Możliwość korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy w związku z wytwarzaniem biżuterii z kamieni szlachetnych i półszlachetnych or... - Interpretacja - 0112-KDIL1-3.4012.68.2022.2.NK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.68.2022.2.NK

Temat interpretacji

Możliwość korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy w związku z wytwarzaniem biżuterii z kamieni szlachetnych i półszlachetnych oraz zawierającej drobinki/proszek z bursztynu.

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 lutego 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 18 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy w związku z wytwarzaniem biżuterii z kamieni szlachetnych i półszlachetnych oraz zawierającej drobinki/proszek z bursztynu. Uzupełniła go Pani  – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 29 marca 2022 r. (wpływ 29 marca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Chciałaby Pani upewnić się, czy będzie mogła korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, w sytuacji, gdy przedmiotem Pani działalności będzie wytwarzanie biżuterii z kamieni szlachetnych i półszlachetnych i bursztynu.

Obecnie prowadzi Pani działalność niezarejestrowaną i Pani dochody miesięczne nie przekraczają 1000 zł (roczne są niższe niż 200.000 zł). W działalności korzysta Pani tylko z wyrobów syntetycznych, nie zawierają one złota, srebra ani platyny. Do oferty chciałaby Pani wprowadzić oczka do biżuterii z kamieni szlachetnych, półszlachetnych oraz bursztyn. Wszystkie te produkty kupowane są w sklepach z półfabrykatami do wyrobu biżuterii, a bursztyn w nadmorskich miejscowościach (kruszony bursztyn).

Nie jest Pani jubilerem ani rzemieślnikiem i nie prowadzi Pani takiej działalności. Robi Pani biżuterię hobbystycznie – nie ma Pani żadnego wykształcenia w tej dziedzinie.

W wyszukiwarce znalazła Pani już dokładnie takie samo pytanie: 600016/I, które było rozpatrzone – tutaj wnioskodawczyni jest zwolniona z płacenia VAT. Jedyna różnica w Pani przypadku to wprowadzenie oprócz kamieni – bursztynu. Ma Pani wątpliwości, czy również w takim wypadku, tworząc syntetyczną biżuterię zawierającą kamienie albo bursztyn, będzie Pani zwolniona z płacenia podatku VAT.

Ponadto, w piśmie z 29 marca 2022 r. – stanowiącym uzupełnienie wniosku – udzieliła Pani następujących odpowiedzi na zadane przez Organ pytania:

1.Czy w ramach prowadzonej działalności wykonuje Pani/będzie Pani wykonywała czynności wymienione w art. 113 ust. 13 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.)? Jeśli tak, to prosimy wskazać jakie są/będą to czynności?

Nie, będzie Pani sprzedawać ręcznie zrobioną biżuterię z gotowych półfabrykatów. Nie będzie Pani świadczyć usług wymienionych w punkcie 13.

2.Czy będzie Pani produkowała i sprzedawała towary wymienione w załączniku nr 12 do ww. ustawy o podatku od towarów i usług, stanowiącym listę towarów, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku określone w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy?

Pani biżuteria zrobiona jest z wyrobów syntetycznych oraz zawiera kwiaty polne i ogrodowe. Nie są to wyroby jubilerskie ani biżuteria muzealna. Jest to rękodzieło robione jako hobby.

3.Czy biżuteria, będąca przedmiotem wniosku, będzie stanowić kompletny i wykończony produkt?

Tak, drobinki bursztynu będą zainstalowane na półfabrykatach, będą stanowić kompletny produkt: kolczyki, pierścionki, zakładki do książek, ozdobne akcesoria do włosów i do domu.

4.Jaki kod CN będzie miała biżuteria, którą zamierza Pani sprzedawać?

Nie jest Pani pewna, nie umie Pani zinterpretować wyszukiwarki. Jest to biżuteria robiona z gotowych półfabrykatów, sprzedawanych w sklepach dla rękodzielników (nie zawierają srebra, złota ani platyny), biżuteria jest zalewana masą syntetyczną. Pani wniosek dotyczy dodania bursztynu do oferty – kompletny produkt to biżuteria zawierająca drobinki/proszek z bursztynu – taki bursztyn sprzedawany jest jako proszek w miejscowościach nadmorskich, nawet w kioskach ruchu.

W przykładowych interpretacjach, które Pani widziała w wyszukiwarkach internetowych, wnioski stanowiły, że w takich przypadkach hobbystycznej sprzedaży bursztynu czy kamieni szlachetnych, które dodaje się do biżuterii, zastosowane było zwolnienie od VAT. Chciałaby Pani się upewnić czy nadal to obowiązuje.

Pytanie

Czy tworząc syntetyczną biżuterię zawierającą kamienie albo bursztyn będzie Pani zwolniona z płacenia podatku VAT?

Pani stanowisko w sprawie

Zgodnie z interpretacją oraz konsultacją na infolinii KIS (17 lutego 2022 r.) uważa Pani, że jest zwolniona z płacenia podatku VAT.

Link do interpretacji, na którą się Pani powołuje: https://sip.mf.gov.pl/faces/views/szczegoly/szczegoly-interpretacji-indywidualnej.xhtml?dokumentId=600016&poziomDostepu=PUB&indexAccordionPanel=-1#tresc (Nr: 600016/I).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy:

Przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W świetle art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Definicja działalności gospodarczej zawarta w ustawie o podatku od towarów i usług ma na tyle uniwersalny charakter, że pozwala na objęcie pojęciem „podatnik” te wszystkie podmioty, które prowadzą określoną działalność występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

W myśl art. 113 ust. 1 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Na mocy art. 113 ust. 2 ustawy:

Do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1)wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

1a)sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

2)odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a)transakcji związanych z nieruchomościami,

b)usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c)usług ubezpieczeniowych

– jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3)odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Jak stanowi art. 113 ust. 5 ustawy:

Jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Według art. 113 ust. 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Zgodnie z art. 113 ust. 10 ustawy:

Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Przepis art. 113 ust. 13 ustawy stanowi, że:

Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1)dokonujących dostaw:

a)towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b)towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

-energii elektrycznej (CN 2716 00 00),

-wyrobów tytoniowych,

-samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c)budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d)terenów budowlanych,

e)nowych środków transportu,

f)następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:

-preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),

-komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),

-urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),

-maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),

g)hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:

-pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),

-motocykli (PKWiU ex 45.4);

2)świadczących usługi:

a)prawnicze,

b)w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c)jubilerskie,

d)ściągania długów, w tym factoringu;

3)nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

W świetle powołanych wyżej przepisów podatnik, aby móc skorzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, nie może wykonywać czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że obecnie prowadzi Pani działalność niezarejestrowaną i Pani dochody miesięczne nie przekraczają 1000 zł (roczne są niższe niż 200.000 zł). W działalności korzysta Pani tylko z wyrobów syntetycznych, nie zawierają one złota, srebra ani platyny. Do oferty chciałaby Pani wprowadzić oczka do biżuterii z kamieni szlachetnych, półszlachetnych oraz bursztyn. Wszystkie te produkty kupowane są w sklepach z półfabrykatami do wyrobu biżuterii, a bursztyn w nadmorskich miejscowościach (kruszony bursztyn).

Nie jest Pani jubilerem ani rzemieślnikiem i nie prowadzi Pani takiej działalności. Robi Pani biżuterię hobbystycznie – nie ma Pani żadnego wykształcenia w tej dziedzinie.

W wyszukiwarce znalazła Pani już dokładnie takie samo pytanie: 600016/I, które było rozpatrzone – tutaj wnioskodawczyni jest zwolniona z płacenia VAT. Jedyna różnica w Pani przypadku to wprowadzenie oprócz kamieni – bursztynu. Ma Pani wątpliwości, czy również w takim wypadku, tworząc syntetyczną biżuterię zawierającą kamienie albo bursztyn, będzie Pani zwolniona z płacenia podatku VAT.

Ponadto wskazała Pani, że będzie sprzedawać ręcznie zrobioną biżuterię z gotowych półfabrykatów. Nie będzie Pani świadczyć usług wymienionych w punkcie 13. Pani biżuteria zrobiona jest z wyrobów syntetycznych oraz zawiera kwiaty polne i ogrodowe. Nie są to wyroby jubilerskie ani biżuteria muzealna. Jest to rękodzieło robione jako hobby. Drobinki bursztynu będą zainstalowane na półfabrykatach, będą stanowić kompletny produkt: kolczyki, pierścionki, zakładki do książek, ozdobne akcesoria do włosów i do domu.

Jest to biżuteria robiona z gotowych półfabrykatów, sprzedawanych w sklepach dla rękodzielników (nie zawierają srebra, złota ani platyny), biżuteria jest zalewana masą syntetyczną. Pani wniosek dotyczy dodania bursztynu do oferty – kompletny produkt to biżuteria zawierająca drobinki/proszek z bursztynu – taki bursztyn sprzedawany jest jako proszek w miejscowościach nadmorskich, nawet w kioskach ruchu.

Pani wątpliwości dotyczą wskazania, czy tworząc syntetyczną biżuterię zawierającą kamienie albo bursztyn będzie Pani zwolniona z płacenia podatku VAT.

Biorąc pod uwagę powołany powyżej przepis art. 113 ust. 13 pkt 1 lit. a ustawy, należy stwierdzić, że zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy nie stosuje się do podatników dokonujących dostaw towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy.

Należy zauważyć, że w załączniku nr 12 do ustawy określona jest lista towarów, z uwzględnieniem klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku określone w art. 113 ust. 1 i 9.

W załączniku tym, zatytułowanym „Lista towarów, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku określone w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy”, pod pozycją nr 2 wymieniono znajdujące się pod symbolem CN ex 9602 „Materiały do rzeźbienia pochodzenia roślinnego lub mineralnego, obrobione oraz artykuły z takich materiałów; formowane lub rzeźbione artykuły z wosku, stearyny, gum i żywic naturalnych lub mas modelarskich, oraz pozostałe artykuły formowane lub rzeźbione, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone; obrobiona, nieutwardzona żelatyna (z wyjątkiem żelatyny objętej pozycją 3503) oraz artykuły z nieutwardzonej żelatyny – wyłącznie wyroby z bursztynu”.

Zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o PKWiU ex – rozumie się przez to zakres towarów i usług węższy niż określony odpowiednio w danym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury scalonej (CN) lub danym grupowaniu klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Z wniosku wynika, że Pani biżuteria zrobiona jest z wyrobów syntetycznych oraz zawiera kwiaty polne i ogrodowe. Nie są to wyroby jubilerskie ani biżuteria muzealna. Jest to rękodzieło robione jako hobby. Drobinki bursztynu będą zainstalowane na półfabrykatach, będą stanowić kompletny produkt: kolczyki, pierścionki, zakładki do książek, ozdobne akcesoria do włosów i do domu. Jest to biżuteria robiona z gotowych półfabrykatów, sprzedawanych w sklepach dla rękodzielników (nie zawierają srebra, złota ani platyny), biżuteria jest zalewana masą syntetyczną. Pani wniosek dotyczy dodania bursztynu do oferty – kompletny produkt to biżuteria zawierająca drobinki/proszek z bursztynu – taki bursztyn sprzedawany jest jako proszek w miejscowościach nadmorskich, nawet w kioskach ruchu.

Wobec powyższego należy uznać, że wykonywana przez Panią biżuteria, nie będzie stanowić wyrobów z bursztynu, które zostały wskazane pod pozycją nr 2 w załączniku nr 12 do ustawy.

Mając na uwadze okoliczności sprawy oraz powołane przepisy należy stwierdzić, że skoro w ramach prowadzonej działalności nie będzie Pani wykonywała czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy, nie będzie Pani świadczyć usług jubilerskich ani nie będzie dokonywać dostawy towarów określonych w załączniku nr 12 do ustawy o podatku od towarów i usług oraz przewidywana wartość sprzedaży w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym nie przekroczy kwoty 200.000 zł, to będzie Pani mogła korzystać ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 ustawy, pod warunkiem, że nie przekroczy Pani limitu określonego w art. 113 ust. 1 ustawy.

Należy jednak zaznaczyć, że w sytuacji, gdy w trakcie roku podatkowego wartość sprzedaży w ramach prowadzonej przez Panią działalności gospodarczej, przekroczy kwotę 200.000 zł – stosownie do art. 113 ust. 5 ustawy – zwolnienie podmiotowe straci moc z chwilą wykonania czynności, którą ww. kwota zostanie przekroczona. Prawo do omawianego zwolnienia również Pani straci, gdy zacznie wykonywać którąkolwiek z czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 ustawy.

Podsumowując, tworząc syntetyczną biżuterię zawierającą kamienie szlachetne i półszlachetne albo bursztyn, będzie Pani zwolniona z płacenia podatku VAT.

Zatem Pani stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).