
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 lipca 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia właściwej stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 sierpnia 2025 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i wykonuje usługi w ramach roli …. Głównymi zadaniami Wnioskodawcy są:
- zarządzanie projektami cyfrowymi (…/…),
- zarządzanie zespołem w zakresie realizacji zadań … i …,
- planowanie sprintów i …,
- zarządzanie …i IT,
- analiza danych i monitorowanie efektywności działań …,
- koordynacja pracy zespołu developerskiego i contentowego,
- planowanie i realizacja celów strategicznych ….
Działalność została zaklasyfikowana pod kodem 62.90.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informacyjnych i komputerowych (obowiązujący od 1 stycznia 2025, wcześniej: 62.09.Z). Kod ten odpowiada charakterowi działalności Wnioskodawcy - obejmującej koordynację projektów IT, analizę danych, planowanie …i …, bez charakteru doradczego. Wnioskodawca nie świadczy usług doradczych - nie tworzy dokumentów strategicznych ani rekomendacji dla klientów zewnętrznych. Praca Wnioskodawcy nie polega na przygotowywaniu audytów, analiz, czy koncepcji działań dla innych firm, lecz na wdrażaniu i operacyjnym prowadzeniu projektów … i technologicznych w ramach wewnętrznej struktury organizacyjnej firmy.
Wnioskodawca w nawiązaniu do złożonego wniosku o interpretację indywidualną z dnia 24 lipca 2025 r., złożył doprecyzowanie stanu faktycznego (uzupełnienie z dnia 24 lipca 2025 r.), że wskazana we wniosku działalność, pierwotnie opisana pod kodem PKD 62.90.Z, odpowiada w ocenie Wnioskodawcy klasyfikacji PKWiU 62.09.20.0 - Pozostałe usługi w zakresie technologii informatycznych i komputerowych. Wnioskodawca podkreślił, że usługi mają charakter wdrożeniowy i organizacyjny, nie mają charakteru doradczego.
W uzupełnieniu wniosku z dnia 17 sierpnia 2025 Wnioskodawca wskazał, że posiada miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o PIT. Wnioskodawca pozarolniczą działalność gospodarczą prowadzi od 1 stycznia 2018 r. Forma opodatkowania działalności Wnioskodawcy to ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Dla celów działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Do wykonywanej przeze Wnioskodawcę działalności nie mają zastosowania wyłączenia wskazane w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W odniesieniu do działalności Wnioskodawcy zachowane są warunki określone w art. 6 ust. 4 ww. ustawy. Prowadzona działalność gospodarcza ma charakter działalności usługowej w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Zakres czynności wykonywanych w ramach działalności.
Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie zarządzania projektami cyfrowymi i rozwojem produktów internetowych, obejmujących w szczególności:
- planowanie i aktualizację … - określanie kierunków rozwoju, priorytetyzację działań, dopasowanie inicjatyw do celów biznesowych i potrzeb użytkowników,
- tworzenie i utrzymywanie … produktu, w tym formułowanie zadań oraz kryteriów ich akceptacji,
- planowanie i koordynację sprintów zespołu projektowego, w tym organizację spotkań i monitorowanie przebiegu realizacji,
- ustalanie i monitorowanie celów biznesowych (…, …) oraz bieżące raportowanie ich realizacji,
- koordynację pracy interdyscyplinarnej pomiędzy działami (IT, marketing, …, analityka, sprzedaż),
- monitorowanie trendów rynkowych i zachowań użytkowników istotnych dla rozwoju produktu,
- organizację działań ukierunkowanych na zwiększenie ruchu organicznego oraz poprawę konwersji w produkcie cyfrowym,
- przygotowywanie raportów i analiz dotyczących postępów projektowych, wyników biznesowych oraz statusów dla interesariuszy,
- zarządzanie zakresem projektu - bieżącą ocenę postępów, harmonogramów i zmian,
- identyfikację i ograniczanie ryzyk projektowych,
- organizację komunikacji projektowej z interesariuszami, w tym prezentację wyników i statusów projektowych.
Wnioskodawca usługi wykonuje jako przedsiębiorca, na własną odpowiedzialność cywilną i ryzyko gospodarcze, w elastycznym czasie i miejscu, samodzielnie decydując o sposobie realizacji zadań. Usługi świadczone w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca klasyfikuje pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 - Usługi zarządzania projektami inne niż budowlane.
Świadczone przez Wnioskodawcę usługi nie są usługami związanymi z:
- doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
- usługami związanymi z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1 oraz 62.01.2),
- doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
- instalowaniem oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0),
- zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Wnioskodawca świadczy usługi w sposób ciągły i kompleksowy - obejmują one cały proces koordynacji i nadzoru działań związanych z rozwojem produktu. Za całość czynności Wnioskodawca otrzymuje jedno wynagrodzenie.
Pytanie
Czy w opisanym stanie faktycznym, Wnioskodawca może opodatkować przychody z tej działalności ryczałtem ewidencjonowanym według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, Jego działalność nie ma charakteru doradczego (art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. l) ustawy), ponieważ: działania nie polegają na rekomendowaniu strategii innym firmom, lecz na koordynowaniu ich wdrażania w ramach zespołu produktowego, Wnioskodawca nie opracowuje audytów …, ani analiz dla zewnętrznych klientów. Zadania Wnioskodawcy są związane z zarządzaniem rozwojem produktu, analizą danych i wewnętrznym wdrażaniem strategii … - działania są operacyjne, techniczne i organizacyjne - typowe dla specjalistów IT i product managerów.
W związku z tym przychody powinny podlegać opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu, właściwą dla działalności usługowej innej niż doradcza, sklasyfikowanej pod kodem PKD 62.90.Z.
W uzupełnieniu swojego stanowiska Wnioskodawca twierdzi, że na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z działalności usługowej, niewymienione w załączniku nr 2 do tej ustawy i nieobjęte stawkami wyższymi, podlegają opodatkowaniu stawką 8,5%.
Wnioskodawca twierdzi, że świadczone przeze Niego usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 70.22.20.0 - Usługi zarządzania projektami inne niż budowlane. Usługi te nie zostały wymienione w katalogu usług, do których ustawa przypisuje wyższą stawkę ryczałtu (12% lub 15%). Zakres czynności obejmuje planowanie, organizację, monitoring i raportowanie działań związanych z rozwojem produktu cyfrowego, bez elementów programistycznych, instalacyjnych, ani doradczych w rozumieniu usług informatycznych lub doradztwa w zakresie zarządzania.
Wnioskodawca twierdzi, że w związku z powyższym, przychody uzyskiwane przez Niego z opisanej działalności powinny być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843)
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e - 1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o ryczałcie:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Natomiast, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o ryczałcie:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Podkreślić należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
W odniesieniu do wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70) wskazuję, że symbol „ex” oznacza, że w ramach grupowania 70 opodatkowaniu stawką 15% podlegają wyłącznie usługi wymienione w tym przepisie, tj. usługi doradztwa związane z zarządzaniem, a pozostałe usługi opodatkowane będą stawką 8,5%.
Pozostałe usługi, klasyfikowane według rozporządzenia Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w dziale 70 nie zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zatem opodatkowaniu stawką ryczałtu 15% podlegają usługi, tj.:
- klasa 70.10 - Usługi firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych,
- kategoria 70.22.1 - Usługi doradztwa związane z zarządzaniem wraz z zawartymi w klasyfikacji podkategoriami i pozycjami z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.).
Natomiast stawką 8,5% opodatkowane będą pozostałe usługi wymienione w Dziale 70 niezwiązane z „usługami firm centralnych (head offices)” a także „usługami doradztwa związanymi z zarządzaniem”, tj.:
- klasa 70.21 - Usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji,
- kategoria 70.22.2 - Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych,
- kategoria 70.22.3 - Pozostałe usługi doradztwa związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Z wniosku wynika, że pozarolniczą działalność gospodarczą prowadzi Pan od dnia 1 stycznia 2018 r. Forma opodatkowania działalności Wnioskodawcy to ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Dla celów działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej i wykonuje usługi w ramach roli …. Pana główne zadaniami to:
- zarządzanie projektami cyfrowymi (…/…),
- zarządzanie zespołem w zakresie realizacji zadań … i …,
- planowanie sprintów i …,
- zarządzanie … i IT,
- analiza danych i monitorowanie efektywności działań …,
- koordynacja pracy zespołu developerskiego i contentowego,
- planowanie i realizacja celów strategicznych (…).
Świadczy Pan usługi w zakresie zarządzania projektami cyfrowymi i rozwojem produktów internetowych, które obejmują w szczególności:
- planowanie i aktualizację … produktu - określanie kierunków rozwoju, priorytetyzację działań, dopasowanie inicjatyw do celów biznesowych i potrzeb użytkowników,
- tworzenie i utrzymywanie … produktu, w tym formułowanie zadań oraz kryteriów ich akceptacji,
- planowanie i koordynację sprintów zespołu projektowego, w tym organizację spotkań i monitorowanie przebiegu realizacji,
- ustalanie i monitorowanie celów biznesowych (…, …) oraz bieżące raportowanie ich realizacji,
- koordynację pracy interdyscyplinarnej pomiędzy działami (IT, marketing, …, analityka, sprzedaż),
- monitorowanie trendów rynkowych i zachowań użytkowników istotnych dla rozwoju produktu,
- organizację działań ukierunkowanych na zwiększenie ruchu organicznego oraz poprawę konwersji w produkcie cyfrowym,
- przygotowywanie raportów i analiz dotyczących postępów projektowych, wyników biznesowych oraz statusów dla interesariuszy,
- zarządzanie zakresem projektu - bieżącą ocenę postępów, harmonogramów i zmian,
- identyfikację i ograniczanie ryzyk projektowych,
- organizację komunikacji projektowej z interesariuszami, w tym prezentację wyników i statusów projektowych.
Usługi świadczone w ramach działalności gospodarczej klasyfikuje Pan pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 - Usługi zarządzania projektami inne niż budowlane. Podkreślił Pan, że usługi mają charakter wdrożeniowy i organizacyjny, nie mają charakteru doradczego.
Na podstawie powołanych wyżej przepisów prawa oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22.20.0 - „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% określonej w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stawka ta ma zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione są warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w przepisach ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Tak więc interpretację wydałem na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU i kwestia ta nie podlegała ocenie.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Interpretacja dotyczy tylko i wyłącznie sprawy będącej przedmiotem Pana zapytania (określenia stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 72.22.20.0, gdyż tylko one były przedmiotem zapytania). Inne kwestie zawarte w opisie sprawy nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
