powstałego w ramach realizacji niniejszego projektu pn. „(…)” będzie Powiat (…)”.

Pytanie

Czy Powiat będąc czynnym podatnikiem podatku VAT będzie miał możliwość odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję pn. „(…)''?

Państwa stanowisko w sprawie

Powiat nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami związanymi z wykonaniem inwestycji pn. „(…)”.

Powiat jest organem władzy państwowej i realizuje zadania w zakresie edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia, pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych, transportu zbiorowego i dróg publicznych. Nie prowadzi działalności gospodarczej wykraczającej poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 z późn. zm.), Zarząd Powiatu jako organ jednostki samorządu terytorialnego jest zarządcą dróg powiatowych i do jego właściwości należą sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg. Rada Powiatu do wykonywania zadań należących do kompetencji zarządcy dróg powiatowych powołała jednostkę pod nazwą Zarząd Dróg Powiatowych w (…) (art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym).

W bieżącym roku ZDP wykonuje zadanie pn. „(…)”. Zadanie finansowane jest ze środków własnych powiatu. Powiat (…) planuje zwrócić się z wnioskiem o refinansowanie w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energie odnawialną” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Powiat będzie Beneficjentem środków, a zadanie realizuje jednostka organizacyjna, tj. Zarząd Dróg Powiatowych w (…).

Zgodnie z obowiązującym prawem Powiat dokonał centralizacji rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług (VAT) obejmujących czynności przeprowadzane przez Powiat i jego jednostki organizacyjne - jednostki budżetowe. Jednostki organizacyjne powiatu, w tym Zarząd Dróg Powiatowych w (…), nie składają do właściwych urzędów skarbowych pliku JPK_VAT wraz z deklaracją VAT. Plik JPK_VAT składany jest przez Powiat, który jest podatnikiem w rozumieniu ustawy o VAT w zakresie działalności swoich Jednostek Organizacyjnych. Sprzedawcą i Nabywcą dla Jednostek Organizacyjnych, w tym dla Zarządu Dróg Powiatowych w (…) jest Powiat.

Faktury dokumentujące poniesione koszty wystawiane są na:

- Nabywca: Powiat (…)

- Płatnik: Jednostka Organizacyjna Powiatu, np. Zarząd Dróg Powiatowych w (…)

Powiat i jego jednostki organizacyjne uznawane są za jednego podatnika podatku VAT. Powiat jest czynnym podatnikiem podatku VAT w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Przebudowywana droga jest drogą publiczną, czyli ogólnodostępną. Posiada status drogi powiatowej tj. posiada numer i kategorię drogi powiatowej , w związku z tym mogą z niej korzystać wszyscy końcowi odbiorcy bezpłatnie. Powiat nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat za przejazd. Zarząd Dróg Powiatowych w (…) wydaje zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, umieszczenie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi w formie decyzji administracyjnych. Dochody uzyskane z opłat za zajęcie pasa drogowego Zarząd Dróg Powiatowych przekazuje na konto Powiatu. Są to dochody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są przez niego wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Przy zakupie towarów i usług odliczenie podatku naliczonego jest możliwe jedynie wówczas, gdy istnieje bezpośredni lub pośredni związek między dokonanym wydatkiem a wykonywanymi przez podatnika czynnościami opodatkowanymi.

Biorąc powyższe pod uwagę Powiat nie ma i nie będzie miał w przyszłości możliwości odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami związanymi z wykonaniem zadania pn. „(…)”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust.4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi natomiast art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 528 ze zm.):

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast na mocy art. 4 ust. 1, cyt. ustawy:

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie w edukacji publicznej, promocji i ochrony zdrowia, pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych, transportu zbiorowego i dróg publicznych, utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych

Mają Państwo wątpliwości czy przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję pn. „(…)”.

Jak wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Przebudowa dróg powiatowych odbywa się w ramach władztwa publicznego i powiat wykonując to zadanie działa jako organ administracji publicznej i może korzystać ze środków prawnych o charakterze władczym. W takim ujęciu Powiat bez wątpienia nie może być uznany za podatnika, gdyż realizuje on w tym zakresie zadania własne służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.

Ponadto w omawianej sprawie nie występuje związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. Jak wskazali Państwo w opisie sprawy, towary i usługi nabywane w związku z realizacją zadania nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Również efekty projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym w analizowanym przypadku nie poniosą Państwo wydatków w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a tym samym nabywając towary i usługi nie będą Państwo działali w charakterze podatnika podatku VAT. Zatem, w omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione.

Uwzględniając zatem powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że nie przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku prawo do odliczenia podatku VAT w związku z wydatkami na inwestycję pn. „(…)”.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz.1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy zdnia11marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), ul. (…),(…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).