Ustalenie stawki opodatkowania w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. - Interpretacja - 0112-KDIL2-2.4011.457.2022.2.MM

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.457.2022.2.MM

Temat interpretacji

Ustalenie stawki opodatkowania w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 27 maja 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 27 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 sierpnia 2022 r. (wpływ 3 sierpnia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

(…) (Wnioskodawca) ma zawarta umowę z zagranicznym Kontrahentem (Zleceniodawca), a także zamierza zawrzeć inne podobne umowy z nowymi kontrahentami zagranicznymi lub krajowymi. Kontrahenci Wnioskodawcy są producentami sprzętu i rozwiązań informatycznych i telekomunikacyjnych.

W ramach tych umów Wnioskodawca świadczy usługi polegające na wykonywaniu czynności z zakresu obsługi handlowej, a w szczególności:

·reprezentowaniu Zleceniodawcy wobec jego potencjalnych i obecnych klientów w ramach obsługi handlowej,

·poszukiwaniu klientów i dobieraniu partnerów handlowych (dystrybutorów) dla Zleceniodawcy,

·organizacji i uczestnictwie w spotkaniach handlowych (w tym negocjacyjnych),

·nawiązywaniu i utrzymywaniu bezpośrednich relacji handlowych z obecnymi i potencjalnymi klientami i partnerami handlowymi Zleceniodawcy, np. poprzez osobiste spotkania w ich siedzibach, spotkania on-line, korespondencję email itp.,

·przedstawianiu obecnym i potencjalnym klientom i partnerom handlowym produktów i rozwiązań oferowanych przez Zleceniodawcę,

·przekazywaniu Zleceniodawcy specyficznych (obecnych i planowanych) potrzeb jego kontrahentów dotyczących wymaganych właściwości i parametrów produktów i rozwiązań oferowanych przez Zleceniodawcę (wsparcie w definiowaniu nowych produktów),

·wspieraniu Zleceniodawcy w trakcie negocjacji handlowych z klientami i partnerami handlowymi,

·wspieraniu klientów i partnerów handlowych podczas składania zamówień u Zleceniodawcy,

·monitorowaniu realizacji zamówień i wspieraniu Zleceniodawcy w rozwiązywaniu ewentualnych problemów związanych ze zmianą terminów dostaw, koniecznymi modyfikacjami zamówionych produktów, opóźnionymi płatnościami itp.

Przy czym należy zaznaczyć, że Wnioskodawca NIE kupuje od Zleceniodawcy i NIE sprzedaje Jego klientom żadnych produktów i rozwiązań, a jedynie kompleksowo wspiera Zleceniodawcę w procesie zdobywaniu i realizacji zamówień od klientów bez dokonywania sprzedaży i bez zawierania umów handlowych we własnym imieniu.

Należy również zaznaczyć, że opisane usługi nie mają cech Usług Związanych z Oprogramowaniem (PKWiU 62.01) lub Doradztwa w Zakresie Informatyki (PKWiU 62.02), gdyż ich istotą jest reprezentowanie Zleceniodawcy i doprowadzenie do sprzedaży jego produktów i rozwiązań.

Powyższe usługi, zdaniem Wnioskodawcy, są sklasyfikowane pod kodami PKWiU 74.90.12 lub 74.90.20 oraz PKD 74.90.Z i jako takie mogą być opodatkowane wg stawki ryczałtu 8,5%.

Ponadto Wnioskodawca będzie także świadczyć usługi wynajmu lokalu sklasyfikowane pod kodem PKWiU 68.20.11 i PKD 68.20.Z, która to działalność, zdaniem Wnioskodawcy, powinna być opodatkowana stawka 8,5% do kwoty przychodu 100 000 zł i 12,5% powyżej tej kwoty.

Wyłączenia wymienione w art. 8 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. 2021 poz. 1993) nie mają zastosowania w działalności gospodarczej firmy Wnioskodawcy.

Prowadzona działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. 2021 poz. 1993).

Do końca 2021 roku firma Wnioskodawcy stosowała liniowe (19%) opodatkowanie swojej działalności, a od 1 stycznia 2022 rozlicza się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Ponadto w uzupełnieniu do wniosku udzielił Pan odpowiedzi na następujące pytania:

Czy prowadzi Pan ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności?

Nie prowadzi Pan ewidencji przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności, natomiast w razie takiej potrzeby, jest Pan w stanie stworzyć stosowny dokument.

Czy w roku poprzedzającym rok podatkowy (tj. w 2021 r.) uzyskał Pan przychody z działalności w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro?

W roku 2021 nie uzyskał Pan przychodów z działalności w wysokości przekraczającej 2 000 000 euro.

Przyporządkowanie opisanych przez Pana czynności/zadań do wskazanych przez Pana symboli PKWiU, tj. 74.90.12 i 74.90.20, a jeżeli wskazane czynności/zadania dotyczą tylko i wyłącznie jednego symbolu PKWiU, wskazanie, który to symbol?

Usługi, które Pan wykonuje, w Pana ocenie, powinny być przyporządkowane do następujących kodów PKWiU:

74.90.12 Usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, z wyłączeniem wyceny nieruchomości i ubezpieczeń:

-organizacja i uczestnictwo w spotkaniach handlowych (w tym negocjacyjnych),

-nawiązywanie i utrzymywanie bezpośrednich relacji handlowych z obecnymi i potencjalnymi klientami i partnerami handlowymi Zleceniodawcy, np. poprzez osobiste spotkania w ich siedzibach, spotkania on-line, korespondencję email itp.,

-przedstawianie obecnym i potencjalnym klientom i partnerom handlowym produktów i rozwiązań oferowanych przez Zleceniodawcę,

-wspieranie Zleceniodawcy w trakcie negocjacji handlowych z klientami i partnerami handlowymi,

-wspieranie klientów i partnerów handlowych podczas składania zamówień u Zleceniodawcy,

-monitorowanie realizacji zamówień i wspieraniu Zleceniodawcy w rozwiązywaniu ewentualnych problemów związanych ze zmianą terminów dostaw, koniecznymi modyfikacjami zamówionych produktów, opóźnionymi płatnościami itp.

74.90.20 Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane:

-reprezentowanie Zleceniodawcy wobec jego potencjalnych i obecnych klientów w ramach obsługi handlowej,

-poszukiwanie klientów i dobieranie partnerów handlowych (dystrybutorów) dla Zleceniodawcy,

-przekazywanie Zleceniodawcy specyficznych (obecnych i planowanych) potrzeb jego kontrahentów dotyczących wymaganych właściwości i parametrów produktów i rozwiązań oferowanych przez Zleceniodawcę (wsparcie w definiowaniu nowych produktów).

Pytania

1.Czy działalność wykonywana przez firmę Wnioskodawcy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych?

2.Czy w związku z przedstawionym stanem faktycznym do opisanych usług Wnioskodawcy można zastosować stawkę 8,5% w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. 2021 poz. 1993)?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy – świadczone przez Niego usługi, przedstawione w opisie sprawy są sklasyfikowane pod kodami PKWiU 74.90.12 lub 74.90.20 oraz PKD 74.90.Z i jako takie mogą być opodatkowane wg stawki ryczałtu 8,5%.

Własną ocenę prawną Wnioskodawca opiera wnioskami zawartymi w interpretacjach indywidualnych, które zostały wydane przez organy skarbowe w podobnych przypadkach, tj.:

·nr 0115-KDIT1.4011.293.2021.2.MST z dnia 7 lipca 2021 r.,

·nr 0112-KDIL2-2.4011.106.2021.1.AG z dnia 17 marca 2021 r.,

·nr 0113-KDIPT2-1.4011.586.2021.1.KO z dnia 12 sierpnia 2021 r.

Ponadto, zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez Niego usługi wynajmu lokalu, sklasyfikowane pod kodem PKWiU 68.20.11 i PKD 68.20.Z powinny być opodatkowane stawką 8,5% do kwoty przychodu 100 000 zł i 12,5% powyżej tej kwoty.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pan oświadczył – przy świadczeniu przez Pana opisanych usług negatywne przesłanki nie występują.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. d ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł z tytułu świadczenia usług wynajmu i obsługi nieruchomości własnych lub dzierżawionych (PKWiU 68.20.1).

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zwracamy również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług, które to usługi są sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jako 74.90.12 – usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, z wyłączeniem wyceny nieruchomości i ubezpieczeń, oraz 74.90.20 – pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wskazał Pan, jakie konkretnie czynności Pan świadczy w ramach tych usług. Dodatkowo świadczy Pan również usługi wynajmu lokalu sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jako PKWiU 68.20.11. Ponadto zaznaczył Pan, że w roku 2021 r. nie uzyskał Pan przychodów z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej w wysokości przekraczającej 2 000 000 euro. Co istotne – wskazał Pan, że nie prowadzi Pan ewidencji przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy – w tym braku przesłanek negatywnych wynikających z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz nie przekroczenia przez Pana progu przychodów z działalności gospodarczej w 2021 r. – stwierdzamy, że może Pan opodatkować przychody z działalności gospodarczej ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Jednocześnie wskazujemy, że – co do zasady – ma Pan rację, że przychody uzyskiwane ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolami 74.90.12 oraz 74.90.20 podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Także trzeba się z Panem zgodzić, że – co do zasady – przychody uzyskiwane ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 68.20.11 podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. d ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – do wysokości 100.000 zł tych przychodów, a po przekroczeniu tego limitu – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12,5% przychodów.

W tym miejscu wskazujemy jednak na art. 12 ust. 3 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Zatem, skoro Pan osiąga przychody zarówno ze świadczenia usług wynajmu nieruchomości wskazanych w art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. d ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jak i przychody ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolami 74.90.12 oraz 74.90.20 podlegających opodatkowaniu stawką określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i jednocześnie nie prowadzi Pan ewidencji przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju prowadzonej przez Pana działalności – wszystkie osiągane przez Pana przychody są opodatkowane 12,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 3 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dlatego też Pana stanowisko musiałem uznać za nieprawidłowe.

Reasumując – działalność wykonywana przez Pana w formie jednoosobowej działalności gospodarczej może być opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Działalność ta polegająca na świadczeniu usług sklasyfikowanych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jako 74.90.12, 74.90.20 i 68.20.11 jest opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 12,5% w myśl art. 12 ust. 3 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

W odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji stwierdzamy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).