DECYZJA - Interpretacja - 1401/FB/005-347/ZL/05

Shutterstock

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.06.2005, sygn. 1401/FB/005-347/ZL/05, Izba Skarbowa w Warszawie

Temat interpretacji

DECYZJA


Na podstawie art. 14b § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Ordynacjapodatkowa (jednolity tekst Dz.U. z 2005r Nr 8, póz. 60) po rozpatrzeniu zażalenia Fundacji zdnia 30 maja 2005r, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


orzeka


- odmówić zmiany postanowienia Naczelnika Drugiego Urzędu SkarbowegoWarszawa-Śródmieście z dnia 20 maja 2005r Nr US 36/1CF/413/IP-14/05/UO opozostawieniu bez rozpatrzenia wniosku Fundacji z dnia 28 lutego 2005ruzupełnionego w dniu 12 kwietnia 2005r w sprawie udzielenia pisemnej interpretacjio zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego.


Uzasadnienie


Pismem z dnia 28 lutego 2005r Fundacja wystąpiła z wnioskiem o udzieleniepisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego windywidualnej sprawie Fundacji.Rozpatrując przedmiotowy wniosek Naczelnik Drugiego Urzędu SkarbowegoWarszawa-Śródmieście uznał, że stan faktyczny przedstawiony we wniosku jestniewystarczający do dalszej oceny. W związku z tym, działając na podstawie art. 169powołanej w sentencji ustawy - Ordynacja podatkowa pismem z dnia 6 kwietnia2005r Nr US 36/1CF/413/W-511/05/UO wezwał Fundację do przedstawieniadokumentów w oparciu o które, Fundacja otrzymała środki finansowe na realizacjęprojektu - wyznaczając siedmiodniowy termin do ich przedłożenia. W wezwaniu tymFundacja została pouczona, że niewypełnienie tych warunków spowodujepozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.


W odpowiedzi na powyższe wezwanie, w dniu 12 kwietnia 2005r Fundacjadostarczyła Urzędowi Skarbowemu następujące dokumenty. Umowę ServiceContract For European Community Externalactions (w języku angielskim) orazfragment Oferty Technicznej.Powołanym w sentencji postanowieniem Naczelnik Drugiego UrzęduSkarbowego Warszawa-Śródmieście pozostawił wniosek Fundacji bez rozpatrzenia,podając w uzasadnieniu, że została przedstawiona jedynie Oferta Techniczna, któranie spełnia wymogów wezwania, gdyż nie zawiera informacji kto realizuje celprogramu, od kogo pochodzą środki bezzwrotnej pomocy oraz jakie środki Fundacjauzyskuje na realizację programu.Na postanowienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa -Śródmieście pismem z dnia 30 maja 2005r, Fundacja złożyła zażalenie, w którympodnosi, że zostały dostarczone wszystkie dokumenty, do których złożenia Fundacjazostała wezwana.


Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie rozpatrując ponownie sprawę, wwyniku złożonego zażalenia zważył co następuje.Stosownie do art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, składając wniosek oudzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawapodatkowego płatnik jest obowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanufaktycznego. Przedstawiony w przedmiotowym wniosku stan faktyczny nie pozwalana zajęcie stanowiska czy dochody osób fizycznych zatrudnionych przez Fundacjęna umowę o pracę, zlecenia i o dzieło oraz dochody osób fizycznych prowadzącychdziałalność gospodarczą w formie jednoosobowych firm lub spółek osób fizycznychwspółpracujących z Fundacją przy realizacji zadań związanych z projektem, spełniająłącznie kryteria wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit.a/ i b/ ustawy z dnia 26 lipca 1991 r o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000r Nr 14, póz. 176 zpóźn.zm.).W związku z tym Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście wezwał Fundację do dostarczenia dokumentów pozwalających nazajęcie stanowiska czy dochody tych osób są objęte zwolnieniem z opodatkowaniapodatkiem dochodowym na mocy wyżej powołanego przepisu ustawy o podatkudochodowym od osób fizycznych.


Dostarczony przez Fundację fragment Oferty Technicznej nie jest dokumentemspełniającym wymogi wezwania. Za taki dokument nie można uznać równieżdostarczonej umowy Service Contract For Europa Community Externalactions -sporządzonej w języku angielskim. Bowiem z art. 27 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997rKonstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 78, póz. 483) w RzeczypospolitejPolskiej językiem urzędowym jest język polski. Wprawdzie ustawa Ordynacjapodatkowa nie reguluje obowiązującego języka państwowego, jednakże w świetleKonstytucji RP oraz art. 4 i 7 ustawy z dnia 7 października 1999r o języku polskim(Dz.U. Nr 90, póz. 999) językiem urzędowym jest język polski i w tym języku toczy siępostępowanie, a zatem składa podania oraz sporządza materiał dowodowy.Zasadnie zatem Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście pozostawił wniosek Fundacji bez rozpatrzenia.


Mając na uwadze powyższe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzekł jakw sentencji.

Izba Skarbowa w Warszawie