
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 kwietnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 kwietnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy jednostek centralnych (...). Uzupełnili go Państwo pismami: z 7 maja 2025 r. (wpływ 7 maja 2025 r.) oraz z 10 czerwca 2025 r. (wpływ 10 czerwca 2025 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego (ostatecznie sformułowanego w uzupełnieniach z 7 maja i 10 czerwca 2025 r.)
Państwa firma opracowała i zamierza wprowadzić na rynek nowoczesne zestawy komputerowe, wykorzystujące technologię (...), umożliwiając rozszerzenie funkcjonalności zestawu komputerowego o możliwość wykorzystania interaktywnych gier edukacyjnych.
Poprzez wykorzystanie technologii (...), zestaw komputerowy umożliwia wsparcie procesu nauczania poprzez dynamiczne, angażujące doświadczenia, które łączą naukę z zabawą. Urządzenie jest idealne dla dzieci w różnym wieku, a także dla uczniów ze szczególnymi potrzebami, (...).
Zestaw komputerowy składa się z jednostki centralnej (...) i jej podzespołów (procesor, płyta główna z kartą muzyczną, pamięć RAM, dysk twardy, karta graficzna, system operacyjny, (-), gniazda USB i HDMI, WiFi), stosownych urządzeń wejścia oraz monitora.
Komplementarnym składnikiem zestawu jest również oprogramowanie, które stanowi oddzielną pozycję na dokumencie handlowym.
Poza standardowym umożliwianiem użytkownikowi korzystania z funkcjonalności oferowanych przez wszystkie dostępne na rynku jednostki komputerowe, w tym np. korzystanie z tradycyjnego pakietu biurowego, jednostka centralna (...) wyposażona jest w dedykowane oprogramowanie (stanowiące oddzielną pozycję na dokumencie handlowym), dzięki któremu użytkownicy mogą rozwijać różne obszary wiedzy, od matematyki i nauk ścisłych, po języki i umiejętności społeczne.
Zastosowanie różnicowania poziomów trudności treści i zadań do indywidualnych potrzeb uczniów, umożliwia korzystanie z narzędzia oprogramowania na wielu poziomach edukacyjnych wśród typowych uczniów, jak i tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Głównym planowanym odbiorcą zestawów komputerowych i jednostek centralnych (...) są prywatne i publiczne placówki oświatowe.
Podstawą do zastosowania stawki 0%, w przypadku sprzedaży sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie określonych towarów do grup towarowych wymienionych w załączniku nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.
Przy dostawie zestawów komputerowych i jednostek centralnych (…) do placówek oświatowych firma X zamierza stosować stawkę VAT 0%. Na te pozycje asortymentowe (przy jednoczesnej sprzedaży oprogramowania z zastosowaniem podstawowej stawki podatku VAT, tj. 23%).
Jednocześnie firma będzie posiadała stosowne zamówienie, potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę zgodnie z odrębnymi przepisami oraz przekaże kopię tego dokumentu do właściwego urzędu skarbowego – zgodnie z zapisami art. 83 ust. 14-15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Ponadto, są Państwo czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Numer identyfikacji podatkowej.
Firma X zamierza stosować stawkę VAT 0% przy dostawie jednostek centralnych (...) jedynie przy dostawie do placówek oświatowych w rozumieniu art. 43 ust. 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.).
Jednostki centralne (...) stanowią jednostki centralne komputerów, zgodnie z wykazem towarów, których dostawa jest opodatkowania stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.
Jednostka centralna (...) składa się z obudowy i podzespołów: procesora, płyty głównej z kartą muzyczną, pamięci RAM, dysku twardego, karty graficznej, systemu operacyjnego, gniazd: USB i HDMI, WiFi.
Oprogramowanie, stanowi fabrycznie instalowane oprogramowanie umożliwiające instalację aplikacji/gier edukacyjnych, w tym dostosowanych do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jednocześnie oświadczają Państwo, że preinstalowane oprogramowanie, jak również poszczególne aplikacje edukacyjne, X zamierza sprzedawać ze stosowaniem podstawowej stawki podatku VAT, tj. 23%.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie z 10 czerwca 2025 r.)
Czy jednostkę centralną (...) (zawierającą podzespoły: procesor, płytę główną z kartą muzyczną, pamięć RAM, dysk twardy, kartę graficzną, system operacyjny, (-), gniazda USB i HDMI, WiFi), można uznać za towar mieszczący się w klasyfikacji załącznika nr 8, a co za tym idzie – czy przy jego dostawie do placówek oświatowych będzie przysługiwać prawo do stosowania stawki VAT 0%, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 14-15 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, jednostkę centralną (...) należy zaliczyć do towarów wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż mieści się w grupie „jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerowe”.
Zgodnie z powyższym, firma ma podstawy sądzić, że można zastosować stawkę 0% VAT dla dostawy wyżej opisanych jednostek centralnych (...) i zestawów komputerowych, w której skład wchodzi, do placówek oświatowych, przy jednoczesnym zachowaniu warunków określonych w art. 83 ust. 14-15 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:
Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Stosownie do art. 146ef ust. 1 ustawy:
W okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347, 641, 1615, 1834 i 1872) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:
1)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110, art. 120 ust. 3a i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;
2)stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;
3)stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;
4)stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.
Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:
Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
a)dla placówek oświatowych,
b)dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
– przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:
Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:
1.Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
2.Drukarki
3Skanery
4Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)
5Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:
Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1)posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
2)posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Ponadto, stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.
Art. 43 ust. 9 ustawy stanowi, że:
Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, warunkiem zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego czy też innych urządzeń dla placówek oświatowych jest posiadanie przez dostawcę stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami (art. 83 ust. 14 ustawy). Dostawca zobowiązany jest także przekazać kopię ww. dokumentu do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).
Z powołanych regulacji wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy, czy też nie każde urządzenie, będące przedmiotem dostawy dla placówek oświatowych, organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym, będzie opodatkowany stawką podatku w wysokości 0%, lecz wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują warunki, jakie należy spełnić, aby móc zastosować preferencyjną stawkę podatku. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego, czy też urządzeń wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy, w którym enumeratywnie wymienione są urządzenia objęte preferencyjną stawką VAT.
Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy wskazują natomiast na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem, dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.
Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego czy też urządzeń (drukarki, skanery) na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których ma zastosowanie przepis art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, ponieważ wymieniono w nim grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia PKWiU, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.
Zatem, nie każdy sprzęt komputerowy, czy też nie każde urządzenie będzie opodatkowane 0% stawką podatku, lecz wyłącznie takie, które zostało wymienione w załączniku nr 8 do ustawy. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład szeroko rozumianego sprzętu komputerowego, czy też wszystkie niewymienione w tym załączniku urządzenia będą opodatkowane stawką podstawową, tj. 23%, niezależnie od spełnienia warunków formalnych wskazanych w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy.
Z opisu sprawy wynika, że Państwa firma, będąca czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, opracowała i zamierza wprowadzić na rynek nowoczesne zestawy komputerowe, wykorzystujące technologię (...), umożliwiając rozszerzenie funkcjonalności zestawu komputerowego o możliwość wykorzystania interaktywnych gier edukacyjnych. Poprzez wykorzystanie technologii (...), zestaw komputerowy umożliwia wsparcie procesu nauczania poprzez dynamiczne, angażujące doświadczenia, które łączą naukę z zabawą. Urządzenie jest idealne dla dzieci w różnym wieku, a także dla uczniów ze szczególnymi potrzebami, (...). Zestaw komputerowy składa się z jednostki centralnej (...) i jej podzespołów (procesor, płyta główna z kartą muzyczną, pamięć RAM, dysk twardy, karta graficzna, system operacyjny, (-), gniazda USB i HDMI, WiFi), stosownych urządzeń wejścia oraz monitora. Komplementarnym składnikiem zestawu jest również oprogramowanie, które stanowi oddzielną pozycję na dokumencie handlowym. Poza standardowym umożliwianiem użytkownikowi korzystania z funkcjonalności oferowanych przez wszystkie dostępne na rynku jednostki komputerowe, w tym np. korzystanie z tradycyjnego pakietu biurowego, jednostka centralna (...) wyposażona jest w dedykowane oprogramowanie (stanowiące oddzielną pozycję na dokumencie handlowym), dzięki któremu użytkownicy mogą rozwijać różne obszary wiedzy, od matematyki i nauk ścisłych, po języki i umiejętności społeczne. Zastosowanie różnicowania poziomów trudności treści i zadań do indywidualnych potrzeb uczniów, umożliwia korzystanie z narzędzia oprogramowania na wielu poziomach edukacyjnych wśród typowych uczniów, jak i tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Głównym planowanym odbiorcą zestawów komputerowych i jednostek centralnych (...) są prywatne i publiczne placówki oświatowe. Jednostki centralne (...) stanowią jednostki centralne komputerów, zgodnie z wykazem towarów, których dostawa jest opodatkowania stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy. Jednostka centralna (...) składa się z obudowy i podzespołów: procesora, płyty głównej z kartą muzyczną, pamięci RAM, dysku twardego, karty graficznej, systemu operacyjnego, gniazd: USB i HDMI, WiFi. Oprogramowanie, stanowi fabrycznie instalowane oprogramowanie umożliwiające instalację aplikacji/gier edukacyjnych, w tym dostosowanych do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie oświadczają Państwo, że preinstalowane oprogramowanie, jak również poszczególne aplikacje edukacyjne, Spółka zamierza sprzedawać ze stosowaniem podstawowej stawki podatku VAT, tj. 23%. Jednocześnie firma będzie posiadała stosowne zamówienie, potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę zgodnie z odrębnymi przepisami oraz przekaże kopię tego dokumentu do właściwego urzędu skarbowego – zgodnie z zapisami art. 83 ust. 14-15 ustawy.
Państwa wątpliwości w analizowanej sprawie dotyczą wskazania, czy jednostkę centralną (...) (zawierającą podzespoły: procesor, płytę główną z kartą muzyczną, pamięć RAM, dysk twardy, kartę graficzną, system operacyjny, (-), gniazda USB i HDMI, WiFi), można uznać za towar mieszczący się w klasyfikacji załącznika nr 8, a co za tym idzie – czy przy jego dostawie do placówek oświatowych będzie Państwu przysługiwać prawo do stosowania stawki VAT 0%, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 14-15 pkt 26 ustawy.
W przywołanym załączniku nr 8 do ustawy ustawodawca wprost wymienia jednostki centralne komputerów jako towar, którego dostawa – po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków – jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
W opisie sprawy wskazali Państwo, że sprzedaż jednostek centralnych (...), składających się z obudowy i podzespołów: procesora, płyty głównej z kartą muzyczną, pamięci RAM, dysku twardego, karty graficznej, systemu operacyjnego, gniazd: USB i HDMI, WiFi, objętych zakresem pytania, będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych, a Państwo będą posiadali stosowne zamówienie, potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę zgodnie z odrębnymi przepisami oraz przekażą kopię tego dokumentu do właściwego urzędu skarbowego – zgodnie z zapisami art. 83 ust. 14-15 ustawy. Jednostki centralne (...) stanowią jednostki centralne komputerów, zgodnie z wykazem towarów, których dostawa jest opodatkowania stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy.
Należy zatem stwierdzić, że w analizowanej sprawie, spełnione będą warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie ww. jednostek zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
W konsekwencji, w analizowanej sprawie, jednostki centralne (...) (zawierające podzespoły: procesor, płytę główną z kartą muzyczną, pamięć RAM, dysk twardy, kartę graficzną, system operacyjny, gniazda USB i HDMI, WiFi) należy uznać za towary mieszczące się w klasyfikacji załącznika nr 8 do ustawy. Tym samym, przy ich dostawie do placówek oświatowych będzie Państwu przysługiwać prawo do stosowania stawki VAT 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w art. 83 ust. 14-15 ustawy.
Tym samym, Państwa stanowisko uznano za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zaznaczam, że pytanie sformułowane przez Państwo we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy, będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy czy też własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji. Dotyczy to w szczególności opodatkowania dostawy oprogramowania na rzecz placówek oświatowych.
Zauważam, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia opisanego zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Jednocześnie podkreślam, że ta interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego
we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
