
Temat interpretacji
Działy specjalne produkcji rolnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2015 r. (data wpływu 29 lipca 2015 r.), uzupełnionym w dniu 14 sierpnia 2015 r. oraz w dniu 21 października 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych dla dokumentowania przychodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę jako wspólnika Spółek Jawnych i związanej z tym możliwości opodatkowania dochodów ze Spółek Jawnych przy zastosowaniu norm szacunkowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych dla dokumentowania przychodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę jako wspólnika Spółek Jawnych i związanej z tym możliwości opodatkowania dochodów ze Spółek Jawnych przy zastosowaniu norm szacunkowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
- Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terenie Polski, podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (Wnioskodawca). Wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim, w którym to małżeństwie panuje ustrój ustawowej wspólności majątkowej.
- Wnioskodawca prowadzi gospodarstwo rolne na terytorium Polski, należące do jego majątku odrębnego. W prowadzonej działalności Wnioskodawca wykorzystuje składniki majątkowe stanowiące gospodarstwo rolne w rozumieniu art. 553 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014 r., poz. 121 ze zm.), (KC) oraz będące własnością Wnioskodawcy, takie jak: (i) budynki gospodarskie, (ii) specjalistyczne maszyny i urządzenia, niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej przez Wnioskodawcę, a także (iii) grunty (Gospodarstwo Rolne).
- Wnioskodawca zamierza też założyć kilka spółek jawnych z siedzibą na terytorium Polski, które to spółki będą od 2015 r. prowadzić gospodarstwo rolne na terytorium Polski; innym wspólnikiem tej spółki byłaby inna osoba fizyczna; rok obrotowy każdej ze spółek jawnych to byłby rok kalendarzowy (dalej we wniosku wszystkie spółki jawne są nazywane jako Spółka Jawna). Spółka Jawna będzie zatem prowadziła działalność analogiczną do tej, jaką prowadzi Wnioskodawca na dzień składania wniosku, a więc działalność stanowiącą jeden z działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu ustawy o PIT. Spółka Jawna może prowadzić działalność przy wykorzystaniu składników majątkowych, stanowiących część Gospodarstwa Rolnego, które zostaną wniesione do Spółki Jawnej przez Wnioskodawcę jako wkład niepieniężny (aport) albo na podstawie umów dzierżawy zawartych przez Wnioskodawcę i każdą z poszczególnych Spółek Jawnych w celu zapewnienia jej odpowiednich środków produkcji rolnej.
- Od 2010 r. Wnioskodawca w Gospodarstwie Rolnym prowadzi, a także Spółka Jawna w gospodarstwie rolnym prowadziłaby działalność produkcyjną w zakresie: (i) hodowli zwierząt futerkowych (norek) oraz (ii) produkcji skór norczych, tj. celem jest wyłącznie produkcja skór norczych, a samo mięso norek (tuszka) podlega utylizacji (Ferma Norek). Działalność Fermy Norek polega więc zasadniczo na tym, że samice rodzą norki, które są hodowane, a po osiągnięciu dorosłości są ubijane (wszystkie dorosłe samce po kryciu samic są ubijane już około marca, natomiast niektóre samice stado reprodukcyjne) oraz samce na potrzeby kopulacji po zakończeniu cyklu hodowlanego w danym roku nie są ubijane. Samice rodzą kolejne norki w następnym cyklu produkcyjnym i są ubijane z końcem kolejnego cyklu produkcyjnego). Działalność w zakresie hodowli norek jest sezonowa, co wynika z rocznego (wynika to z biologii norek) cyklu rozrodczego norek (cykl ten wygląda tak, że raz do roku samica po ok. 60-dniowej ciąży rodzi 2-8 młodych (najczęściej 2-3). Okres godowy (krycie samic) przypada na okres od lutego do początku marca, narodziny młodych - na koniec kwietnia lub maj (czasami do początku czerwca - zależnie od warunków pogodowych i uwarunkowań danego koloru zwierząt). Po ok. 6 tygodniach młode są już częściowo samodzielne, zaś na jesieni matka opuszcza je ostatecznie. Na koniec każdego cyklu produkcyjnego pozostają tzw. stado podstawowe, tj. samice i samce (w proporcji 4:1), które są wykorzystywane do rozrodu w następnym cyklu produkcyjnym.
Urodzone w danym cyklu produkcyjnym norki nie przeznaczone do rozrodu w następnym cyklu produkcyjnym są ubijane przed końcem danego roku, zwykle w listopadzie/grudniu danego roku. Ubicie norki skutkuje tym, iż taka norka po uśpieniu wraz ze skórą, jest składowana w chłodni, a samo oddzielenie skóry od tuszki norki (tzw. skórowanie) może nastąpić później, nawet kilka miesięcy po ubiciu norki). Wyprodukowanie norki kończy się więc w momencie ubicia norki. Natomiast, moment oddzielenia skóry od norki (tzw. skórowanie) jest to moment wyprodukowania samej skórki norczej, która następnie podlega - w wyspecjalizowanej firmie działającej na zlecenie Wnioskodawcy (Spółki Jawnej) na podstawie umowy o świadczenie usług - również dalszej obróbce (tj. tzw. mizdrowaniu, bębnowaniu, formowaniu, suszeniu i nawilżaniu) przed wysłaniem skórki norczej do domu aukcyjnego. Obróbka skórek kończy się około lutego/marca roku następnego. Po zakończeniu procesu przygotowania skóry, każda skóra norcza otrzymuje swój kod kreskowy, pozwalający na identyfikację producenta skóry przez dom aukcyjny.
Następnie, wyprodukowane z norek ubitych w danym cyklu produkcyjnym skóry norcze: (1) mogą być sprzedawane do firm garbarskich i kuśnierskich na podstawie umowy sprzedaży (w takim przypadku własność skóry przechodzi ze zbywcy na nabywcę) albo (2) są wysyłane - w takim przypadku na podstawie umowy komisu - do zagranicznego domu aukcyjnego (z siedzibą w X), stanowiąc nadal własność Wnioskodawcy (Spółki Jawnej). Ze względu na dużą wartość skór norczych, każda wysyłka skór odbywa się transportem nabywcy - kupującego albo domu aukcyjnego (każda dostawa jest dokumentowana listem przewozowym wskazującym na ilość wysłanych skór). W razie sprzedaży skór norczych za pośrednictwem domu aukcyjnego (tj. na podstawie umowy komisu), każda ze skór jest już ściśle ewidencjonowana - za pomocą kodu kreskowego - na koncie właściciela danej skóry norczej od chwili wprowadzenia do magazynu domu aukcyjnego aż do moment sprzedaży na aukcji (w ciągu danego roku kalendarzowego jest bowiem w danym domu aukcyjnym kilka terminów aukcji). Taki sposób ewidencji skór powoduje, iż jest bezsporny sposób ustalenia daty produkcji danej skóry (co wynika z daty wprowadzenia takiej skóry do sytemu magazynowego domu aukcyjnego), a także ceny uzyskanej ze sprzedaży takiej skóry.
- Dla uniknięcia wątpliwości, ilekroć dalej w tym wniosku jest mowa o skór z produkcji 2015 r. oznacza to skóry z norek hodowanych i ubitych w 2015 r., niezależnie od momentu zakończenia procesu skórowania (i dalszej obróbki) skór z tych norek.
- Istnieją normy branżowe, z których wynika jaki jest koszt wyhodowania norki (np. koszt w postaci skonsumowanej paszy przez jedną norkę, koszty opieki weterynaryjnej, koszty szczepień, itp.).
- Przychody Wnioskodawcy (a także przychody Wnioskodawcy ze Spółki Jawnej) z działalności w zakresie Fermy Norek od rozpoczęcia działalności podlegały i nadal podlegają przepisom ustawy o PIT o tzw. działach specjalnych produkcji rolnej.
- Wnioskodawca, a także Spółka Jawna (o ile taka spółka zostanie założona) do dnia 31 grudnia 2015 r. wyprodukuje i sprzeda określoną ilość skór norczych. Sprzedaż skór norczych nastąpi na podstawie umowy sprzedaży, która - co wynika z przepisów prawa cywilnego - jest zawarta niezależnie od daty wydania towaru będącego jej przedmiotem (ta może być późniejsza niż data zawarcia umowy) oraz daty dokonania zapłaty ceny (ta również może być późniejsza niż data zawarcia umowy); umowa sprzedaży musi jednak co najmniej ustalić ilość towaru oraz cenę.
- W przypadku części odbiorców skór, faktyczne wydanie skór norczych będzie miało miejsce przed dniem 1 stycznia 2016 r., a w przypadku części odbiorców skór, faktyczne wydanie skór norczych będzie miało miejsce po dniu 31 grudnia 2015 r. Faktyczna zapłata za część produkcji skór norczych wyprodukowanej i sprzedanej przez Wnioskodawcę (a także przez Spółkę Jawną) do dnia 31 grudnia 2015 r. (wydanej przed dniem 1 stycznia 2016 r., jak i po dniu 31 grudnia 2015 r.) może nastąpić po dniu 31 grudnia 2015 r
- przypadku sprzedaży skór norczych za pośrednictwem domu aukcyjnego (na podstawie umowy komisu), sprzedaż skór norczych wyprodukowanych w 2015 r. (tj. skór z produkcji 2015 r.) nastąpi w 2016 r. (wynika to z faktu, że aukcje skór w domu aukcyjnym, z którym współpracuje Wnioskodawca, odbywają się 3-4 razy w roku, w ściśle określonych terminach) i - być może - w roku następnym (latach następnych). W takim wypadku, Wnioskodawca (Spółka Jawna) uzyska cenę w roku, w którym zostanie zawarta umowa sprzedaży za pośrednictwem domu aukcyjnego. Co do zasady, dom aukcyjny wypłaca Wnioskodawcy (Spółce Jawnej) cenę za sprzedaż skór pomniejszoną o wynagrodzenie domu aukcyjnego (prowizja domu aukcyjnego).
- W 2015 r. Wnioskodawca poniósł i poniesie do dnia 31 grudnia 2015 r. określone koszty na produkcję skór norczych wyprodukowanych i sprzedanych w 2015 r. (tj. skór z produkcji 2015 r.), wydanych nabywcom tych skór przed dniem 1 stycznia 2016 r., jak i po dniu 31 grudnia 2015 r.
- Od rozpoczęcia działalności gospodarstwa rolnego w zakresie Fermy Norek, jak też w 2015 r., Wnioskodawca nie prowadził, nie prowadzi, a Wnioskodawca (Spółka Jawna) nie będzie prowadził ksiąg rachunkowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330, ze zm.), (Ustawa o Rachunkowości), a także nie prowadził i nie prowadzi ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (tak też będzie wyglądała sytuacja na dzień 30 grudnia 2015 r.). Wynikało to z faktu ryczałtowego opodatkowania działów specjalnych. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT od 2010 r., tj. od roku, w którym rozpoczął działalność rolną w formie własnego gospodarstwa rolnego.
- W 2015 r. przychody netto ze sprzedaży osiągniętej przez Wnioskodawcę w ramach działów specjalnych produkcji rolnej przekroczyły równowartość w walucie polskiej 1.200.000 Euro. Wnioskodawca zakłada, że w 2015 r. przychody netto ze sprzedaży osiągniętej przez Spółkę Jawną w ramach działów specjalnych produkcji rolnej nie przekroczą równowartości w walucie polskiej 1.200.000 Euro.
- Wnioskodawca zakłada, że w 2016 r. przychody netto ze sprzedaży osiągniętej przez Wnioskodawcę w ramach działów specjalnych produkcji rolnej nie przekroczą równowartości w walucie polskiej 1.200.000 Euro. Wnioskodawca zakłada też, iż w 2016 r. przychody netto ze sprzedaży osiągniętej przez każdą ze Spółek Jawnych, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem w ramach działów specjalnych produkcji rolnej nie przekroczą równowartości w walucie polskiej 1.200.000 Euro. Prognozowane roczne łączne przychody netto Wnioskodawcy oraz ze Spółek Jawnych - jako wspólnika tych spółek - będą przekraczały równowartość w walucie polskiej kwoty 1.200.000 Euro.
Tut. Organ wskazuje, że treść opisu zdarzenia przyszłego wynika z uzupełnień wniosku.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie
w zakresie obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych dla dokumentowania przychodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę jako wspólnika Spółek Jawnych i związanej z tym możliwości opodatkowania dochodów ze Spółek Jawnych przy zastosowaniu norm szacunkowych.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, od dnia 1 stycznia 2016 r. Wnioskodawca, jako wspólnik Spółek Jawnych, osiągający roczne łączne przychody netto ze Spółek Jawnych, prowadzących jeden z działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu ustawy o PIT, przekraczające równowartość w walucie polskiej kwoty 1.200.000 Euro, nie będzie zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych dla dokumentowania przychodów w podatku PIT, uzyskiwanych przez Wnioskodawcę jako wspólnika Spółek Jawnych po dniu 31 grudnia 2015 r., a więc będzie miał po dniu 31 grudnia 2015 r. możliwość opodatkowania podatkiem PIT dochodów ze Spółek Jawnych przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu...
Tut. Organ informuje, że treść ww. pytania wynika z uzupełnienia wniosku.
Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym przedstawionym we Wniosku, od dnia 1 stycznia 2016 r. Wnioskodawca, jako wspólnik Spółek Jawnych, osiągający roczne łączne przychody netto ze Spółek Jawnych, prowadzących jeden z działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu ustawy o PIT, przekraczające równowartość w walucie polskiej kwoty 1.200.000 Euro, nie będzie zobowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych dla dokumentowania przychodów w podatku PIT, uzyskiwanych przez Wnioskodawcę jako wspólnika Spółek Jawnych po dniu 31 grudnia 2015 r., a więc będzie miał po dnu 31 grudnia 2015 r. możliwość opodatkowania podatkiem PIT dochodów ze Spółek Jawnych przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu.
I.
II.1.
II.2.1.Stosownie do art. 24 ust. 4
ustawy o PIT, dochodem (stratą) nie prowadzi ksiąg, o których mowa w art. 15
Szczegółowe warunki ustalania norm szacunkowych dochodu z
określonej powierzchni upraw lub jednostki produkcji zwierzęcej, jak
też wyjątki od takiego sposobu ustalania dochodu określone są w art. 24
ust. 4a-4e ustawy o PIT (kwestia ta nie jest jednak przedmiotem
Wniosku). Niemniej jednak, stosownie do art. 24 ust.
7 ustawy o PIT, poczynając od roku podatkowego 2002 to Minister
Finansów w porozumieniu z Ministrem Rolnictwa ogłasza w drodze
rozporządzenia normy szacunkowe, o których mowa w art. 24 ust. 4 ustawy
o PIT, zmieniając je corocznie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi
wzrostu cen towarowej produkcji rolniczej. II.2.2.Ponadto, zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o PIT
(...) spółki jawne osób fizycznych (...) wykonujące działalność
gospodarczą, są obowiązane prowadzić (...) księgi rachunkowe, zgodnie z
odrębnymi przepisami II.3.Sposób ustalania przychodu z działów
specjalnych produkcji rolnej reguluje art. 15 ustawy o PIT, którego
treść ulegnie zmianie od dnia 1 stycznia 2016 r. Art. 15 ustawy o PIT
(w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2015 r.) stanowi, iż
przychód prowadzi księgi wykazujące
te przychody. O zamiarze założenia ksiąg podatnik jest
obowiązany zawiadomić właściwego naczelnika urzędu skarbowego przed
rozpoczęciem roku podatkowego albo przed rozpoczęciem prowadzenia
działów specjalnych produkcji rolnej, jeżeli nastąpiło ono w ciągu
roku. Art. 15 ustawy o PIT od dnia 1 stycznia 2016 r. otrzyma
brzmienie: 1 Przychód prowadzi księgi wykazujące te przychody.
O zamiarze założenia ksiąg podatnik jest obowiązany
zawiadomić właściwego naczelnika urzędu skarbowego przed rozpoczęciem
roku podatkowego albo przed rozpoczęciem prowadzenia działów
specjalnych produkcji rolnej, jeżeli nastąpiło ono w ciągu roku, z
zastrzeżeniem ust. 2 II.4. Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt
1) ustawy o rachunkowości, przepisy ustawy o rachunkowości stosuje się,
z zastrzeżeniem art. 2 ust. 3 ustawy o rachunkowości (nie dotyczącym
tej sprawy) m.in. do spółek osobowych mających siedzibę na terytorium
Polski - z zastrzeżeniem art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o rachunkowości.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o rachunkowości - przepisy ustawy
o rachunkowości stosuje się także do spółek jawnych osób fizycznych,
jeżeli ich przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji
finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość
w walucie polskiej kwoty 1 200 000 Euro. Jak wynika natomiast z art. 4
ust. 5 ustawy o rachunkowości kierownik jednostki ponosi
odpowiedzialność za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości
określonych II.5. Art. 8 ust. 1 ustawy o
PIT: przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną (...) u
każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału
w zysku (udziału) (...). III.1. III.2. Nadto Wnioskodawca wskazuje, że mimo
wyłączenia z zakresu opodatkowania podatkiem PIT przychodów z
działalności rolniczej (art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy o PIT), to przychód
osiągany przez podatników podatku PIT z działów specjalnych produkcji
rolnej podlega opodatkowaniu podatkiem
PIT. Oznacza to, że skoro Spółki Jawne będą prowadziły działalność
stanowiącą jeden z działów specjalnych produkcji rolnej w myśl ustawy o
PIT, to też przychód Wnioskodawcy z tytułu udziału w Spółkach Jawnych
będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem PIT wg zasad właściwych dla
źródła działy specjalne produkcji rolnej - art. 10 ust. 1 pkt 4) w zw.
z art. 15 ustawy o PIT (tak interpretacja z dnia 12 marca 2015 r., nr
IPTPB1/415-711/14-5/SJ). III.3.1. Wnioskodawca
zauważa, iż art. 15 ust. 1 ustawy o PIT w brzmieniu obowiązującym od
dnia 1 stycznia 2016 r. stanowi, iż w sytuacji, gdy podatnik podatku
PIT osiągający przychody z działów specjalnych produkcji rolnej
prowadzi księgi rachunkowe (nawet bez prawnego obowiązku prowadzenia
tych ksiąg), w których wykazuje osiągane przychody - wówczas wysokość
takiego przychodu ustala się według zasad właściwych dla określania
przychodów ze źródła przychodów pozarolnicza działalność gospodarcza
(zgodnie z art. 14 ustawy PIT). Także w przypadku, gdy obowiązek
prowadzenia ksiąg rachunkowych wynika z przepisów ustawy o
rachunkowości, przychód w podatku PIT z działów specjalnych produkcji
rolnej ustala się na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych według
zasad określonych w art. 14 ustawy o PIT. Jak wynika natomiast z ustawy
o rachunkowości, przepisy ustawy o rachunkowości obowiązkowo stosuje
się do spółek osobowych, w tym spółek jawnych, mających siedzibę w
Polsce z tym jednak zastrzeżeniem, iż w przypadku spółek jawnych osób
fizycznych - tylko o ile ich przychody netto ze sprzedaży towarów,
produktów i operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy wyniosły co
najmniej równowartość w walucie polskiej 1.200.000 Euro. III.3.2. Zatem, zdaniem Wnioskodawcy, Wnioskodawca, jako
wspólnik Spółek Jawnych, każdej z których prognozowane przychody nie
przekroczą kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o
rachunkowości (tj. co najmniej równowartości w walucie polskiej kwoty
1.200.000 Euro) nie będzie miał obowiązku prowadzenia ksiąg
rachunkowych. To bowiem Spółka Jawna, a nie Wnioskodawca, ma obowiązek
prowadzenia ksiąg rachunkowych z tytułu działalności gospodarczej,
prowadzonej przez tę spółkę - po przekroczeniu limitu przychodów
wskazanych w art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o rachunkowości (pomimo tego,
iż odpowiedzialność za prowadzenie tych ksiąg może spoczywać na
Wnioskodawcy jako na kierowniku jednostki w rozumieniu ustawy o
rachunkowości, tj. wspólniku Spółek Jawnych prowadzącym sprawy spółki -
art. 4 ust. 5 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 6) ustawy o rachunkowości). Tym
samym, od dnia 1 stycznia 2016 r. przychód w podatku PIT Wnioskodawcy,
osiągany z tytułu udziału w Spółce Jawnej prowadzącej działalność w
zakresie jednego z działów specjalnych produkcji rolnej będzie mógł być
opodatkowany podatkiem PIT na zasadach wskazanych w art. 24 ust. 4
ustawy o PIT. Przepis ten stanowi bowiem o tym, iż w sytuacji, gdy
podatnik podatku PIT nie prowadzi ksiąg rachunkowych zgodnie z art. 15
ustawy o PIT, wówczas dochód z działów specjalnych produkcji rolnej
ustala się przy zastosowaniu norm szacunkowych dochodu z określonej
powierzchni upraw lub jednostki produkcji zwierzęcej, określonych w
zał. nr 2 do ustawy o PIT, a aktualnie - zgodnie z art. 24 ust. 7
ustawy o PIT - przez Ministra Finansów w porozumieniu z Ministrem
Rolnictwa w drodze rozporządzenia. W świetle
obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny
prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe. Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1
Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej
oceny stanowiska Wnioskodawcy. Interpretacja dotyczy
zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu
prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. W odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji
indywidualnej tut. Organ informuje, że została ona wydana w
indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących
w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też
zdarzenia przyszłego. Stronie przysługuje prawo do
wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa
podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12,
61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał
interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział
się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa
(art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu
przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn.
zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww.
ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu
na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił
odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia
wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie
lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na
adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w
Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno. Wniosek ORD-IN (PDF) Treść w pliku PDF 7 MB Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu
