Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

fot.Shutterstock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - 0113-KDIPT2-1.4011.346.2025.2.DJD

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 kwietnia 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu dla przychodów ze świadczenia usług zarządzania projektami IT. Wniosek został uzupełniony pismem, które wpłynęło 16 maja 2025 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawczyni jest polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą. Prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy Prawo przedsiębiorców, jako osoba fizyczna. Wskazaną działalność wykonuje na podstawie umowy o współpracy obejmującej świadczenie usług. Usługi, które Wnioskodawczyni realizuje na podstawie umowy to usługi zarządzania projektem w zakresie IT. Obejmują one wykonywanie następujących czynności:

·organizacja struktury projektu, zapewnienie szeregu działań mających na celu usystematyzowanie procesów, stworzenie planu realizacji i zapewnienie jego terminowej realizacji zgodnie z międzynarodowymi praktykami zarządzania projektami i dostawami operacyjnymi;

·wprowadzenie informacji o dostawie do listy projektu i działań;

·monitorowanie sytuacji w zakresie dostaw zgodności z zatwierdzonymi ilościami, terminami i budżetem;

·kontrola jakości świadczonej usługi w celu zaspokojenia potrzeb klienta;

·analiza ryzyka dostaw, zapewniająca właściwą i terminową identyfikację, analizę i reakcję na ryzyka dostaw;

·aktywne reagowanie i zarządzanie ryzykiem w celu terminowej realizacji zadań i wymagań klienta;

·organizacja komunikacji w celu terminowego i właściwego gromadzenia, dystrybucji, przechowywania i usuwania informacji o dostawie ze wszystkimi zaangażowanymi osobami (na przykład: klientem, administratorami BU, księgowością, itp. );

·zapewnienie kompleksowych działań zarządczych mających na celu zapewnienie właściwej koordynacji różnych elementów dostawy;

·zapewnienie, że działania odnoszą się do obaw i oczekiwań interesariuszy, budowanie i utrzymywanie zaufania oraz zapewnienie skutecznej współpracy z zainteresowanymi stronami, zarządzanie satysfakcją klientów i użytkowników końcowych;

·koordynacja działań w ramach dostawy, z uwzględnieniem różnic kulturowych (przy pracy z klientami zagranicznymi);

·zapewnienie działań mających na celu zarządzanie dostępnością i adekwatnością infrastruktury technologicznej wykorzystywanej do wspierania świadczenia usług;

·odpowiedzialność za dostarczony wynik końcowy po zakończeniu dostawy;

·generowanie regularnych raportów nadzoru dostaw (w zależności od dostawy);

·zarządzanie zespołem:

-monitorowanie, analiza potrzeb w zakresie dostaw personelu i umiejętności niezbędnych do jego pomyślnego zakończenia i późniejszego wdrożenia,

-rozstrzyganie konfliktów powstałych w zespole,

-ustanowienie wakatów na zasobie wewnętrznym, zgodnie z potrzebami dostawy, udział w przeprowadzaniu rozmów technicznych z kandydatami,

-złożenie wniosku o podróż służbową.

W 2024 r. Wnioskodawczyni rozlicza się w zakresie swoich przychodów na podstawie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i taką formę opodatkowania w zakresie swoich przychodów zamierza kontynuować w latach następnych. Zostały terminowo dokonane formalności związane z wyborem tej formy opodatkowania i zawiadomieniem urzędu skarbowego. Ponadto, Wnioskodawczyni prowadzi ewidencję przychodów właściwą dla tej formy opodatkowania.

Usługi, które Wnioskodawczyni świadczy w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej sklasyfikowane zostały pod numerem PKWiU 70.22.20.0. Wnioskodawczyni wykonuje wskazane usługi w branży IT, a zakres świadczonych usług dotyczy pozostałych usług zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych.

Prowadzona działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wnioskodawczyni uzyskuje przychody jedynie ze świadczenia usług wskazanych we wniosku. Wnioskodawczyni nie świadczy usług programistycznych. Nie wpływa w sposób bezpośredni lub pośredni na kształt, zarys oraz strukturę oprogramowania wytworzonego przez personel projektu, którym zarządza. Nacisk kładziony jest bowiem na świadczenie usługi nadzoru nad jakością i terminowością samego projektu, prawidłowością współpracy zespołu oraz analizą potrzeb i problemów dla celu prawidłowej realizacji projektu. Wnioskodawczyni, jako Project Manager w branży IT pełni kluczową rolę w zarządzaniu projektami informatycznymi, koordynując prace zespołu, dbając o terminowość i jakość realizacji oraz optymalizując procesy w organizacji. Nie świadczy usług doradczych związanych z zarządzaniem, ani usług doradztwa związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, które są sklasyfikowane odpowiednio w grupowaniach 70.22.1 i 70.22.3. Zakres czynności wykonywanych przez Wnioskodawczynię w ramach wskazanej wyżej umowy o współpracy nie dotyczy świadczenia usług: związanych z wydawaniem pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, związanych z wydawaniem pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), związanych z wydawaniem oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line, związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Na moment pisania wniosku, usługi wykonywane są na rzecz jednej firmy. Wnioskodawczyni jednakże bierze pod uwagę możliwość rozszerzania świadczenia swoich usług także pod kątem innych kontrahentów.

Do działalności wykonywanej przez Wnioskodawczynię nie mają również zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dodatkowo, w żadnym roku podatkowym w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni nie świadczyła usług na rzecz kontrahentów, z którymi łączył Ją wcześniej lub łączy stosunek pracy.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że świadczone w ramach działalności gospodarczej usługi nie są związane z usługami firm centralnych typu (head office) lub doradztwa z działu (PKWIU ex 70).

Jedyny przychód jaki uzyskuje Wnioskodawczyni to przychód z działalności gospodarczej. Program księgowy pozwala na rozdzielenie przychodów dla różnych stawek podatkowych. Wnioskodawczyni współpracuje tylko z jedną firmą, na rzecz której wystawia fakturę. Zleceniodawcą jest spółka I..., z którą ma podpisany kontrakt o współpracę. Wnioskodawczyni nie jest wspólnikiem, udziałowcem, czy członkiem zarządu tej spółki. Wniosek dotyczy 2024 r. oraz lat przyszłych.

Pytanie

Czy zakres usług wskazanych w stanie faktycznym, które Wnioskodawczyni wykonuje w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?

Pani stanowisko w sprawie

Wnioskodawczyni uważa, że wykonywane usługi powinny być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.; dalej: Ustawa o ryczałcie).

W szczególności zaś, nie powinny być opodatkowane stawką 15%. Wskazana we wniosku działalność ma charakter usługowy.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, stawkę 8,5% stosuje się do przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

Do wykonywanej przez Wnioskodawczynię działalności nie będą miały i nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 Ustawy o ryczałcie. Usługi sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 kwalifikują się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Postanowienia art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne regulują opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do art. 6 ust. 1 cytowanej ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e - 1g.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy, użyte przez ustawodawcę określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556).

Stosownie do art. 12 ust. 1 powołanej ustawy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych może wynosić odpowiednio:

·15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów - art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m);

·8,5% dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8 - art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a).

Analizując powyższe przepisy, należy wskazać, że symbole PKWiU, opisujące usługi wykonywane przez Wnioskodawczynię zostały wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) ww. ustawy. Przepis ten przewiduje dla tych symboli PKWiU stawkę 15% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jednakże, przy symbolu PKWiU 70 ustawodawca umieścił znak „ex”.

Stosownie do art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu i dotyczy tylko określonych i wskazanych usług z tego ugrupowania, czyli firm centralnych (PKWiU grupa 70.10) oraz usług doradztwa związanego z zarządzaniem (grupy i klasy zawarte w poddziałach PKWiU 70.21 i 70.22.15), tj. usług, których Wnioskodawczyni nie świadczy.

Zgodnie z Objaśnieniami do PKWiU wydanymi przez Główny Urząd Statystyczny, grupowanie 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych” obejmuje pozostałe usługi zarządzania projektami mające na celu rozwiązanie problemów klienta w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, takie jak:

·usługi koordynacji i nadzoru w zakresie środków podjętych w celu przygotowania, uruchomienia i zakończenia projektu realizowanego w imieniu klienta,

·usługi zarządzania projektami, które mogą dotyczyć budżetu, rachunkowości i kontroli kosztów, zamówień, planowania czasu pracy i pozostałych warunków działania, koordynacji prac podwykonawców, kontroli, jakości itp.,

·usługi zarządzania projektami, które obejmują usługi zarządzania, w tym zarządzania biurem, przy udziale lub bez udziału własnego personelu.

Grupowanie to dotyczy wyłącznie usług koordynacji i nadzoru w zakresie zarządzania projektami, a nie usług związanych z doradztwem w zakresie zarządzania.

Warto również przytoczyć interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 czerwca 2022 r. Nr 0115-KDIT1.4011.24.2022.1.MN, w której uznano za prawidłowe stanowisko, że przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 70.22.20.0 – Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych, powinny być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Prawidłowe stanowisko w zakresie wskazanego kodu PKWiU potwierdził również Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 28 grudnia 2022 r. Nr 0112-KDIL2-2.4011.767.2022.1.IM oraz w interpretacji indywidualnej Nr 0115-KDST2-2.4011.356.2023.1.AD.

Mając na uwadze przedstawioną powyżej analizę przepisów, należy uznać, że usługi wykonywane przez Wnioskodawczynię sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem 70.22.20.0, powinny być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne .

Powyższą ocenę potwierdzają liczne interpretacje podatkowe wskazujące, że project managerowie, zgodnie z klasyfikacją PKWiU 70.22.20.0, mogą opodatkować swoje przychody ryczałtem ewidencjonowanym na poziomie 8,5%.

Potwierdzają to m.in. interpretacje Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

·z 29 marca 2024 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.127.2024.1.KD,

·z 3 kwietnia 2024 r. Nr 0115-KDST2-2.4011.32.2024.2.AP,

·z 24 czerwca 2024 r. Nr 0112-KDSL1-2.4011.250.2024.2.JN,

·z 5 marca 2024 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.944.2023.2.DJD,

·z 19 września 2023 r. Nr. 0112-KDSL1-2.4011.334.2023.2.KS,

·z 25 sierpnia 2023 r. Nr 0115-KDST2-1.4011.257.2023.2.MDO,

·z 6 grudnia 2022 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.838.2022.1 MAP,

·z 27 czerwca 2024 r. Nr 0114-KDWP.4011.53.2024.2.IG.

Powyższe interpretacje dotyczyły usług zarządzania projektem, kierowników projektów, menagerów projektów, itp., obejmowały czynności analogiczne do wskazanych we wniosku. W szczególności, we wskazanym orzecznictwie podkreślono, że odróżnić należy usługi doradztwa od usług zarządzania.

Doradztwo to „udzielanie fachowych porad, zwłaszcza w sprawach związanych z produkcją i handlem (zob. Nowy Słownik Języka Polskiego pod redakcją E. Sobol, Warszawa 2002; s. 147 – dalej NSJP). Zarządzanie natomiast to „polecenie, wskazówka do wykonania, dyspozycja, rozporządzenie” (NJSP, s. 1242). Ponieważ nie można dwóm różnym zwrotom tego samego tekstu prawnego nadawać tego samego znaczenia (zob. Z. Ziembiński, Logika praktyczna, Warszawa 2005, s. 238) usług zarządzania nie należy traktować jak usług doradczych i należy im przypisać stawkę 8,5%, odmienną od stawki dotyczącej doradztwa, która to stawka dla doradztwa wynosiłaby 15% (z wyłączeniem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym – PKWiU 70.22.16.).

Kierownik projektu (Project Manager), zgodnie z opublikowanymi wyjaśnieniami do PKWiU z 2015 r. nie świadczy usług doradztwa, lecz zarządzania projektami, które to usługi zostały sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.20.0, symbolowi zaś temu została przyporządkowana stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, czyli stawka dla przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

Podsumowując powyższe należy wskazać, że:

·Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą mieszczącą się w grupowaniu: PKWiU 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”, opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

·opis wykonywanych czynności wskazuje, że Wnioskodawczyni wykonuje usługę zarządzania projektami, a działalność ta stanowi działalność usługową w rozumieniu przepisów ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne;

·Wnioskodawczyni prowadzi ewidencję przychodów;

·w przypadku Wnioskodawczyni nie mają zastosowania wyłączenia z art. 8 ww. ustawy;

·przychody Wnioskodawczyni nie przekroczyły kwoty 2 000 000 euro w żadnym z lat podatkowych.

Mając na uwadze powyższe należy przyjąć, że Wnioskodawczyni może opodatkować przychody uzyskiwane ze swojej działalności, jako Project Managera, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), odstępuję od uzasadnienia prawnego dokonanej przez Panią oceny stanowiska.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

·stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz

·zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie zagadnienie objęte pytaniem (stawkę ryczałtu). Inne kwestie poruszane we wniosku nie były przedmiotem oceny.

Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). W przypadku wskazania przez Panią nieprawidłowego symbolu PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Pani waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Konsekwentnie, organ podatkowy może zakwestionować Pani rozliczenia, jeżeli okaże się, że stosuje Pani nieprawidłową stawkę.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Odnosząc się do powołanych interpretacji wskazać należy, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników, dotyczą konkretnych stanów faktycznych i nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego co oznacza, że należy je traktować indywidualnie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, który stanowi:

Interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.