
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 sierpnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dla świadczonych usług. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Świadczy Pan usługi we własnym imieniu, w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, na rzecz A., będącej częścią B. A łączy Pana umowa współpracy, a na jej podstawie oraz pełnomocnictwa substytucyjnego jest Pan uprawniony do prezentowania klientom oferty C. Z umowy wynikają Pana obowiązki: pozyskiwanie klientów, prezentowanie gotowych materiałów informacyjnych, wspieranie klienta przy wypełnianiu dokumentów, przekazywanie formularzy do A. lub (...). Nie jest Pan uprawniony do składania oświadczeń woli, podpisywania umów, udzielania porad prawnych ani reprezentowania klientów.
Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, którą rozlicza w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostało złożone w dniu 4 lutego 2025 r., za pośrednictwem wniosku CEIDG. Prowadzona działalność ma charakter usługowy w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy. Polega na świadczeniu usług organizacyjno-informacyjnych i wspieraniu kontaktu klientów z firmami z B (m.in. C oraz D), bez wykonywania analiz, ekspertyz czy doradztwa.
W ramach działalności wykonuje Pan następujące czynności:
−pozyskuje klientów zainteresowanych (...),
−kontaktuje się z klientami, najczęściej zdalnie, i przedstawia im możliwości współpracy z firmą C,
−przedstawia klientom informacje zawarte w gotowej ofercie współpracy tej firmy, w tym ogólne informacje dotyczące potencjalnych korzyści (...), posługuje się Pan gotowymi materiałami informacyjnymi oraz narzędziami kalkulacyjnymi przygotowanymi przez B – samodzielnie nie wykonuje Pan żadnych analiz ani obliczeń,
−pomaga klientowi w formalnym wypełnieniu danych niezbędnych do podpisania umowy i przekazuje ją firmie B lub (...).
Nie podpisuje się Pan na umowach zawieranych z klientami, a B podejmuje decyzję o przyjęciu sprawy, nie udziela Pan porad prawnych, finansowych ani inwestycyjnych.
Analizą (...) klienta zajmuje się C ─ nie reprezentuje Pan klientów w kontaktach z bankami, sądami ani żadnymi instytucjami finansowymi. Całość przekazywanych informacji pochodzi z materiałów i narzędzi udostępnionych przez firmę C , a klient podejmuje decyzję o zawarciu umowy samodzielnie. Pana działalność ma charakter organizacyjno-informacyjny, ogranicza się do przekazania gotowej oferty oraz wsparcia klienta w jej zrozumieniu i wypełnieniu formalności. Wystawia Pan faktury za wykonane usługi na rzecz: A . Wynagrodzenie ma charakter prowizyjny i jest uzależnione od liczby podpisanych przez klientów umów, za Pana pośrednictwem, z podmiotami z B. Płatnikiem jest A. Uzyskuje Pan także przychody podlegające opodatkowaniu z działalności prowadzonej na rzecz D. w analogiczny sposób – poprzez świadczenie usług organizacyjno-informacyjnych związanych z (...). Prowadzi Pan ewidencję przychodów umożliwiającą rozróżnienie źródeł i stawek podatkowych. Prowadzona przez Pana działalność nie podlega wyłączeniom określonym w art. 8 ustawy. Nie wykonuje Pan działalności wyłączonej, nie jest byłym pracownikiem A ani B, a usługi Pana nie mają charakteru wolnego zawodu.
W roku podatkowym 2025 zostały spełnione warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy – działalność prowadzona jest samodzielnie, a przychody nie przekroczyły limitu 2 000 000 euro. Nie korzysta Pan z karty podatkowej.
Uzupełnienie
Doprecyzował Pan, że wniosek dotyczy roku podatkowego 2025 i lat następnych, w których zamierza prowadzić działalność w tym zakresie.
Wszystkie wymienione usługi sklasyfikowane są według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod numerem 74.90.19.0 – pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana.
Wyjaśnił Pan charakter czynności w następujący sposób.
Pozyskiwanie klientów – polega na wyszukiwaniu i nawiązywaniu kontaktu z osobami (...). Efektem jest przekazanie im informacji o możliwości współpracy z C.
Kontakt i przedstawienie oferty – polega na telefonicznym, mailowym lub osobistym przedstawieniu klientowi gotowych informacji i materiałów. Efektem jest zapoznanie klienta z warunkami oferty.
Korzystanie z gotowych materiałów/kalkulatorów – polega na przedstawianiu klientom narzędzi przygotowanych przez B. Efektem jest ułatwienie klientowi podjęcia decyzji o podpisaniu umowy.
Pomoc w wypełnieniu umowy – polega na uzupełnieniu formalnych danych klienta w formularzach i przekazaniu ich do firmy. Efektem jest poprawnie podpisana i złożona umowa.
Oprócz wymienionej działalności gospodarczej uzyskuje Pan przychody z najmu prywatnego.
Wykonywane przez Pana usługi są świadczone na rzecz podmiotu, w którym nie pełni Pan funkcji prezesa ani członka zarządu. Pełni Pan funkcję (...).
Nie jest Pan wspólnikiem, udziałowcem ani akcjonariuszem podmiotu A.
A, łączy Pana wyłącznie umowa o współpracy cywilnoprawnej, czyli umowa agencyjna. Brak innych umów, takich jak umowa o pracę czy kontrakt menadżerski.
Pytanie
Czy w przedstawionym stanie faktycznym przychody uzyskiwane z opisanej działalności może Pan opodatkować w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, jako przychody z działalności usługowej niewyłączonej z ryczałtu i niemającej charakteru doradztwa finansowego, prawnego ani inwestycyjnego?
Pana stanowisko w sprawie
Pana zdaniem, czynności opisane we wniosku mieszczą się w grupowaniu 74.90.19.0 ─ Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana. Klasyfikacji dokonano we własnym zakresie. Uważa Pan, że wykonywane czynności nie mają charakteru doradztwa, ekspertyzy ani nie są związane z wolnym zawodem w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Nie udziela Pan klientom żadnych porad ani rekomendacji, nie wykonuje analiz, nie planuje strategii finansowych czy prawnych.
Całość przekazywanych informacji pochodzi z materiałów i narzędzi udostępnionych przez C. Pana działania mają charakter wyłącznie organizacyjny i informacyjny, związany z prezentacją gotowej oferty oraz pomocą w jej przekazaniu do podpisu. W związku z powyższym uważa Pan, że uzyskane przychody powinny być opodatkowane ryczałtem w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 i pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
‒działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3;
‒pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 tej ustawy:
1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniemart. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
–jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
2.Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
–w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
3.Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
4.– 7. (uchylony).
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ustawy i zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU, przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, którą rozlicza w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W ramach działalności wykonuje Pan następujące czynności:
−pozyskuje klientów zainteresowanych (...),
−kontaktuje się z klientami, najczęściej zdalnie, i przedstawia im możliwości współpracy z firmą C,
−przedstawia klientom informacje zawarte w gotowej ofercie współpracy tej firmy, w tym ogólne informacje dotyczące potencjalnych korzyści (...), posługuje się Pan gotowymi materiałami informacyjnymi oraz narzędziami kalkulacyjnymi przygotowanymi przez B – samodzielnie nie wykonuje Pan żadnych analiz ani obliczeń,
−pomaga klientowi w formalnym wypełnieniu danych niezbędnych do podpisania umowy i przekazuje ją firmie B lub (...).
Nie podpisuje się Pan na umowach zawieranych z klientami, nie udziela Pan porad prawnych, finansowych ani inwestycyjnych, a kontrahent podejmuje decyzję o przyjęciu sprawy. Wskazał Pan, że ww. czynności mieszczą się w ugrupowaniu 74.90.19.0 – Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana.
Mając na względzie powołane przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że jeśli faktycznie uzyskuje Pan i będzie uzyskiwał przychody z tytułu świadczenia usług, które mieszczą się w grupowaniu PKWiU 74.90.19.0 „Pozostałe usługi doradztwa naukowego i technicznego, gdzie indziej niesklasyfikowane”, to właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
−stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia, oraz
−zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Dodatkowo informujemy, że interpretacja indywidualna dotyczy wyłącznie sprawy będącej przedmiotem wniosku i zawiera ocenę Pana stanowiska w kontekście sformułowanego pytania interpretacyjnego, natomiast nie rozstrzyga innych kwestii opisanych we wniosku.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zaklasyfikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego). W przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowego grupowania PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k-14n Ordynacji podatkowej.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/ zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawyz dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
