
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 czerwca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie prawa do składania deklaracji kwartalnych pomimo przekroczenia limitu obrotów.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka prowadzi działalność od roku 1991. Od czwartego kwartału 2018 r. przeszła na składanie deklaracji VAT kwartalne zgodnie z art. 99 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Pierwsza deklaracja kwartalna została złożona za czwarty kwartał 2018 r. Spółka nie rozlicza VAT na zasadzie metody kasowej.
W miesiącu grudniu 2022 r. został przekroczony limit 5 513 000 zł obowiązujący w roku 2022 (sprzedaż brutto za 2022 rok (...)). Zgodnie z przepisami od stycznia 2023 r. Spółka powinna przejść na rozliczenie miesięczne podatku VAT, jednak od stycznia 2023 r. obowiązywał nowy limit (5 793 000 zł), który uprawniał do skorzystania ze statusu małego podatnika, w związku ze wzrostem kursu euro. Spółka przekroczyła limit obrotów na rok 2022 w kwocie 5 513 000, jednak nowego limitu na rok 2023 w wysokości 5 793 000 nie przekroczyła (sprzedaż brutto za rok 2022 (...)).
W związku z powyższym, Spółka w roku: 2023, 2024 i 2025 w dalszym ciągu rozlicza deklarację kwartalnie. W roku: 2023, 2024 nie został przekroczony limit sprzedaży 2.000.000 euro, który obowiązuje od lipca 2023 r. po wprowadzeniu pakietu SLIM VAT 3.
W czerwcu 2025 r. Spółka otrzymała wezwanie telefoniczne z Urzędu Skarbowego dotyczące podjęcia czynności sprawdzających w zakresie przekroczenia limitu kwoty 1.200.000 euro w grudniu 2022 r. Urząd Skarbowy wezwał do złożenia aktualizacji VAT-R oraz do skorygowania deklaracji kwartalnych z pierwszego i (...) kwartału 2023 r. i złożenia za te 6 miesięcy (styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj i czerwiec) deklaracji miesięcznych VAT.
Od trzeciego kwartału 2023 r. Urząd Skarbowy uważa, że ze względu na wejście SLIM VAT 3 i zwiększeniem limitu do 2 000 000 euro sprzedaży za rok poprzedni, Spółka spełnia definicję małego podatnika VAT i w trzecim kwartale, jak i czwartym kwartale 2023 r. może składać deklaracje kwartalne.
W odpowiedzi na powyższe wezwanie, Spółka przedstawiła swoje stanowisko w sprawie, że w związku ze wzrostem pierwotnego limitu 1 200 000 euro (5 793 000 zł) na rok 2023, pierwszy i drugi kwartał 2023 r. również Spółka mogła rozliczyć w formie deklaracji kwartalnej.
W związku z wezwaniem, Spółka zasięgnęła informacji telefonicznej w Krajowej Informacji Skarbowej, gdzie otrzymała odpowiedź potwierdzającą jej interpretację. Również na portalu Eureka znalazła interpretację indywidualną z dnia 17 lipca 2018 r. dotyczącą posiadania statusu małego podatnika, która potwierdza interpretację Spółki odnośnie możliwości składania deklaracji kwartalnej oraz posiadania statusu małego podatnika po przekroczeniu limitu w grudniu, a nie przekroczeniu limitu w roku następnym. Również wiele wydawnictw prawnych uznaje interpretację Spółki za prawidłową, jednak dla Urzędu jest to niewystarczające.
Po konsultacji telefonicznej z urzędnikiem skarbowym, prowadzącym czynności sprawdzające, urząd skarbowy zgodził się, aby Spółka wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskiem o interpretację indywidualną w tej sprawie.
Spółka nie złożyła jeszcze korekt za pierwszy i drugi kwartał 2023 r., gdyż czeka na wydanie interpretacji indywidualnej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, jest to uzgodnione z inspektorem z (...) Urzędu Skarbowego w (...).
Pytania:
W związku z zaistniałym stanem faktycznym, Spółka chciałaby się dowiedzieć, czy przekraczając w grudniu 2022 r. limit obrotów na rok 2022 w kwocie 5 513 000 zł, nie przekraczając jednak limitu 5 793 000 zł na rok 2023, będzie posiadać status małego podatnika VAT w roku 2023? Czy w związku z tym może korzystać z kwartalnej metody rozliczania podatku VAT (składać deklaracje VAT kwartalne) w roku 2023?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, Spółka zachowała status małego podatnika VAT na rok 2023, zgodnie z art. 2 pkt 25 ustawy, i mogła w roku 2023 składać deklaracje kwartalne VAT.
Obowiązującą na gruncie podatku VAT definicję małego podatnika zawiera art. 2 pkt 25 ustawy o VAT. W świetle tej definicji małymi podatnikami w rozumieniu VAT są podatnicy, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro, przy czym przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1 000 zł.
Sprzedaż Spółki wraz z podatkiem za rok 2021 wynosiła (...) zł, limit 1 200 000 euro po przeliczeniu na zł wyniósł 5 513 000 (1 200 000 euro x 4,5941 kurs z dnia 1.10.2021 r.), czyli w roku 2022 spółka miała status małego podatnika VAT i mogła składać deklaracje VAT kwartalne.
Sprzedaż za 11 miesięcy 2022 r., czyli od 1 stycznia 2022 r. do 30 listopada 2022 r. wynosiła wraz z podatkiem (…); limit sprzedaży 5 513 000 został przekroczony w grudniu 2022 r., zgodnie z ustawą z art. 99 ust. 5 od miesiąca następującego po kwartale, w którym przekroczono tę kwotę – jeżeli przekroczenie kwoty nastąpiło w trzecim miesiącu kwartału, powinni Państwo składać deklaracje miesięczne.
Nie ma w ustawie o VAT przepisów przewidujących utratę statusu małego podatnika VAT, są przepisy, które małemu podatnikowi VAT uniemożliwiają składanie deklaracji kwartalnych. Status ten może zostać utracony dopiero 1 stycznia kolejnego roku, jeżeli wartość sprzedaży wraz z podatkiem za rok ubiegły nie zmieści się w limicie z art. 2 pkt 25 ustawy.
Wartość sprzedaży Spółki za rok 2022 wyniosła wraz z podatkiem (...), limit 1 200 000 euro po przeliczeniu na złotówki na rok 2023 wyniósł 5 793 000 zł (1 200 000 euro x 4.8272 kurs z dnia 3.10.2022 r.).
Państwa zdaniem, zgodnie z art. 2 pkt 25 ustawy, Spółka od 1 stycznia 2023 r. jest małym podatnikiem VAT i może w dalszym ciągu składać deklaracje kwartalne. Od 1 lipca 2023 r. wzrósł limit do statusu małego podatnika VAT z 1 200 000 euro do 2 000 000 euro.
Podsumowując, Spółka przekraczając w grudniu 2022 r. limit obrotów na rok 2022 w kwocie 5 513 000 zł, ale nie przekraczając jednak limitu 5 793 000 na rok 2023 posiada status małego podatnika VAT i w związku z tym w roku 2023 może korzystać ze składania deklaracji VAT kwartalnie przez cały rok 2023.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie należy wskazać, iż mając na uwadze, że wniosek dotyczy stanu faktycznego oraz – jak Państwo wskazaliście – sytuacja, będąca przedmiotem wniosku, miała miejsce w latach 2022-2023 – interpretację wydano w oparciu o przepisy obowiązujące w dacie zaistnienia zdarzenia, tj. w oparciu o przepisy obowiązujące w latach 2022-2023.
Zgodnie z treścią art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Jak wynika z art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 2 pkt 25 ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 czerwca 2023 r.:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o małym podatniku – rozumie się przez to podatnika podatku od towarów i usług:
a) u którego wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro,
b) prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzającego funduszami inwestycyjnymi, zarządzającego alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, będącego agentem, zleceniobiorcą lub inną osobą świadczącą usługi o podobnym charakterze, z wyjątkiem komisu – jeżeli kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzenia za wykonane usługi (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 45 000 euro
– przy czym przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.
Jak wynika z powołanych wyżej przepisów obowiązujących do 31 czerwca 2023 r., aby podatnik podatku od towarów i usług spełniał definicję małego podatnika wartość dokonanej przez niego sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie może przekroczyć, w poprzednim (do badanego okresu) roku podatkowym, wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro.
Od 1 lipca 2023 r. przepis art. 2 pkt 25 stanowi:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o małym podatniku – rozumie się przez to podatnika podatku od towarów i usług:
a) u którego wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro,
b) prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzającego funduszami inwestycyjnymi, zarządzającego alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, będącego agentem, zleceniobiorcą lub inną osobą świadczącą usługi o podobnym charakterze, z wyjątkiem komisu – jeżeli kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzenia za wykonane usługi (wraz z kwotą podatku) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 45 000 euro
– przy czym przeliczenia kwot wyrażonych w euro dokonuje się według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł;
Tym samym, od 1 lipca 2023 r. limit małego podatnika został zwiększony do kwoty 2 000 000 euro, zatem przekroczenie tej kwoty powoduje utratę statusu małego podatnika.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy:
Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.
Stosownie do art. 99 ust. 2 ustawy:
Mali podatnicy, którzy wybrali metodę kasową, składają w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym kwartale.
W myśl art. 99 ust. 3 pkt 1 ustawy:
Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 2, mogą, po uprzednim zawiadomieniu na piśmie naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia (...) miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa, składać również mali podatnicy, którzy nie wybrali metody kasowej.
W świetle art. 99 ust. 4 ustawy:
Podatnicy, o których mowa w ust. 3, mogą ponownie składać deklaracje podatkowe za okresy miesięczne, nie wcześniej jednak niż po upływie 4 kwartałów, za które składali deklaracje kwartalne, po uprzednim zawiadomieniu na piśmie naczelnika urzędu skarbowego w terminie do dnia złożenia deklaracji podatkowej za pierwszy miesięczny okres rozliczeniowy, jednak nie później niż z dniem upływu terminu złożenia tej deklaracji.
Na mocy art. 99 ust. 5 ustawy:
Mali podatnicy, u których wartość sprzedaży przekroczyła kwotę określoną w art. 2 pkt 25, składają deklaracje podatkowe za okresy miesięczne począwszy od rozliczenia za pierwszy miesiąc kwartału:
1)w którym przekroczono tę kwotę – jeżeli przekroczenie kwoty nastąpiło w pierwszym lub drugim miesiącu kwartału, a w przypadku gdy przekroczenie tej kwoty nastąpiło w drugim miesiącu kwartału, deklaracja za pierwszy miesiąc kwartału jest składana w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po drugim miesiącu kwartału;
2)następującego po kwartale, w którym przekroczono tę kwotę – jeżeli przekroczenie kwoty nastąpiło w trzecim miesiącu kwartału.
Zgodnie z art. 99 ust. 7c ustawy:
Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika.
W oparciu o art. 99 ust. 11b ustawy:
Deklaracje, o których mowa w ust. 1-3, 3c-6, 8-9 i 11a, składa się wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Stosownie do art. 103 ust. 2 ustawy:
Podatnicy, o których mowa w art. 99 ust. 2 i 3, są obowiązani, bez wezwania naczelnika urzędu skarbowego, do obliczania i wpłacania podatku za okresy kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy, na rachunek urzędu skarbowego, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 33.
Jak wynika z art. 99 ust. 3 pkt 1 ustawy, jednym z przywilejów małego podatnika jest możliwość składania deklaracji podatkowych za okresy kwartalne. Jest to czynność dobrowolna, a stosowanie tego sposobu rozliczenia następuje w wyniku złożenia stosownego zawiadomienia w tej sprawie – przez co podatnik wyraża wolę korzystania z tej możliwości. Zatem, aby móc skorzystać z tego prawa należało uprzednio zgodnie z ww. przepisami zawiadomić o tym naczelnika urzędu skarbowego. Zawiadomianie to powinno zostać złożone na formularzu VAT-R do 25 dnia (...) miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Spółka – zgodnie z art. 99 ust. 3 ustawy – od roku 2018 rozlicza się z Urzędem Skarbowym kwartalnie. Spółka nie rozlicza VAT na zasadzie metody kasowej. W miesiącu grudniu 2022 r. Spółka przekroczyła limit obrotów 5 513 000 zł obowiązujący w roku 2022 (sprzedaż brutto za rok 2022 wyniosła (...)). Spółka nie przekroczyła natomiast nowego limitu na rok 2023 w wysokości 5 793 000 (sprzedaż brutto za rok 2022 wyniosła (...)). Spółka w roku: 2023, 2024 i 2025 w dalszym ciągu rozlicza deklaracje kwartalnie. W roku: 2023, 2024 Spółka nie przekroczyła limitu sprzedaży 2 000 000 euro, który obowiązuje od lipca 2023 r. po wprowadzeniu pakietu SLIM VAT 3.
Wątpliwości Państwa dotyczą ustalenia czy przekraczając w grudniu 2022 r. limit obrotów na rok 2022 w kwocie 5 513 000, nie przekraczając jednak limitu 5 793 000 na rok 2023, Spółka będzie posiadać status małego podatnika VAT w roku 2023 i tym samym korzystać z kwartalnej metody rozliczania podatku VAT (składać deklaracje VAT kwartalne) w roku 2023.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że w związku z podwyższeniem limitu sprzedaży małego podatnika do 2 000 000 euro od 1 lipca 2023 r. za małego podatnika uznaje się podatnika, u którego sprzedaż w roku 2022 nie przekroczyła 1 200 000 euro, natomiast w drugim półroczu 2023 r., są to również podatnicy, u których sprzedaż ta w roku 2022 przekroczyła 1 200 000 euro, ale nie przekroczyła 2 000 000 euro.
Mając na uwadze treść powołanych przepisów ustawy w kontekście przedstawionego opisu sprawy należy wskazać, że z uwagi na przekroczenie przez Państwa w grudniu 2022 r. wartości sprzedaży, od której uzależniony jest status małego podatnika, powinni Państwo, co do zasady, od stycznia 2023 r. utracić status małego podatnika. Wskazać jednak należy, że od stycznia 2023 r. obowiązywał już wyższy limit sprzedaży dla małego podatnika (co spowodowane było wzrostem kursu euro), którego – jak wynika z opisu sprawy – Państwo nie przekroczyli. Tym samym, w roku 2023 nadal Państwo spełniali warunki do posiadania statusu małego podatnika, zgodnie z art. 2 pkt 25 ustawy.
Ponadto, w związku z podwyższeniem limitu sprzedaży małego podatnika do 2 000 000 euro od 1 lipca 2023 r. – jak wskazano powyżej – za małego podatnika uznaje się podatnika, u którego sprzedaż w 2022 r. nie przekroczyła 1 200 000 euro, natomiast w drugim półroczu 2023 r., są to również podatnicy, u których sprzedaż ta w 2022 r. przekroczyła 1 200 000 euro, ale nie przekroczyła 2 000 000 euro. Jak Państwo wskazali w opisie sprawy, Spółka w roku: 2023, 2024 i 2025 w dalszym ciągu rozlicza deklaracje kwartalnie. W roku: 2023, 2024 Spółka nie przekroczyła limitu sprzedaży 2 000 000 euro, który obowiązuje od lipca 2023 r. po wprowadzeniu pakietu SLIM VAT 3.
W konsekwencji, w roku 2023 (spełniając jednocześnie przesłanki wymienione w art. 99 ust. 3a ustawy) mogli Państwo nadal składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym kwartale, zgodnie z art. 99 ust. 3 ustawy.
Podsumowując, przekraczając w grudniu 2022 r. limit obrotów na rok 2022 w kwocie 5 513 000 zł, nie przekraczając jednak limitu 5 793 000 zł na rok 2023, posiadają Państwo status małego podatnika VAT w roku 2023. Tym samym, mogli Państwo korzystać z kwartalnej metody rozliczania podatku VAT (składać deklaracje VAT kwartalne) w roku 2023.
Tym samym, Państwa stanowisko uznaję za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Informuję, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.
Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Państwa stanu faktycznego w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swoją aktualność.
Jednocześnie podkreślam, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
