Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.02.30.0. - Interpretacja - 0115-KDST2-1.4011.184.2023.1.MR

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.184.2023.1.MR

Temat interpretacji

Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 62.02.30.0.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 kwietnia 2023 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług informatycznych. Działalność jest sklasyfikowana pod głównym PKD 62.01.Z „Działalność związana z oprogramowaniem”.

1.Świadczy Pan usługę polegającą na testowaniu oprogramowania. Istota tej usługi polega na identyfikacji na zlecenie Klienta nieprawidłowości w działaniu oprogramowania (identyfikacja błędów, wad, usterek) w celu umożliwienia Klientowi zlecenia podmiotom trzecim niezbędnych prac polegających na usunięciu rozpoznanych błędów oprogramowania (lub wykonania ich we własnym zakresie przez Klienta).

Jak Pan wskazał – usługę świadczoną przez Pana można nazwać usługą testowania oprogramowania – jest to jedna, kompleksowa usługa, której nie da się podzielić na inne, węższe i samodzielne usługi.

2.W celu wykonania na zlecenie Klienta usługi opisanej w pkt 1., podejmuje Pan następujące czynności:

a.Przygotowanie przypadków i scenariuszy testowych. Na tym etapie zapoznaje się Pan z dokumentacją oprogramowania dostarczoną przez Klienta oraz z samym oprogramowaniem w celu ustalenia zakresu czynności niezbędnych do przeprowadzenia testów zapewniających rzetelne wykonanie usługi. Na tym etapie ustalane są m.in. funkcje jakie ma realizować oprogramowanie i oczekiwane wyniki tych funkcji oraz określane są adekwatne do tych ustaleń metody wykonania testów poprawności działania oprogramowania (np. wprowadzenie różnych typów danych wejściowych, wykonanie funkcji w różnych środowiskach informatycznych).

b.Przeprowadzenie testów oprogramowania. Testy prowadzone są przy zastosowaniu metod adekwatnych do danego przypadku zgodnych z powszechnie przyjętymi zasadami testowania oprogramowania oraz zgodnie z Pana najlepszą wiedzą informatyczną. Testy przeprowadzane są w sposób manualny, to jest przez samodzielną weryfikację prawidłowości działania określonych funkcji oprogramowania w różnych potencjalnie możliwych sytuacjach. Istotą tego działania jest porównanie wyników działania programu z wynikami oczekiwanymi dla określonych danych wejściowych. W niektórych sytuacjach korzysta Pan z gotowych skryptów i oprogramowania automatyzujących wykonanie niektórych testów – skrypty takie stanowią narzędzie Pana pracy. Samodzielnie nie tworzy Pan jednak oprogramowania wykorzystywanego do zautomatyzowanego testowania. Wszystkie testy przeprowadzane są przy wykorzystaniu infrastruktury informatycznej Klienta (tj. sprzętu komputerowego i oprogramowania). W ramach testów oprogramowania nie analizuje Pan, nie bada i nie modyfikuje kodu źródłowego oprogramowania.

c.Raportowanie wyników przeprowadzonych testów. Z przeprowadzonych czynności sporządza Pan raporty, w których opisuje tzw. przypadki testowe oraz sporządza tzw. werdykty, tj. sugestie dla Klienta, co do dalszego postępowania ze zidentyfikowanymi w ramach testów błędami oprogramowania (realizacja sugerowanych działań nie jest już przedmiotem Pana usługi). Raportowanie realizowane jest przy pomocy specjalnego, dedykowanego do tego celu narzędzia informatycznego.

3.Usługi zlecane są Panu w związku z procesami tworzenia i rozwijania oprogramowania wykorzystywanego w prowadzonej przez klientów działalności. Usługi zlecane są w celu zapewnienia odpowiedniej jakości tego oprogramowania i jego prawidłowego działania.

4.Celem realizowanej usługi jest identyfikacja błędów oprogramowania i sformułowanie zaleceń w przedmiocie sposobu dalszego działania zmierzającego do wyeliminowania stwierdzonych błędów. Efektem wyświadczonej usługi jest raport zawierający informację o stwierdzonych błędach i sugestiach co do dalszego postępowania z tymi błędami. Oczekiwaniem nabywcy w odniesieniu do świadczonej przez Pana usługi jest uzyskiwanie informacji określonych w ww. raporcie stanowiących efekt usługi wykonanej zgodnie z najlepszą wiedzą wykonawcy usługi oraz zgodnie z aktualnymi normami realizacji takich usług.

5.Usługa świadczona jest w głównej mierze w sposób manualny, tj. przez samodzielną weryfikację działania oprogramowania w różnych sytuacjach (tzw. przypadkach testowych). Częściowo testowanie realizowane jest w sposób automatyczny, co sprowadza się do uruchomienia przez Pana odpowiednio skonfigurowanych skryptów testowych bądź na użyciu dedykowanego oprogramowania. Cała usługa realizowana jest przy użyciu infrastruktury technicznej podmiotu korzystającego z usług.

6.Do Pana obowiązków nie należą:

tworzenie i utrzymanie środowiska testowego;

programowanie testowanego oprogramowania;

poprawianie błędów oprogramowania;

usługi i doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego.

Ponadto:

świadczone przez Pana usługi, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 62.02.30.0 w żaden sposób nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania;

w odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W związku z powyższym, wykonywane przez Pana usługi kwalifikują się według wydanej Wiążącej Informacji Stawkowej o sygnaturze 0112-KDSL1-1.440.315.2021.3.D do działu 62, tj. „Usługi związane z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki i usługi powiązane”. Następnie na podstawie powyższego opisu wykonywanej usługi zakres ten został sklasyfikowany przez GUS jako mieszczący się w grupowaniu PKWiU 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”.

Pytanie

Czy wykonywane przez Pana w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej usługi sklasyfikowane według symbolu PKWiU jako 62.02.30.0 podlegają opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stawką 8,5%?

Pana stanowisko w sprawie

Pana zdaniem, zastosowanie stawki 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest zasadne, gdyż zakres usług obejmuje tylko czynności sprawdzające, a nie programistyczne lub doradcze. Nie zajmuje się Pan programowaniem, czyli nie poprawia błędów programów, nie pisze oprogramowania oraz nie dopisuje do niego funkcji. Pana zadania skupiają się wyłącznie na używaniu oprogramowania oraz wskazywaniu błędów, bez ingerencji w kod źródłowy.

Powołując się na ustawę z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz indywidualną interpretację z 21 lipca 2021 r. Dyrektora Izby Skarbowej o sygnaturze 0115-KDIT1.4011.345.2021.1.AS, stawka podatkowa dla czynności sklasyfikowanych według symbolu PKWiU 62.02.30.0 wynosi 8,5%, gdyż nie mieści się w czynnościach doradczych wymienionych przy stawce 12%, tj. „(...) związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:

Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;

3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Użyte w ustawie określenia oznaczają:

działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 i 2 tej ustawy:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

1)w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.

2)rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;

2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;

3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:

a)prowadzenia aptek,

b)(uchylona)

c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,

d)(uchylona)

e)(uchylona)

f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;

4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;

5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:

a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,

b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,

c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka

jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:

Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.

Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Zostały one określone w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);

-8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że świadczone przez Pana usługi, sklasyfikowane są pod symbolem PKWiU 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego” i w żaden sposób nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania. Celem realizowanej usługi jest identyfikacja błędów oprogramowania i sformułowanie zaleceń w przedmiocie sposobu dalszego działania zmierzającego do wyeliminowania stwierdzonych błędów. Efektem wyświadczonej usługi jest raport zawierający informację o stwierdzonych błędach i sugestiach co do dalszego postępowania z tymi błędami. Do Pana obowiązków nie należą tworzenie i utrzymanie środowiska testowego, programowanie testowanego oprogramowania, poprawianie błędów oprogramowania, usługi i doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego.

Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że dla przychodów uzyskiwanych przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej opisanych usług sklasyfikowanych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem 62.02.30.0, które – jak wynika z okoliczności przedstawionych we wniosku – nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania, stawka ryczałtu wynosi 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Zaznaczyć jednak należy, że zastosowanie stawki 8,5% dla przychodów ze świadczonych przez Pana usług będzie prawidłowe, jeżeli faktycznie nie uzyska Pan przychodów ze świadczenia innych usług (w szczególności usług wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne), do których to usług przypisana jest wyższa stawka ryczałtu.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną, Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i musi się Pan zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2022 r. poz. 2651 ze zm.).