POSTANOWIENIE - Interpretacja - US40RPŁ/4115/75/05

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 03.11.2005, sygn. US40RPŁ/4115/75/05, Urząd Skarbowy Warszawa-Wola

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Wola na podstawie art. 14a - 14 d i art.217 ustawyz 29 .08.1997r. - Ordynacja podatkowa /tekst jednolity Dz. U. z 2005r nr 8 poz.60 z późń. zm./ w związku zwnioskiem z dnia 07.09.2005r.

postanawia

że stanowisko płatnika zawarte w wyżej wymienionym wniosku jest prawidłowe

UZASADNIENIE

Z wniosku z dnia 07.09.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wynika :

stan faktyczny

Sąd wyrokiem z dnia 12.05.2005r. zasądził od Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na rzecz powodów , wypłatę świadczeń z tytułu zaległych wynagrodzeń w kwocie netto.

pytanie płatnika

Czy od wypłaconych świadczeń należało potrącić zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych ?

stanowisko płatnika

Swiadczenia z tytułu wynagrodzeń za lata ubiegłe są przychodem świadczeniobiorcy w roku 2005 i stanowią przedmiot opodatkowania w danym roku podatkowym.

ocena prawna

Zgodnie z art.11 ust.1 ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym odosób fizycznych ( Dz. U. nr.14 z 2000r. poz.176 z póżń. zm.) przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i inne nieodpłatne świadczenia.

Zgodnie z art.12 ust.1 ustawy przychody ze stosunku służbowego , stosunku pracy , pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszystkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężna świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty , bez względu na źródło finansowania tych świadczeń , a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty nienależnie od tego , czy ich wysokość została z góry ustalona a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Zgodnie z art.35 ust.1 pkt.3a i ust.5 ustawy do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane biura terenowe funduszu.Zaliczkę od przychodów ze świadczeń wypłaconych z funduszu pobiera się w wysokości 19%przychodu, pomniejszoną o kwotę stanowiącą 1/12 kwoty zmiejszającej podatek o której mowa w art.32 ust.1 pkt.3 ustawy.

W oparciu o w/w przepisy od świadczeń wypłaconych z funduszu z tytułu wynagrodzeń za lata ubiegłe zasądzone przez sąd płatnik winnien pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

W związku z powyższym organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Powyższych informacji udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez wnioskodawcę i przepisy prawa podatkowego obowiązujące w dniu złożenia wniosku

Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta , wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia zgodnie z art.14b Ordynacji podatkowej.

Na niniejsze postanowienie stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Wola w terminie siedmiu dni od daty doręczenia postanowienia.

Urząd Skarbowy Warszawa-Wola