
Temat interpretacji
Wnioskodawca zwrócił się z pytaniem, czy prowadząc działalność gospodarczą opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest zobowiązany do zgłaszania w urzędzie skarbowym przerw w prowadzonej działalności gospodarczej. Przerwy te wynikają ze specyfiki jego działalności i trwają od 1 tygodnia do 1 miesiąca. Zdaniem wnioskodawcy przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie nakładają obowiązku zgłaszania przerw w działalności gospodarczej opodatkowanej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
W oparciu o przedstawiony stan faktyczny, Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kaliszu stwierdził, iż stanowisko wnioskodawcy w przedmiotowej sprawie jest prawidłowe.
Ustawa z dnia 20.11.1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowymod niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) nie nakłada na podatników opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych obowiązku zawiadamiania o przerwach w prowadzeniu działalności gospodarczej. Fakt zaistnienia przerwy w prowadzeniu działalności opodatkowanej tą formą podatku nie wpływa na wysokość podatku, ponieważ podatnik płaci - zgodnie z art. 12 ust. 1 w/w ustawy - ryczałt od uzyskanego przychodu. W związku z powyższym urzędy skarbowe nie wymagają składania przez podatników opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych zawiadomień o przerwach w prowadzeniu działalności.
Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie dokonania interpretacji.
