Brak możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - 0113-KDIPT1-3.4012.263.2022.2.AG

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 26 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.263.2022.2.AG

Temat interpretacji

Brak możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. (…). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Projekt promocyjny pt. (…) został zrealizowany w partnerstwie pomiędzy Stowarzyszeniem (…) a 11 gminami z obszaru (…) województwo (…). Zgodnie z zapisami Umowy partnerskiej z dnia (…) Partnerem Wiodącym i koordynatorem projektu było Stowarzyszenie (…). Partnerami projektu były gminy: (…).

Główny cel projektu to wzrost do końca 2024 r. konkurencyjności przedsiębiorstw z obszaru (…) zwiększenie dynamiki ekspansji lokalnego biznesu   na rynek krajowy i rynki zagraniczne, a także wzrost wartości inwestycji.

Cele szczegółowe projektu to:

Zwiększenie rozpoznawalności (…) jako atrakcyjnego obszaru dla prowadzenia działalności gospodarczej oraz lokowania inwestycji do końca 2024 poprzez realizację do 31.12.2021 roku działań promocyjnych i PR kreujących i utrwalających wizerunek jako właściwego miejsca do prowadzenia biznesu i inwestowania;

Stworzenie trwałego i skutecznego mechanizmu współpracy sektora biznesu z lokalnymi władzami i instytucjami otoczenia biznesu poprzez uruchomienie, przetestowanie do 31.12.2021 roku zintegrowanego systemu (…) oraz kompleksowego systemu wsparcia eksportera i obsługi inwestora w oparciu o Stowarzyszenie (…) oraz zasoby samorządów;

Stworzenie do 31.12.2021 roku warunków do rozwoju eksportu i wzrostu liczby inwestycji na obszarze (…) poprzez organizację wydarzeń inicjujących tworzenie ponadregionalnych i ponadnarodowych łańcuchów kooperacyjnych pomiędzy przedsiębiorstwami stanowiących platformę kontaktu lokalnych samorządów z inwestorami zagranicznymi;

Stworzenie do końca 2024 roku warunków dla przyciągnięcia wysokiej jakości kapitału ludzkiego poprzez realizację do 31.12.2021 roku działań promocyjnych i PR utrwalających wizerunek (…) jako dobrego miejsca pracy, zamieszkania i rozwijania biznesu.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020 (Oś priorytetowa: (…), Działanie: Nowe modele biznesowe i ekspansja, Poddziałanie: Promocja gospodarcza regionu). Umowa o dofinansowanie projektu Nr (…) została zawarta dnia (…) pomiędzy Stowarzyszeniem (…) (Partner Wiodący / Beneficjent) a Województwem (….) (Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa (…)). Projekt został zrealizowany w okresie od 2017.12.15 do 2021.12.31. Obejmował on takie działania jak:

1.Kampania informacyjno-promocyjna, której celem było zwiększenie rozpoznawalności (…) jako atrakcyjnego obszaru do prowadzenia działalności gospodarczej oraz lokowania inwestycji poprzez realizację działań promocyjnych i PR, kreujących i utrwalających wizerunek jako właściwego miejsca do prowadzenia i rozwijania biznesu, inwestowania, dobrego miejsca do pracy oraz zamieszkania. Kampania informacyjno-promocyjna obejmowała: ogólnopolską kampanię reklamową, działania PR w Polsce i zagranicą, działania promocyjne w mediach społecznościowych, przygotowanie filmu i folderu promocyjnego.

2.Opracowanie i uruchomienie Systemu (…) będącego systemem informatycznym wykorzystywanym przez Partnerów projektu (Stowarzyszenie (…)  i 11 gmin) do nawiązywania kontaktów i współpracy, wymiany informacji na linii biznes, jednostki oświatowe, uczelnie wyższe, instytucje rynku pracy oraz urzędy administracji publicznej. Główne działania SIG to gromadzenie danych o nieruchomościach inwestycyjnych należących do gmin, informowanie o wydarzeniach gospodarczych, konferencjach, targach i seminariach, wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych i turystycznych. Na stworzenie systemu złożyło się szereg różnych działań, w tym takie jak: opracowanie architektury i struktury systemu, instruktaż w zakresie obsługi zakupionych baz danych, testowanie systemu.

3.Realizacja misji gospodarczych przyjazdowych z Rosji, Ukrainy, Litwy, Łotwy, Estonii, Danii, Szwecji i Niemiec, których celem było nawiązanie współpracy pomiędzy przedsiębiorcami z obszaru (…) a zagranicznymi przedsiębiorcami i instytucjami zainteresowanymi ofertami eksportowymi regionalnych podmiotów gospodarczych oraz inwestycjami na obszarze (…). Uczestnikami misji byli przedsiębiorcy, przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, instytucji zrzeszających przedsiębiorców, branżowych izb gospodarczych, klastrów, dziennikarze. Łącznie w latach 2018-2019 zrealizowano 15 misji gospodarczych.

4.Organizacja cyklu 3 dwudniowych konferencji pn. (…): (…) (wrzesień 2018 r.), (…) (listopad 2018 r.), (…) (wrzesień 2019 r.). Konferencje zorganizowano z udziałem przedsiębiorców z (…), zagranicznych partnerów biznesowych, krajowych i regionalnych instytucji zrzeszających przedsiębiorców, instytucji wspierających rozwój biznesu, JST, instytucji rynku pracy, placówek oświatowych, szkół wyższych, przedstawicieli agencji administracji rządowej oraz instytucji wspierających eksporterów.

5.Organizacja cyklu 15 spotkań pn. (…) po około 20 uczestników na spotkanie, służących promocji gospodarczej regionu, linkowaniu przedsiębiorców, budowaniu łańcuchów powiązań / kooperacji podmiotów gospodarczych.

6.Opracowanie i uruchomienie Systemu (…) - tworzą go wytypowani pracownicy gmin (Partnerów projektu) i Stowarzyszenia (…), pośredniczy w kontaktach pomiędzy Instytucjami (…), a zainteresowanymi podmiotami zakresie: obsługi inwestorów, wsparcia eksporterów oraz wpierania budowania łańcuchów kooperacyjnych. Na potrzeby systemu wypracowano wewnętrzne procedury postępowania, zakupiono drobne elementy aranżacji przestrzeni (tabliczki informacyjne), opublikowano wielojęzyczną wizytówkę inwestycyjną, objęto pracowników szkoleniami przygotowującymi do obsługi inwestora i eksportera, wykonano ekspertyzy w zakresie systemów obsługi inwestora, działań na rzecz wsparcia eksportu, współpracy B2A, A2A w 11 gminach, przeprowadzono spotkania konsultacyjne z interesariuszami (uczestnictwo na zasadzie otwartości i nieodpłatności).

7.Opracowanie Systemu (…), dokumentu wykorzystywanego we wszystkich działaniach promocyjnych oraz komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej, zawierający katalog elementów identyfikacji wizualnej, projekty graficzne, określający logo projektu, jego kolorystykę, rodzaj czcionki, z wariantami i zasadami zastosowania na różnych nośnikach reklamy i komunikacji, opisano stałe motywy graficzne towarzyszące znakowi marki, dopuszczalne układy i kompozycje. Do realizacji zadania zaangażowano zewnętrznego wykonawcę.

8.Zrealizowano badania trackingowe dot. oceny efektywności podejmowanych działań w zakresie promocji gospodarczej regionu.

Głównymi interesariuszami projektu (grupa docelowa) byli: przedsiębiorcy należący do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru (…). Odbiorcami zrealizowanych działań promocyjnych byli: - potencjalni inwestorzy (krajowi i zagraniczni), - krajowi i zagraniczni potencjalni kontrahenci firm z obszaru (…) (w tym importerzy).

Wszelkie spotkania, czy konferencje z udziałem osób nie będących pracownikami Gminy, czy Partnerów projektu, w tym Partnera Wiodącego, miały charakter otwarty. Nie były pobierane żadne opłaty, jak również nie żądano zwrotu kosztów ich organizacji. Uczestnictwo odbywało się na zasadzie otwartości i nieodpłatności. Do realizacji ww. zadań angażowano zewnętrznych wykonawców, wybieranych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych i wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020. Nabyte w trakcie realizacji projektu towary i usługi nie były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Gmina, ani Partnerzy projektu, w tym Partner Wiodący nie wykonują żadnych czynności opodatkowanych. Efekty projektu są powszechnie dostępne, mogą z nich skorzystać wszyscy zainteresowani rozwojem i promocją (…). Żadne  z wyprodukowanych, czy wyemitowanych materiałów promocyjnych nie służyły promocji konkretnych podmiotów gospodarczych. Projekt nie przysporzył zatem żadnych korzyści materialnych konkretnym firmom. W trakcie realizacji projektu, ani po jego zakończeniu Gmina i żaden z partnerów nie odliczył podatku od towarów i usług. Ponadto VAT stanowił koszt kwalifikowalny w projekcie. Całkowita wartość projektu wyniosła (…) zł, w tym VAT to (…) zł.

Pytanie

Czy Gmina może odzyskać podatek VAT naliczony, związany z realizacją projektu promocji gospodarczej (…)?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685 z póżn. zm.) podmiotowi (Gminie) nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ponieważ ponoszone przez niego wydatki (nabywane towary i usługi) nie służą wykonywaniu czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Z powyższego przepisu wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki tzn. odliczenia dokonuje podatnik podatku  od towarów i usług, a towary i usługi, przy nabyciu których podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z przedstawionymi faktami, Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących realizację projektu.

Gmina, jak również Partner Wiodący (Stowarzyszenie (…)) nie prowadzi działalności gospodarczej. Gmina, Partner Wiodący nie będzie pobierać żadnych opłat, czy żądać zwrotu kosztów związanych z korzystaniem z efektów projektu, takich jak System (…), czy w związku z obsługą interesariuszy Systemu (…).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) – zwanej dalej „ustawą o VAT”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Art. 87 ust. 1 ustawy o VAT stanowi:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2–ust. 6 ustawy o VAT.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy o VAT:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego  z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o VAT:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Według art. 15 ust. 2 ustawy o VAT:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy o VAT:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej – (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, ze zm.), zgodnie z którym:

Krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże w przypadku gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

W każdych okolicznościach podmioty prawa publicznego są uważane za podatników w związku z czynnościami określonymi w załączniku I, chyba że niewielka skala tych działań sprawia, że mogą być one pominięte.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.

Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie jest spełniony, ponieważ – jak Państwo wskazali – nabyte w trakcie realizacji projektu towary i usługi nie były wykorzystywane   do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z powyższym, nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu. Tym samym, z tego tytułu nie przysługuje Państwu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

W związku z poniesionymi wydatkami, nie mają Państwo również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 80, ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. W związku z tym, że nie jest spełniony ww. warunek, to nie mają Państwo możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału  4 cyt. rozporządzenia.

Reasumując, nie mają Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz zwrotu podatku VAT od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji pn. (…), ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – towary i usługi nabyte w ramach ww. projektu nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko uznałem za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zająłem stanowiska w tej sprawie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego  i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Stosownie do art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się        do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2022 r. poz. 329 z późn. zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).