
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 maja 2025 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto i Gmina podpisała umowę o dofinansowanie projektu pn. „...” w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla ... - Europejski Fundusz Społeczny Plus na lata 2021-2027. Dofinansowanie realizacji projektu z Unii Europejskiej wynosi … zł; dotacja celowa - … zł; wkład własny gminy - .. zł (środki z wkładu własnego zostaną przeznaczone na zakup ... szt. ergonomicznych foteli biurowych, ... szt. monitorów komputerowych oraz urządzenia do mycia okien). Czas realizacji projektu 1 października 2024 r. – 31 grudnia 2025 r.
Głównym celem projektu jest (...). Celem udziału w różnych formach wsparcia, które wykraczają poza wsparcie obowiązkowe pracodawcy, jest wydłużenie aktywności zawodowej zatrudnionych pracowników, zadbanie o ich dobry stan psychofizyczny, aby uniknąć ewentualnych zwolnień oraz poprawić jakość pracy beneficjentów programu - Uczestników Projektu (UP). Podczas prowadzonej diagnozy wśród pracowników UMiG, celem złożenia wniosku o dofinansowanie projektu do Urzędu Marszałkowskiego, pracownicy podkreślali, że nie korzystają i nie zamierzają we własnym zakresie korzystać z form wsparcia jakie oferowane są w projekcie, natomiast jeżeli pracodawca/urząd zapewni nieodpłatnie organizację i przeprowadzenie tego typu wsparcia, to chętnie skorzystają, zważywszy, że projekt realizowany będzie w poszanowaniu zasady łączenia życia zawodowego z życiem osobistym/rodzinnym.
Projekt powstał w oparciu o analizę potrzeb i oczekiwań pracowników oraz ich staż pracy. Większość pracowników wskazywała na problemy z kręgosłupem, krążeniem (wymuszona pozycja, praca siedząca). Pracownicy administracyjno-biurowi narażeni są na bóle karku, głowy, kłopoty z krążeniem, przeciążanie mięśni i stawów, zmęczenie, apatię, bezsenność.
W ramach prowadzonej wstępnej diagnozy potrzeb pracownicy często podkreślali, że w związku z pracą siedzącą oraz bardzo często pracą pod presją czasu, natłokiem obowiązków pojawiają się problemy zdrowotne związane z brakiem ruchu oraz brakiem odporności na stres i co z tym związane, problemy ze snem, przemęczeniem, apatią i zniechęceniem. Na pytanie dlaczego nie robią nic w kierunku, aby zadbać o swoje zdrowie wyjaśniali, że zabiera to zbyt dużo czasu, że na usługi zdrowotne w ramach NFZ czy lekarza specjalistę czas oczekiwania jest bardzo długi, dlatego rezygnują z wszelkich działań, a prywatnie są to zbyt duże koszty.
Udział w projekcie ma na celu poprawę kondycji oraz zdrowia pracowników UMiG .... Pracownicy - UP mogą skorzystać z dwóch lub więcej form wsparcia w ramach projektu, w zależności od potrzeb. Projekt zakładał (zgodnie z warunkami konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski), że udział pracownika w projekcie będzie dla niego całkowicie nieodpłatny, jedynie w przypadku konieczności dojazdu UP do miejsca świadczenia danej formy wsparcia, pracownik będzie musiał pokryć koszt dojazdu z własnych środków (np. przy świadczeniach rehabilitacyjnych, pakietach badań, pakietach wejściówek na basen/siłownię/fitness). Pracownicy zaznaczali, że nie są zainteresowani udziałem w projekcie, w przypadku jakiejkolwiek odpłatności.
Realizacja projektu z korzyścią wpłynie na sytuację pracodawcy, gdyż jeżeli stan psychofizyczny pracowników się poprawi, jakość pracy będzie zdecydowanie lepsza. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż wydatki w ramach realizacji ww. projektu będą finansowane z dotacji celowej stanowiącej 4,95% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu oraz ze środków europejskich stanowiących 85% całkowitych wydatków kwalifikowalnych. Z budżetu gminy zostanie zakupionych ... krzeseł/foteli biurowych, ... monitorów komputerowych i urządzenie do mycia okien stanowiących zgodnie z umową o dofinansowanie projektu wkład własny (10,05%). W ramach realizacji projektu zaplanowano następujące zadania:
Zad.1 Pakiety badań diagnostycznych dla UP wraz z konsultacjami lekarskimi (wstępną i po wykonanych badaniach). W ramach zadania zaplanowano badania dla wszystkich chętnych UP. Pakiety badań będą obejmowały świadczenia zdrowotne wykraczające poza zakres badań profilaktycznych wynikających z charakteru wykonywanej pracy, do których pokrycia zobowiązany jest pracodawca (badania wstępne, badania okresowe).
Płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych od wynagrodzeń pracowników urzędu, tj. osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, a także osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenia jest Urząd Miasta i Gminy ... .
Zad. 2 Bezpieczne i ergonomiczne stanowisko pracy
W ramach zadania zaplanowano następujące zakupy:
-ergonomiczne krzesło biurowe - ... szt., w tym ... szt. jako wkład własny;
-biurko ergonomiczne - ... szt.;
-podkładka żelowa pod mysz i nadgarstek - ... szt.;
-monitor komputerowy o dużej rozdzielczości (dla osób z dysfunkcją wzroku) ... szt. jako wkład własny;
-zamiatarka z opcją odśnieżarki - ... szt.;
-urządzenie/robot do mycia okien - ... zestaw jako wkład własny;
-dmuchawa (odkurzacz) do liści - ... szt.;
-maszyna szorująca do podłóg - ... szt.
Ww. doposażenie lub wyposażenie stanowisk pracy ma na celu zapewnienie ergonomii oraz bezpieczeństwa stanowiska pracy, które z pewnością pozytywnie wpłynie na zdrowie pracowników. Ww. zakupy wynikają ze zdiagnozowanych potrzeb przedstawianych w „Pogłębiona analiza problemów związanych z niekorzystnymi czynnikami zdrowotnymi pracowników Urzędu Miasta i Gminy ...”.
Zad. 3 Szkolenia zbiorowe i indywidualne wsparcie pracowników, które obejmuje:
a)Szkolenie radzenia sobie ze stresem;
b)Szkolenie antydyskryminacyjne;
c)Warsztaty/szkolenie edukacyjne realizowane we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy ...;
d)Indywidualne konsultacje i wsparcie fizjoterapeuty (przewidziane dla grupy ok. ... pracowników, zdecydowanej większości terapia będzie obejmowała kręgosłup lędźwiowy oraz kończyny dolne (główne problemy zdrowotne wynikające z pracy siedzącej - co potwierdziły subiektywne oceny pracowników wyrażone w badaniach ankietowych);
e)Pakiety rehabilitacyjne wyjazdowe (przewidziane dla grupy ok. ... os. x 1 pakiet wyjazdowy/turnus trwający 4 dni, tj. 3 doby sanatoryjne/pensjonatowe). W ramach pakietu UP zostaną poddani różnym, intensywnym zabiegom pomocniczym obejmującym m.in. reumatyzm, zmiany zwyrodnieniowe, osteoporozę, różnego rodzaju schorzenia (układu ruchu, górnych dróg oddechowych, natury neurologicznej), ale także szereg chorób metabolicznych. W ramach turnusu zapewnione zostaną koszty wyżywienia, nocleg oraz codzienne zabiegi lecznicze;
Formami wsparcia w zakresie rehabilitacji (zad. 3d i 3e) zostaną objęci ci UP, którzy zostaną wskazani przez lekarza, w wyniku przeprowadzonego wywiadu/konsultacji.
f)Basen/siłownia/fitness (wejściówki). Przyjęto, że z tego typu wsparcia skorzysta ok ... UP, każdy po max ... wejściówek.
Wymienione wyżej formy wsparcia w ramach projektu dla pracowników będą stanowić pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Gmina rozpoczęła realizację projektu w IV kwartale 2024 r., kiedy to przeprowadzono rekrutację UP, których jest ponad ... (co stanowi ok. 90% wszystkich pracowników UMiG), tak jak wstępnie planowano. Duże zainteresowanie udziałem w projekcie wynikało głównie z faktu, że udział ten będzie bezpłatny (ewentualnie koszt dojazdu do miejsca świadczenia danej formy wsparcia będzie musiał zostać pokryty przez UP z własnych środków). W przypadku kiedy UP będą zobowiązani do poniesienia dodatkowych kosztów w postaci składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych, zdecydowana większość zrezygnuje z udziału w projekcie, a wówczas…
Pytania
1.Czy koszty (wartość) nabywanych w trakcie realizacji projektu świadczeń w postaci pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji tj. basen/siłownia/fitness stanowią przychód pracownika i powinny być podstawą naliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych?
2.Czy Urząd Miasta i Gminy ..., będący płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych zobowiązany jest do obliczenia, pobrania i zapłacenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od pracowników - uczestników projektu z tytułu świadczeń medycznych w postaci pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji tj. basen/siłownia/fitness zaplanowanych w budżecie projektu i sfinansowanych ze środków europejskich oraz dotacji celowej na podstawie umowy o dofinansowanie projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.
Na podstawie powołanego wyżej przepisu wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, o ile dochody te spełniają łącznie następujące przesłanki:
-podatnik otrzymał nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
-świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
-świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów.
Wobec powyższego Urząd Miasta i Gminy ... nie ma obowiązku naliczenia, pobrania i odprowadzenia do Urzędu Skarbowego podatku dochodowego od osób fizycznych - uczestników projektu, od świadczeń niepieniężnych w postaci form wsparcia przewidzianych w projekcie pn. „Wsparcie zdrowotne pracowników Urzędu Miasta i Gminy ...”, w zakresie zadań numer: 1, 3d, 3e, 3f, tj. od pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji tj. basen/siłownia/fitness zaplanowanych w budżecie projektu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zawiera art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 1 tej ustawy:
Źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.
W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Za przychody, należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno formę pieniężną, jak i niepieniężną, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika. Dla celów podatkowych nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności osób, których skutkiem jest nieodpłatne – to jest niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu – przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.
Przy czym, zgodnie z art. 12 ust. 4 ww. ustawy:
Za pracownika w rozumieniu ustawy uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunku pracy.
Na podmiotach dokonujących świadczeń z powyższego tytułu (pracodawcach) ciążą natomiast obowiązki płatnika, wynikające z art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym:
Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.
Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że do przychodów ze stosunku pracy zalicza się każde świadczenie, które pracownik otrzymał w związku z faktem pozostawania w stosunku pracy z pracodawcą. Użyty w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwrot „w szczególności” oznacza, że wymieniane kategorie przychodów stanowią katalog otwarty. Przychodem ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych są więc wszelkiego rodzaju wypłaty i świadczenia skutkujące u podatnika powstaniem przysporzenia majątkowego, mające swoje źródło w łączącym pracownika z pracodawcą stosunku pracy lub stosunku pokrewnym. Ponadto treść tego przepisu wskazuje, że do przychodów pracownika zaliczyć należy praktycznie wszystkie otrzymane przez niego świadczenia, które mógł on otrzymać od pracodawcy. Są nimi bowiem nie tylko wynagrodzenia, czyli świadczenia wprost wynikające z zawartej umowy o pracę, ale również wszystkie inne przychody (świadczenia), niezależnie od podstawy ich wypłaty, jeżeli w jakikolwiek sposób wiążą się z faktem wykonywania pracy.
Oznacza to, że do przychodów pracownika ustawodawca zaliczył nie tylko pieniądze, ale także wartość świadczeń w naturze, czy świadczeń nieodpłatnych otrzymanych od pracodawcy. W związku z konstrukcją otwartego katalogu świadczeń zaliczonych do wyżej wskazanych przychodów każde świadczenie, które otrzymuje pracownik w związku ze stosunkiem pracy, stanowi zatem jego przychód z tego źródła.
Zatem nieodpłatne świadczenia, które otrzymają Państwa pracownicy w postaci: pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji, tj. basen/siłownia/fitness, będą stanowiły ich przychód ze stosunku pracy. Nie oznacza to jednak automatycznie ich opodatkowania. Ustawodawca w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawarł katalog przychodów, które korzystają ze zwolnienia od opodatkowania.
I tak, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów oraz programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:
-nieodpłatne świadczenie, świadczenie częściowo odpłatne lub świadczenie rzeczowe (w naturze),
-świadczenie to jest finansowane lub współfinansowane ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
-świadczenie zostało przekazane w ramach rządowych programów, programów służących realizacji umowy partnerstwa i programów rozwoju, o których mowa w przepisach dotyczących wdrażania funduszy unijnych.
Wszystkie te trzy warunki muszą być spełnione łącznie.
Krajowe i regionalne programy operacyjne, o których mowa w ustawie z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1079 ze zm.) stanowiące wraz z Umową Partnerstwa (opracowywaną, zatwierdzaną oraz negocjowaną z Komisją Europejską na szczeblu rządowym) spójny system dokumentów strategicznych i programowych na perspektywę finansową 2021-2027, pośrednio mieszczą się w pojęciu „program rządowy” użytym w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem nieodpłatne świadczenia, w postaci: pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji tj. basen/siłownia/fitness otrzymane przez Państwa pracowników ze względu na realizację Projektu w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, koszt których pokryty zostanie ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, objęte będą zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podsumowując, otrzymane świadczenia w postaci: pakietów badań diagnostycznych, indywidualnych konsultacji i wsparcia fizjoterapeuty, pakietów rehabilitacyjnych wyjazdowych i pozostałych form wsparcia w zakresie rehabilitacji, tj. basen/siłownia/fitness będą stanowić dla Państwa pracowników przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże przychód ten będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy. W konsekwencji, jako płatnik nie będą mieć Państwo obowiązku: naliczenia i potrącenia, z wynagrodzenia pracowników korzystających ze świadczeń w ramach opisanego projektu (będących przedmiotem Państwa zapytania) podatku dochodowego od osób fizycznych oraz odprowadzenia zaliczki na ten podatek do właściwego urzędu skarbowego.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
