Na podstawie art. 14 "a" ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w związku z... - Interpretacja - II-3/SIP/12/2004

Shutterstock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 11.08.2004, sygn. II-3/SIP/12/2004, Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Na podstawie art. 14 "a" ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w związku ze złożonym w dniu 27 lipca 2004r. przez Panią zapytaniem wyjaśnia, że przepisy art. 16 ustawy ustawy z dnia 28 lipca 1983r. o podatku od spadków i darowizn (Dz.U. z 2004r. Nr 142, poz.1514 ze zm.) przewidują w ust. 1 ulgę w tym podatku, polegającą na niezaliczeniu do podstawy opodatkowania wartości nabytego domu mieszkalnego, do łącznej wysokości nie przekraczającej 110 m kw. powierzchni użytkowej. Ulga przysługuje osobom, które łącznie spełniają warunki wymienione w pkt 1-5 ust. 2 tego artykułu.

Zbycie nabytego w drodze spadku udziału w budynku mieszkalnym na rzecz innego ze spadkobierców przed upływem 5 lat w myśl przepisu art. 16 ust. 7 ustawy o podatku od spadków i darowizn nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji.

Reasumując powyższe przekazanie w formie darowizny przez spadkobiercę nabytego w drodze spadku udziału w budynku mieszkalnym na rzecz innej spadkobierczyni nie spowoduje w świetle art. 16 ust. 7 ustawy o podatku od spadków i darowizn utraty zastosowanej dla spadkobiercy ulgi w tym podatku.

Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze