Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 lipca 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 13 lipca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

1.Informacje ogólne

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od osób fizycznych. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od dnia 3 lutego 2025 r.

Na dzień składania niniejszego wniosku przychody Wnioskodawcy z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane według zasad właściwych dla ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, które zostały określone w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 2540 ze zm.), zwanej dalej jako „ustawa o ryczałcie”.

Wnioskodawca złożył oświadczenie o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych podczas zakładania działalności gospodarczej, tj. w dniu 29 stycznia 2025 r.

2.Informacje o działalności

Działalność realizowana przez Wnioskodawcę polega na opracowywaniu modeli, grafik 3D, wizualizacji i animacji różnych obiektów, na bazie materiałów otrzymanych od klientów. Stworzone materiały klient mógłby wykorzystywać na swoich stronach internetowych, podczas prezentacji, wystąpień itp.

Klient przedstawia model inżynierski, opis (concept, moodboard, shot list) i wskazuje liczbę obrazów, czy animacji, które muszą być wykonane. Zadaniem Wnioskodawcy jest stworzenie materiałów i tekstur, (…). Rola Wnioskodawcy polega na wyborze odpowiedniego kąta do każdego konkretnego obrazu, ustawienie oświetlenia dla najlepszego wyglądu na obrazie (camera and lighting). Wnioskodawca optymalizuje ustawienia renderu pod każde konkretne zadanie i wykonuje obraz końcowy / wideo wysokiej jakości (rendering). Obrazy i wideo są używane w (…).

W ramach innych zadań Wnioskodawca ustawia materiały i oświetlenie w interaktywnym otoczeniu, (…).

Zdaniem Wnioskodawcy, wyżej opisana usługa powinna być klasyfikowana do grupowania 59.12.15.0 PKWiU „Usługi związane z animacją”.

Wnioskodawca będzie realizował poszczególne projekty w programach typu (…) (wybór programu zależy od potrzeb kontrahenta).

Prace będą udostępniane kontrahentowi w różnych formatach. Przykładowe rodzaje plików zewnętrznych (…) (w zależności od umowy z kontrahentem).

Zdaniem Wnioskodawcy, nie uzyskuje on przychodów ze świadczenia usług związanych z wydawaniem: pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.

Profil działalności Wnioskodawcy, który został przedstawiony w niniejszym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, nie obejmuje wydawania pakietów gier komputerowych, pakietów oprogramowania systemowego, pakietów oprogramowania użytkowego ani oprogramowania komputerowego. Wnioskodawca odpowiada jedynie za fragment większej całości – tworzy modele, grafiki 3D, wizualizacje i animacje różnych obiektów.

Wnioskodawca nie uzyskuje przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audio przez Internet (PKWiU 59.20.36.0), agencji informacyjnych (PKWiU 63.91.1) oraz pozostałych w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 63.99). Profil działalności Wnioskodawcy nie obejmuje takich usług.

Wnioskodawca nie uzyskuje przychodów ze świadczenia usług w zakresie przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0). Profil działalności Wnioskodawcy nie obejmuje takich usług.

Przykładowy, szczegółowy opis przedmiotu umowy:

Jeden z wykonanych projektów zawierał produkowanie całego kompletu obrazów i animacji dla (…). Klient przedstawił wirtualny 3D model inżynierski.

(…).

W innych projektach Wnioskodawca ma za zadanie zmodelować rzeczy “od zera”, gdy w efekcie końcowym pracy jest wykonany obraz albo animacja. Przykłady wcześniej wykonanych projektów: (…).

Większość prac Wnioskodawcy używa się w reklamie, ale Wnioskodawca nie produkuje samych reklam ani ich makiet, plakatów reklamowych, banerów ani żadnych fizycznych reklamowych obiektów. Rezultatem prac Wnioskodawcy są produkty 3D wykonane w formie wyłącznie cyfrowej, praca jest podobna na tworzenie efektów wizualnych używanych w filmach czy reklamie. Chociaż duża część pracy obejmuje tworzenie albo obróbka wirtualnych modeli 3D, ale nie są to modele fizyczne, czy na bazie których można byłoby wyprodukować realny i fizyczny produkt. Istnieją one tylko w świecie wirtualnym i służą tylko do wyprodukowania wirtualnych obrazów i wideo, które są używane najczęściej w celach reklamy w Internecie.

3.Dodatkowe informacje

Wnioskodawca wykonuje działalność gospodarczą we własnym imieniu i na własny rachunek.

Wnioskodawca ponosi ryzyko w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą. Wnioskodawca ponosi także odpowiedzialność za efekty swojej działalności.

Wnioskodawca osiągnął pierwszy przychód z tytułu prowadzonej działalności, o której mowa we wniosku w lutym 2025 r.

W ramach swojej działalności Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność wobec kontrahentów.

Wnioskodawca ponosi ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością.

Czynności, o których mowa we wniosku, nie są wykonywane pod kierownictwem kontrahenta.

Wnioskodawca ma swobodę wyboru czasu oraz miejsca świadczenia swoich usług.

Działalność Wnioskodawcy jest działalnością usługową w rozumieniu ustawy o ryczałcie.

Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów, w której określa przychód z wykonywanej przez siebie działalności.W przypadku Wnioskodawcy nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o ryczałcie.

Przychody Wnioskodawcy nie przekraczają kwoty 2.000.000 euro w skali roku.

Wnioskodawca oprócz działalności gospodarczej nie uzyskuje ani nie planuje aktualnie uzyskiwania innych dochodów podlegających opodatkowaniu.

W ramach wykonywanych usług – wymienionych w treści wniosku – Wnioskodawca nie uzyskuje ani nie planuje aktualnie uzyskiwać przychodów na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychodów z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez siebie pozarolniczej działalności gospodarczej.

Pytanie

Jaką stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych powinny być opodatkowane przychody osiągane przez Wnioskodawcę z realizacji usługi polegającej na tworzeniu modeli, grafik 3D, wizualizacji i animacji różnych obiektów?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody osiągane przez Wnioskodawcę z realizacji usługi polegającej na tworzeniu modeli, grafik 3D, wizualizacji i animacji różnych obiektów powinny być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.

Na podstawie art. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie reguluje ona opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o ryczałcie określona została definicja legalna pojęcia „pozarolnicza działalność gospodarcza”, w myśl którego jest to pozarolnicza działalność gospodarcza w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym działalność gospodarcza albo pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

W myśl art. 6 ust. 1 ustawy o ryczałcie opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o ryczałcie podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Podatnik może korzystać z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jeżeli nie wystąpią przesłanki negatywne określone w art. 8 ustawy.

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o ryczałcie opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona),

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona),

e)(uchylona),

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;

6)(uchylony).

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy o ryczałcie jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

-w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o ryczałcie sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została określona w art. 12 ust. 1 ustawy o ryczałcie. W kontekście rozpatrywanej sprawy na szczególną uwagę zasługuje art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o ryczałcie, w myśl którego ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług lub wytwarzanych wyrobów. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.

Biorąc pod uwagę treść art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie należy wskazać, że działalność

usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza spełnia definicję działalności usługowej w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy ryczałcie.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że uzyskiwany przez Niego przychód może być rozliczony w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, ponieważ świadczone przez Wnioskodawcę usługi mają charakter opisany w "Wyjaśnieniach do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2015)" w sekcji J pod symbolem 59.12.15.0 „Usługi związane z animacją”.

Grupowanie to obejmuje:

·tworzenie obrazów, projektów abstrakcyjnych i podobnych oryginałów kompozycji realizowane przez zastosowanie różnego rodzaju technik, włączając animację komputerową lub wg kolejności rysunków,

·usługi związane z animacją postaci lub przedmiotów wykonanych z gliny.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że świadczona przez niego usługa nie podlega klasyfikacji do grupowania 74.10.19.0 PKWiU, co uzasadnia poniżej.

Zgodnie z zasadą metodyczną 5.1.4 PKWIU (wynikającą z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676 ze zm.) zakresy poszczególnych grupowań pochodnych określonego grupowania macierzystego w żadnym przypadku nie mogą zachodzić na siebie, tzn. nie może powstać sytuacja, w której produkt może być zaliczany do więcej niż jednego grupowania PKWiU 2015 (zasada jednoznaczności grupowań).

Intencją prawodawcy było zatem stworzenie takiej klasyfikacji statystycznej, która jest jednoznaczna. Z zasady jednoznaczności grupowań wynika, że dana usługa może być przyporządkowana tylko i wyłącznie do jednego grupowania. Skoro rozważane są dwa grupowania, to należy ustalić które z nich jest grupowaniem właściwym.

Grupowanie wskazane przez Organ podatkowy mieści się w dziale 74 PKWiU „Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna”.

W tym miejscu należy wskazać na wyjaśnienia do działu 74 PKWiU, w świetle których „Dział ten obejmuje:

-usługi w zakresie specjalistycznego projektowania,

-usługi fotograficzne,

-usługi związane z tłumaczeniami,

-pozostałe usługi profesjonalne, naukowe i techniczne, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Dział ten nie obejmuje:

-usług prawniczych i rachunkowo-księgowych, sklasyfikowanych w odpowiednich grupowaniach działu 69,

-usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania, sklasyfikowanych w 70.22,

-usług w zakresie architektury i inżynierii, sklasyfikowanych w 71.1,

-badań i analiz technicznych, sklasyfikowanych w 71.20,

-badań naukowych i prac rozwojowych, sklasyfikowanych w odpowiednich grupowaniach działu 72,

-reklamy i badania rynku, sklasyfikowanych w odpowiednich grupowaniach działu 73.”

Jednocześnie wyjaśnienia do PKWiU nie definiują pojęć „specjalistycznego projektowania”, a zakres pojęciowy sformułowania „pozostałe usługi profesjonalne, naukowe i techniczne, gdzie indziej niesklasyfikowane” jest nieostry oraz nieprecyzyjny.

W dalszej kolejności Organ podatkowy wskazał, że ww. grupowaniem objęte są „usługi projektowania wzornictwa rozmaitych wyrobów poprzez harmonizację względów estetycznych z wymogami technicznymi i pozostałymi wymogami (…)”, a następnie zacytował przykładowy (otwarty) katalog bardziej szczegółowych usług.

W przywołanym katalogu znalazły się następujące czynności „(…) takie jak:

-projektowanie mebli,

-projektowanie odzieży, obuwia i biżuterii,

-projektowanie estetyczne rozmaitych pozostałych wyrobów konsumenckich,

-usługi projektowania opakowań,

-produkcję modeli trójwymiarowych,

-usługi projektowania graficznego, w tym reklam, ilustracji, plakatów.”

W pierwszej kolejności należy wskazać, że do grupowania 74.10.19.0 PKWiU klasyfikowane są „usługi projektowania wzornictwa rozmaitych wyrobów (…)”. Zgodnie z definicją przedstawioną w SJP PKW wzornictwo to «projektowanie przedmiotów użytkowych». Wyjaśnienia do PKWiU dodatkowo wskazują na wykonywanie usługi „poprzez harmonizację względów estetycznych z wymogami technicznymi i pozostałymi wymogami”. Wnioskodawca nie tworzy nowych przedmiotów użytkowych, lecz odwzorowuje wyroby już istniejące. Wnioskodawca w swoich projektach nie dba o zgodność z wymogami technicznymi lub pozostałymi wyrobami. Jak wskazano we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, Wnioskodawca świadczy swoją usługę na bazie materiałów otrzymanych od klientów. W istocie Wnioskodawca dąży do jak najwierniejszego odtworzenia rzeczywistości. Ponadto rezultat pracy Wnioskodawcy nie jest wykorzystywany podczas produkcji.

Wskazany katalog otwarty, który odnosi się do usług o charakterze technicznym, wspomagającym.

Ulokowanie „produkcji modeli trójwymiarowych” oraz „usług projektowania graficznego, w tym reklam, ilustracji, plakatów” obok usług projektowania mebli, odzieży, obuwia i biżuterii wskazuje, że usługi produkcji modeli trójwymiarowych oraz usługi projektowania graficznego świadczone są na użytek praktyczny, z przeznaczeniem do produkcji (w przypadku modeli trójwymiarowych) lub reklamowym (usługi projektowania graficznego). Wnioskodawca nie tworzy reklam, ilustracji ani plakatów. Usługi Wnioskodawcy stanowią jedynie wycinek większego projektu.

Grupowanie 74.10.19.0 PKWiU jest niewłaściwe i nieadekwatne w stosunku do usługi świadczonej przez Wnioskodawcę także z innego względu. Nosi ono nazwę „Usługi w zakresie pozostałego specjalistycznego projektowania”. Posłużenie się terminem „pozostałe” wskazuje na możliwość zaklasyfikowania danej usługi do grupowania z takim terminem jedynie wówczas, gdy żadne inne grupowanie nie jest bardziej właściwe. W analizowanym przypadku grupowanie 74.10.19.0 PKWiU nie jest adekwatne do usługi świadczonej przez Wnioskodawcę, na co wskazuje dokładna analiza wyjaśnień do tego grupowania. W związku z tym należy poszukiwać bardziej precyzyjnego grupowania, które oddaje istotę usługi Wnioskodawcy.

Natomiast grupowanie 59.12.15.0 PKWiU „Usługi związane z animacją”, zgodnie z wyjaśnieniami do PKWiU, obejmuje „tworzenie obrazów, projektów abstrakcyjnych i podobnych oryginałów kompozycji realizowane przez zastosowanie różnego rodzaju technik, włączając animację komputerową lub wg kolejności rysunków”.

Zdaniem Wnioskodawcy opis grupowania 59.12.15.0 PKWiU jest bardziej precyzyjny niż opis grupowania 74.10.19.0 PKWiU, który został wskazany przez Organ podatkowy. Istota usługi świadczonej przez Wnioskodawcę w pełni wpisuje się w opis grupowania 59.12.15.0 PKWiU, gdyż polega na tworzeniu obrazów, projektów abstrakcyjnych i podobnych oryginałów kompozycji.

Wnioskodawca stosuje różne rodzaje technik, w tym animację komputerową, co zostało wskazane we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.

Jak wskazano wcześniej, Wnioskodawca nie tworzy obrazów, projektów, grafik czy też animacji, które byłyby wykorzystywane podczas produkcji seryjnej w fabryce.

Grupowanie 59.12.15.0 PKWiU jest zatem bardziej odpowiednim grupowaniem.

Podsumowując powyższe, Wnioskodawca uważa, że nie uzyskuje przychodów ze świadczenia usług w zakresie pozostałego specjalistycznego projektowania (PKWiU 74.10.19.0).

Podsumowując powyższe należy wskazać, że:

1)Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od dnia 3 lutego 2025 r., mieszczącą się w grupowaniu: PKWiU 59.12.15.0 „Usługi związane z animacją”, opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

2)opis wykonywanych czynności wskazuje, że Wnioskodawca wykonuje usługę tworzenia modeli, grafik 3D, wizualizacji i animacji różnych obiektów, a działalność ta stanowi działalność usługową w rozumieniu przepisów ustawy;

3)Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów;

4)w przypadku Wnioskodawcy nie mają zastosowania wyłączenia z art. 8 ustawy;

5)przychody Wnioskodawcy nie przekraczają kwoty 2.000.000 euro.

Mając na uwadze powyższe należy przyjąć, że Wnioskodawca może opodatkować przychody uzyskiwane ze swojej działalności ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 163 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Na mocy art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej - bez względu na wysokość przychodów.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z ww. art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

1. Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a) prowadzenia aptek,

b) uchylona

c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d) – e) uchylona

f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

6) (uchylony)

2. Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

3. Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

4. – 7. (uchylony).

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Na mocy art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zwracam także uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem co do zasady, konieczne jest przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Ponadto podkreślić należy, że w myśl art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1) ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2) ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

2a) ust. 1 pkt 2a, ryczałt wynosi 14%;

2b) ust. 1 pkt 2b, ryczałt wynosi 12%;

3) ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4) ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Zatem, w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg różnych stawek, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych na podstawie prowadzonej ewidencji przychodów ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą od dnia 3 lutego 2025 r. Na dzień składania wniosku Pana przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane według zasad właściwych dla ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, które zostały określone w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Złożył Pan oświadczenie o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych podczas zakładania działalności gospodarczej, tj. w dniu 29 stycznia 2025 r.

Działalność realizowana przez Pana polega na opracowywaniu modeli, grafik 3D, wizualizacji i animacji różnych obiektów, na bazie materiałów otrzymanych od klientów. Stworzone materiały klient mógłby wykorzystywać na swoich stronach internetowych, podczas prezentacji, wystąpień itp.

Klient przedstawia model inżynierski, opis (concept, moodboard, shot list) i wskazuje liczbę obrazów, czy animacji, które muszą być wykonane. Pana zadaniem jest stworzenie materiałów i tekstur, (…). Pana rola polega na wyborze odpowiedniego kąta do każdego konkretnego obrazu, ustawienie oświetlenia dla najlepszego wyglądu (…). Optymalizuje Pan ustawienia renderu pod każde konkretne zadanie i wykonuje obraz końcowy / wideo wysokiej jakości (rendering). Obrazy i wideo są używane (…).

W ramach innych zadań ustawia Pan materiały i oświetlenie w interaktywnym otoczeniu, (…).

Pana zdaniem, wyżej opisana usługa powinna być klasyfikowana do grupowania 59.12.15.0 PKWiU „Usługi związane z animacją”. Będzie Pan realizował poszczególne projekty w programach typu (…) (wybór programu zależy od potrzeb kontrahenta).

Prace będą udostępniane kontrahentowi w różnych formatach.

Wskazał Pan, że nie uzyskuje przychodów ze świadczenia usług związanych z wydawaniem: pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.

Profil Pana działalności, który został przedstawiony we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, nie obejmuje wydawania pakietów gier komputerowych, pakietów oprogramowania systemowego, pakietów oprogramowania użytkowego ani oprogramowania komputerowego. Odpowiada Pan jedynie za fragment większej całości – tworzy modele, grafiki 3D, wizualizacje i animacje różnych obiektów. Nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług przetwarzania danych (PKWiU ex 63.11.1), przesyłania strumieni audio przez Internet (PKWiU 59.20.36.0), agencji informacyjnych (PKWiU 63.91.1) oraz pozostałych w zakresie informacji, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 63.99). Nie uzyskuje Pan również przychodów ze świadczenia usług w zakresie przesyłania strumieni wideo przez Internet (PKWiU 59.11.25.0). Profil Pana działalności nie obejmuje takich usług.

Większość Pana prac używa się w reklamie, ale nie produkuje Pan samych reklam ani ich makiet, plakatów reklamowych, banerów ani żadnych fizycznych reklamowych obiektów. Rezultatem Pana prac są produkty 3D wykonane w formie wyłącznie cyfrowej, praca jest podobna do tworzenia efektów wizualnych używanych w filmach czy reklamie. Chociaż duża część pracy obejmuje tworzenie albo obróbkę wirtualnych modeli 3D, ale nie są to modele fizyczne, czy na bazie których można byłoby wyprodukować realny i fizyczny produkt. Istnieją one tylko w świecie wirtualnym i służą tylko do wyprodukowania wirtualnych obrazów i wideo, które są używane najczęściej w celach reklamy w Internecie.

Wykonuje Pan działalność gospodarczą we własnym imieniu i na własny rachunek. Ponosi Pan ryzyko w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą. Ponosi Pan także odpowiedzialność za efekty swojej działalności oraz odpowiedzialność wobec kontrahentów.

Osiągnął Pan pierwszy przychód z tytułu prowadzonej działalności, o której mowa we wniosku w lutym 2025 r.

Czynności, o których mowa we wniosku, nie są wykonywane pod kierownictwem kontrahenta. Ma Pan swobodę wyboru czasu oraz miejsca świadczenia swoich usług. Pana działalność jest działalnością usługową w rozumieniu ustawy o ryczałcie. Prowadzi Pan ewidencję przychodów, w której określa przychód z wykonywanej przez siebie działalności. W Pana przypadku nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o ryczałcie. Pana przychody nie przekraczają kwoty 2.000.000 euro w skali roku. Oprócz działalności gospodarczej nie uzyskuje ani nie planuje Pan aktualnie uzyskiwania innych dochodów podlegających opodatkowaniu.

W ramach wykonywanych usług nie uzyskuje ani nie planuje aktualnie Pan uzyskiwać przychodów na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym przychodów z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez siebie pozarolniczej działalności gospodarczej.

W odniesieniu do wskazanych przez Pana usług sklasyfikowanych według PKWiU w grupowaniu, 59.12.15.0 zauważyć należy, że nie zostały one objęte dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych pod symbolami PKWiU 59.12.15.0 – „Usługi związane z animacją” podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stawka ta ma zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione są warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w cytowanych przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości klasyfikacji świadczonych usług do odpowiedniego grupowania PKWiU (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.