Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 62.01.11.0 8,5% stawką, oraz PKWiU 90.03.11.0 15% stawką ryczałtu od przyc... - Interpretacja - 0115-KDIT1.4011.322.2022.2.AS

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 29 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.322.2022.2.AS

Temat interpretacji

Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 62.01.11.0 8,5% stawką, oraz PKWiU 90.03.11.0 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

jest nieprawidłowe w odniesieniu do działalności dziennikarskiej oraz

jest prawidłowe w odniesieniu do działalności pozycjonerskiej.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 maja 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki opodatkowania uzyskiwanych przychodów. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 sierpnia 2022 r. (wpływ 6 sierpnia 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

W maju tego roku otworzyła Pani działalność, żeby obsługiwać klientów z zakresu tworzenia artykułów pozycjonerskich. Pani głównym klientem jest A (polskie wydawnictwo magazynów), dla którego wykonuje Pani autorskie artykuły, do których dostarcza Pani także swoje prawa majątkowe. Ma Pani umowę dziennikarsko-redaktorską. Jednak Pani stanowisko to redaktor SEO, czyli redaktor, który dostarcza autorskie treści zgodne z zasadami pozycjonowania (PKD 63.11.Z). Ma więc Pani problem z odpowiednim określeniem stawki ryczałtu, jaki powinna Pani odprowadzać od swoich usług. Problematyka sprawy jest o tyle bardziej złożona, że wydawnictwo A nie będzie Pani jedynym klientem. Będzie Pani wykonywać także treści dla innych firm. Nie jest Pani także przekonana co do tego, jak powinna rozliczać artykuły SEO z klientami, którzy nie są wydawnictwem. W przypadku tworzenia artykułów SEO sytuacja jest dokładnie taka sama jak w wydawnictwie A. Są to treści autorskie i pozycjonujące. Chciałaby Pani zaznaczyć, że w przeciwieństwie do wielu „copywriterów”, używając w tym wniosku sformułowania „artykuły SEO” absolutnie nie ma Pani na myśli byle jakich treści pisanych pod algorytm (tzw. teksty zapleczowe). Nie są one obiektem Pani pracy. Zawsze tworzy Pani unikatowy content wysokiej jakości, który pozwoli użytkownikom znaleźć kompleksowe odpowiedzi na wszystkie pytania.

Są to z pewnością treści niepowtarzalne i prawa do nich nabywa zleceniodawca. Tworząc je opiera się Pani na swojej wiedzy z zakresu neuropsychologii i socjotechniki, którą zdobyła podczas studiów. Na wykonywanie takich usług pozwala Pani wykształcenie oraz doświadczenie. Jest Pani magistrem ds. (...), a znaczną część Pani specjalizacji pochłaniał marketing. Pani praca magisterska pokrywała roczne badania dot. (...). Badała Pani w niej przeróżne (...). Znajomość neuropsychologii oraz ekonomii behawioralnej daje Pani doskonałe podłoże do tworzenia treści perswazyjnych i tzw. webwritingu, czyli projektowania treści na strony internetowe, które ludzie „lubią czytać”.

Dodatkowo firmy, z którymi będzie Pani zawierała stałe współprace w zakresie tworzenia treści, są związane z Pani wykształceniem głównym bądź dodatkowym. Dla Pani klientów (oprócz A) będzie Pani wykonywać głównie treści z zakresu (...).

Uzupełnienie wniosku

Działalność wznowiła Pani w maju 2022 r., a pierwszą fakturę wystawiła Pani 21/22 maja. Faktycznie wykonywane przez Panią usługi są następująco sklasyfikowane w oparciu o Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług: działalność dziennikarska (PKWIU: 90.03.11.0); działalność pozycjonerska (PKWIU: 62.01.11.0).

Od maja 2022 roku tworzy Pani artykuły dziennikarskie oraz współpracuje z klientami pod kątem optymalizacji ich stron internetowych. Pani głównym klientem jest wydawnictwo A (wcześniej B), które wydaje przeróżne magazyny, a także posiada wiele witryn dziennikarskich. Pani pracą jest tworzenie autorskich treści, do których przekazuje Pani prawa autorskie. Są to artykuły o przeróżnej tematyce, lecz tworząc je w dużym stopniu korzysta Pani na swojej wiedzy z przeróżnych dziedzin. Pozostali klienci, dla których wykonuje Pani autorskie artykuły, są powiązani z branżami, w których ma Pani wykształcenie kierunkowe/odpowiednie kursy. (...). Są to także firmy marketingowe, dla których pisze Pani przeróżne artykuły opierając się na wiedzy ze studiów (...). Są to artykuły twórcze o charakterze indywidualnym (często wyraża Pani w nich opinie/poglądy), a także przekazuje Pani do nich prawa autorskie.

Art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) oraz pkt 4 Ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne wpisuje się to w pracę twórczą. Do tej pory rozliczała Pani to w oparciu o podatek 15%, jednak wie Pani, że niektórzy dziennikarze rozliczają się ryczałtem 5,5%.

Druga nieco inna działalność Pani firmy obejmuje usługi pozycjonerskie. Są to: przygotowanie strategii optymalizacji, analiza algorytmów konkurencji, stworzenie odpowiednich słów kluczowych pod algorytmy i finalnie napisanie artykułu/opisu kategorii, które zajmuje (w porównaniu czasowym) bardzo niewielką część pracy. Tutaj do tej pory stosowała Pani PKWIU 62.01.11.0 i stosowała Pani ryczałt 8,5% oraz VAT 23%.

Pytania

1.Czy dla utworów twórczych, przy których zrzeka się Pani praw autorskich może Pani zastosować ryczałt 5,5% i stawkę VAT 8%?

2.Czy treści i strategie SEO oparte na wymienionych działaniach są właściwie rozliczane?

Pani stanowisko w sprawie

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) oraz pkt 4 lit. a) Ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne stawka ryczałtu przychodów z działalności wytwórczej wynosi 5,5%.

Zgodnie z art. 1 ust. 2 utwory w rozumieniu prawa autorskiego: wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe). Pani działalność dziennikarska obejmuje więc te wyrażone słowem. Mają one zdecydowanie charakter działalności twórczej i charakteryzują się indywidualnością na rynku, gdyż do ich tworzenia wykorzystuje Pani swoją wiedzę z przeróżnych tematów oraz zawiera w nich często swoje własne opinie/poglądy.

Spełnia Pani także dwie kolejne przesłanki dot. wystąpienia przedmiotu praw majątkowych w postaci utworu (co miesiąc wysyła Pani redakcji/klientom pliki ze stworzonymi dziełami) oraz przekazuje im prawa autorskie do stworzonych dzieł (kryterium drugie). Przychód jest więc bezpośrednio powiązany z korzystaniem z praw autorskich przez Pani klientów. Jest to więc wynagrodzenie autorskie i mogłaby Pani na fakturze oznaczać to jako przekazanie praw autorskich do treści (do tej pory pisała Pani wykonanie dzieł zgodnie z umową, lecz umowa zawiera przekazanie praw autorskich).

Zgodnie z Interpretacją Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej IPTPP1/4512-25/15-5/17-S/RG z 3 stycznia 2018 r. mogłaby Pani zastosować 5,5% ryczałt od swoich przychodów z działalności twórczej, jednak księgowy nie był tego pewien i kazał - do czasu interpretacji - opłacać wszystko stawką 15%.

Druga sprawa powiązana jest z działalnością pozycjonerską. To ponownie są treści, w których wyraża Pani swoje opinie, lecz nie pokusiłaby się Pani o stwierdzenie, że jest to działalność twórcza, gdyż specjalnie nic indywidualnego na rynek nie wnoszą. Ich przygotowanie opiera się bardziej na planowaniu działań i strategii SEO, nadzór nad wdrożonymi usprawnieniami witryny pod kątem SEO, tworzenie drzew słów kluczowych związanych z algorytmami i finalnie stworzenie treści, która jest napisana stricte na podstawie analizy algorytmów stron konkurencji.

Jak się Pani doszukała w interpretacji podatkowej 0113-KDIPT2-1.4011.99.2022.2.ID, takie usługi zaliczają się pod PKWiU 62.01.11.0, więc są opodatkowane stawką 8,5% i 23% VAT-em.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 ze zm.)

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Zgodnie art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Osoby fizyczne (…) osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 cytowanej ustawy:

Działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz.U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;

wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.

Należy zauważyć, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Wobec tego dla zastosowania właściwej stawki konieczne jest przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług każdą usługę należy zaliczyć do odpowiedniego grupowania, zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu, pod którym został zakwalifikowany wykonujący usługę podmiot gospodarczy w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej.

Stosownie do treści art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym przewiduje przy tym ograniczenia w zakresie możliwości opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych (art. 8 ust. 1 tej ustawy).

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1)

8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

W opisie zdarzenia wskazała Pani m.in., że wykonywane usługi pozycjonerskie są sklasyfikowane wg symbolu PKWiU 62.01.11.0. Z opisu zdarzenia wynika także, że faktyczne działania nie będą polegać na programowaniu.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku, przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej opisanych usług pozycjonerskich będą mogły być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do treści art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. y ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 15% przychodów ze świadczenia usług kulturalnych i rozrywkowych (PKWiU dział 90).

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, działalność wytwórcza oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.

Do przychodów osiąganych z wykonywania tego rodzaju działalności należy stosować 5,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Natomiast dla przychodów ze świadczenia usług kulturalnych i rozrywkowych (PKWiU dział 90) ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje szczególną stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – 15%, wynikającą z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. y.

Jak Pani wskazała w opisie sprawy, świadczone przez Panią usługi w zakresie działalności dziennikarskiej są sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 90.03.11.0 – Usługi świadczone przez autorów, kompozytorów, rzeźbiarzy i pozostałych artystów, z wyłączeniem artystów wykonawców. Zatem zawierają się w dziale 90 PKWiU, do którego odnosi się art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. y ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Stąd też właściwą stawką do opodatkowania przychodów uzyskiwanych przez Panią z tytułu usług dziennikarskich jest stawka 15%.

Przy czym trzeba mieć na uwadze treść art. 12 ust. 3 ww. ustawy:

Jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem, że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W przypadku gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w:

1)ust. 1 pkt 1, ryczałt wynosi 17%;

2)ust. 1 pkt 2, ryczałt wynosi 15%;

3)ust. 1 pkt 3, ryczałt wynosi 10%;

4)ust. 1 pkt 4, ryczałt wynosi 12,5%.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikowała Pani świadczone usługi do odpowiedniego klasyfikowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).

Interpretacja ta dotyczy wyłącznie kwestii zastosowania właściwej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W uzupełnieniu wniosku rozszerzyła Pani swoje pytania o zagadnienie stawki VAT, którego nie mogę ocenić w interpretacji indywidualnej, bo podlega ono rozstrzyganiu w innym trybie - w ramach wiążących informacji stawkowych. Przepisy prawa podatkowego określają różne rodzaje rozstrzygnięć, które wydaje się na wniosek podatnika w jego indywidualnych sprawach podatkowych. Są to m.in. interpretacje indywidualne i wiążące informacje stawkowe. Dla każdego z tych rozstrzygnięć jest przewidziany odrębny tryb postępowania.

Wiążąca informacja stawkowa (WIS) to decyzja, która określa, jaka jest właściwa stawka podatku od towarów i usług dla danego towaru lub usługi. Jest wydawana na potrzeby opodatkowania tym podatkiem dostawy towarów, importu towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo świadczenia usług. Decyzję WIS wydaje się po przeprowadzeniu postępowania podatkowego (w tym dowodowego).

Interpretacja indywidualna natomiast ocenia stanowisko wnioskodawcy odnośnie tego, czy dany przepis podatkowy stosuje się w sytuacji, którą opisał we wniosku. W postępowaniu interpretacyjnym nie prowadzi się postępowania dowodowego – przyjmuje się opis sytuacji faktycznej, który przedstawił wnioskodawca.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).