P O S T A N O W I E N I E - Interpretacja - ZD/423-22-13/05

Shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.03.2005, sygn. ZD/423-22-13/05, Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy

Temat interpretacji

Pytanie podatnika
Referencje
PDOP-423 / 6 / 2005, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego

P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) Naczelnik Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy po analizie złożonego w dniu 14 stycznia 2005 r. wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

p o s t a n a w i a

uznać, że przedstawione przez Podatnika stanowisko jest prawidłowe

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 14 stycznia 2005 r. do tutejszego Organu wpłynął wniosek podatnika w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.; ostatnia zmiana Dz. U. z 2004 r. Nr 254, poz. 2533).

W piśmie tym Jednostka przedstawiła następujący stan faktyczny:

Spółka, chcąc poinformować aktualnych, jak również potencjalnych klientów o dystrybuowanych produktach i towarach handlowych, przekazuje im nieodpłatnie katalogi produktowe, cenniki oraz ulotki promocyjne.

Materiały te przekazywane są bezpośrednio lub za pośrednictwem działających w terenie reprezentantów handlowych Spółki. W/w materiały mają charakter informacyjny, a ich zadaniem jest zwiększenie u klientów skłonności do zakupu, a w konsekwencji wzrost sprzedaży.

Zdaniem Jednostki, nieodpłatne przekazanie materiałów typu ulotki promocyjne, katalogi produktowe, czy też cenniki nie jest przekazaniem na cele reprezentacji i reklamy. Ich celem jest dostarczenie wyczerpującej i aktualnej informacji o bieżącej ofercie asortymentowej - w treści nie występują elementy zalecania czy też zachwalania towaru, w związku z powyższym koszty związane z przekazaniem tego typu materiałów informacyjnych są kosztem uzyskania przychodów w pełnej wysokości, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy.

Po analizie przedstawionego stanu faktycznego oraz zaprezentowanego przez Jednostkę stanowiska dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego tut. Organ stwierdza, iż jest ono prawidłowe.

Przyjmując, zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym, że wspomniane wyżej materiały informacyjne (ulotki promocyjne, katalogi produktowe, cenniki itp.) zawierają jedynie treści informacyjne takie jak:

  • przedmiot oferty.
  • cenę sprzedaży.
  • warunki nabycia.
  • adres firmy

i nie zachęcają w żaden sposób do zakupu wyrobów Spółki, należy stwierdzić, iż wydatki na ich druk i rozprowadzanie są w całości kosztami uzyskania przychodów niezwiązanymi z reklamą.

Stosownie bowiem do art. 15 ust. 1 ustawy kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy. Jednocześnie w art. 16 ust. 1 ustawy brak jest przepisu. który ograniczałby zaliczenie w koszty uzyskania przychodów tego rodzaju wydatków.

Jednocześnie informuje się, że niniejsza odpowiedź dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i jest zgodna ze stanem prawnym obowiązującym na dzień jej udzielenia.

Mając powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji postanowienia.

Zgodnie z art. 14 b Ordynacji podatkowej udzielona odpowiedź nie jest wiążąca dla Strony, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej ewentualnej zmiany lub uchylenia.

Stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia na niniejsze postanowienie.

Zażalenie, zgodnie z art. 14a § 4 Ordynacji podatkowej wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy za pośrednictwem tut. Organu w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy