Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - IPTPP4/443-308/12-6/OS

www.shutterstock.com

Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2012, sygn. IPTPP4/443-308/12-6/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2012 r. (data wpływu 27 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 czerwca 2012 r. (data wpływu 28 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług VAT naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od towarów i usług VAT naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. .

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 27 kwietnia 2012 r. (data wpływu 28 czerwca 2012 r.) w zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe. (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)

Powiat jako podmiot tworzący Zakład realizując swoje zadania na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Z 2001 r. Nr 42, poz. 1592 z późnym.), a mianowicie wykonując określone zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie promocji i ochrony zdrowia wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie w ramach działania 4.2 E-usługi publiczne RPO Województwa projektu pod nazwą ... polegającego na:

  1. Zakupie 70 komputerów, 52 drukarek, 1 serwera, wymianie 10 aktywnych urządzeń sieciowych (switchy) oraz położeniu 200mb kabla UTP.
  2. Budowie zintegrowanego systemu informatycznego, na który składają się:
    • aktualizacja istniejącego systemu informatycznego
    • rozbudowa systemu informatycznego w części medycznej
    • rozbudowa systemu informatycznego w części administracyjnej

Wnioskodawca jest Partnerem w realizacji ww. Projektu na podstawie umowy.

Do wniosku o dofinansowanie musi być załączona interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w sprawie możliwości prawnej odzyskania przez Zakład podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu.

Zgodnie z przepisami prawo do odliczenia podatku od towarów i usług przysługuje podmiotom mającym status podatnika VAT oraz gdy zakupione przez Beneficjenta towary i usługi wykorzystywane są przez niego do wykonywania czynności opodatkowanych. Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Zgodnie z art. 15 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Wnioskodawca wykonuje głównie usługi określone w art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy.

Zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy w Zakładzie w 2011 r. sprzedaż usług zwolnionych od podatku VAT stanowiła 98,40% w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej tj. 98%, natomiast sprzedaż usług opodatkowanych stanowiła 1,60%, tj. w zaokrągleniu do najbliższej liczby całkowitej 2% ogólnej sprzedaży usług.

W związku z art. 90 ust. 10 pkt 2 ustawy w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8 nie przekroczyła 2%- podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w ust. 2.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Liderem przedmiotowego projektu jest Powiat.

Faktury VAT dokumentujące zakupy związane z realizowanym projektem będą wystawiane na Powiat.

Zadania Lidera w planowanym projekcie - przygotowanie przetargów, finansowanie zakupu sprzętu i oprogramowania wraz z instalacją, wdrożeniem i szkoleniami; dofinansowania ze środków własnych 15% wydatków kwalifikowanych projektu, nieodpłatnego użyczenia Partnerowi zakupionego sprzętu.

Lider będzie odpowiedzialny za czynności związane z organizacją pracy dotyczącą przygotowania postępowania przetargowego, przygotowaniem wniosku o płatność, sprawozdań z realizacji projektu i rozliczeniem projektu.

Do Partnera projektu należeć będą obowiązki: przygotowanie wykazu zadań niezbędnych do realizacji projektu, określenie parametrów technicznych kupowanego sprzętu komputerowego i oprogramowania, przeszkolenia kadry w zakresie obsługi zakupywanego sprzętu i oprogramowania, odbioru sprzętu komputerowego i oprogramowania, eksploatacji zakupionego sprzętu zgodnie z celami projektu, finansowania 100% kosztów związanych z niekwalifikowalnymi wydatkami dotyczącymi przygotowania i realizacji projektu.

W przypadku wystąpienia wydatków niekwalifikowalnych w projekcie Partner będzie je pokrywał w 100% poprzez przekazanie tych środków na konto Lidera projektu.

Powiat będzie właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji przedmiotowego projektu.

Mienie powstałe w wyniku realizowanego projektu będzie przekazane przez Powiat na rzecz Zakładu w nieodpłatne użyczenie.

Środki z ewentualnego dofinansowania unijnego wpłyną na konto Powiatu.

Środki współfinansujące projekt pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Przedmiotem Projektu jest budowa zintegrowanego systemu informatycznego w Zakładzie polegająca na aktualizacji i wdrożeniu nowoczesnego i kompleksowego narzędzia informatycznego wspomagającego obsługą całej Placówki. Przedmiotem Projektu jest także zakup sprzętu komputerowego, niezbędnego do wdrożenia nowych modułów służących usprawnieniu funkcjonowania Zakładu. W wyniku realizacji Projektu nastąpi wzrost potencjału instytucjonalnego służby zdrowia, podniesienie jakości i realizacji usług publicznych oraz poprawa stanu jakościowego i ilościowego infrastruktury.

Realizacja całego Projektu składa się z pięciu zadań:

  1. Przygotowanie projektu
  2. Budowa zintegrowanego systemu informatycznego, na który składają się:
    • Aktualizacja systemu X
    • Rozbudowa systemu X - część medyczna
    • Rozbudowa systemu X - część administracyjna
    • Dokumentacja elektroniczna
    • Y
  3. Zakup sprzętu komputerowego
  4. Szkolenia pracowników
  5. Zarządzanie projektem
  6. Informacja i promocja

Zadanie 1. Obejmuje przygotowanie dokumentów analitycznych (studium wykonalności), wymaganych w regulaminie konkursu. Zadanie będzie realizowane w okresie I - II kwartał 2012 roku.

Zadanie 2. To najważniejszy etap całego Projektu. Jego celem jest aktualizacja i rozbudowa oprogramowania obecnie wykorzystywanego w Zakłądzie i dostosowanie go do aktualnych potrzeb Placówki.

Działanie przeprowadzone zostanie w IV kwartale 2012 roku i będzie się składać i następujących zadań:

  • Aktualizacja systemu X - aktualizacja ta jest niezbędna w celu dostosowania systemu do wymagań producenta w zakresie umożliwienia jego rozbudowy o nowe moduły.
  • Rozbudowa systemu X - część medyczna - licencja, instalacja i konfiguracja (wdrożenie) w ramach tego działania nastąpi rozbudowa funkcjonalności systemu w zakresie obsługi działalności medycznej. Zakupione zostaną następujące moduły.
  • Rozbudowa systemu X - część administracyjna - licencja, instalacja i konfiguracja (wdrożenie) - w ramach tego działania nastąpi rozbudowa funkcjonalności systemu w zakresie obsługi administracyjnej. Zakupione zostaną następujące moduły.
  • Dokumentacja elektroniczna - licencja, instalacja i konfiguracja (wdrożenie) - w ramach tego działania zakupiony zostanie system, który obejmować będzie dokumentację formularzową oraz archiwum dokumentacji papierowej.
  • Y - licencja, instalacja i konfiguracja (wdrożenie) - działanie to będzie miało na celu stworzenie Portalu umożliwiającego wymianę informacji z otoczeniem, w tym w szczególności umożliwiający elektroniczną rejestrację pacjentów.

Zadanie 3. Zakup sprzętu komputerowego - działanie to stanowi element konieczny do skutecznej realizacji Projektu. Obecnie pracownicy Zakładu pracują na przestarzałych komputerach, których parametry nie są wystarczające do pełnego wykorzystania wszystkich funkcji oprogramowań i modułów, które mają zostać wdrożone w ramach projektu informatyzacji Placówki. Zakup sprzętu komputerowego realizowany będzie w IV kwartale 2012 roku. Sprzęt komputerowy będzie składał się z następujących elementów: jednostka robocza, monitor, klawiatura + mysz, zasilacz UPS, oprogramowanie systemowe, zarządzające i użytkowe. Łącznie zakupionych zostanie 70 komputerów i 52 drukarki. Ponadto planowany jest zakup jednego serwera aplikacji. Projekt zakłada także okablowanie gabinetów lekarskich, pracowni i poradni Zakładu oraz wymianę urządzeń aktywnych (switche, routery). W wyniku realizacji przedmiotowego Projektu wyłączonych z użytku zostanie 50 urządzeń komputerowych obsługujących dotychczas Zakład. Będą to urządzenia najstarsze, które ze względu na niskie parametry techniczne nie spełniają już swojej roli. Nowe komputery zostaną umieszczone w następujących jednostkach organizacyjnych Zakładu: Kadry, Dział Obsługi i Zamówień Publicznych, Rejestracja Poradni Specjalistycznych, Dział Rehabilitacji i Fizykoterapii, Oddział Dziecięcy, Oddział Chirurgii Dziecięcej, Oddział Rehabilitacji, Apteka, Oddział Pulmonologii, Oddział Internistyczny o prof. Kardiologicznym, Oddział Internistyczny o prof. Ogólnym, OIOM, Ortopedia, Chirurgia Ogólna, Ginekologia, Położnictwo, Blok Porodowy, Noworodki + Patologia, Laboratorium, USG oraz w Poradniach Specjalistycznych.

Zadanie 4. Polegać będzie na przeprowadzeniu szkoleń wśród pracowników Zakładu, co jest rzeczą niezbędną do odpowiedniego wykorzystania nowych modułów. Bez szkoleń nie będzie możliwe pełne wykorzystanie potencjału oprogramowania a co za tym idzie - usługi nie będą świadczone na poziomie, który system umożliwia. Dlatego też pracownicy (zarówno lekarze, pielęgniarki jak i pracownicy działu administracji) zostaną odpowiednio przeszkoleni w zakresie funkcjonowania i możliwości każdego z modułów. Będą to szkolenia kilkugodzinne w grupach po kilka-kilkanaście osób. Na każde ze szkoleń oddelegowani zostaną ci pracownicy, którzy będą mieli możliwość wykorzystywania danego modułu w swojej pracy. Będą to: lekarze , pielęgniarki, położne oraz pracownicy administracji. Szkolenia przeprowadzone zostaną w IV kwartale 2012 roku, bezpośrednio po wdrożeniu nowych oprogramowań i modułów, tak aby natychmiast po wdrożeniu móc wykorzystywać ich wszystkie funkcje.

Zadanie 5. Wydzielone zostało w celu zagwarantowania sprawnego zarządzania projektem, które jest niezbędne do osiągnięcia zamierzonych celów i rezultatów. Realizacja projektu wymagać będzie nadzoru nad właściwym jego przebiegiem, wypełniania obowiązków sprawozdawczych oraz rozliczania wydatków zgodnie z wymogami Instytucji Pośredniczącej, wytycznymi programowymi oraz prawem krajowym i unijnym. W tym celu powołany został Zespół Projektu, który tworzą pracownicy Zakładu. Zadanie to obejmuje także przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wydatki w ramach tego zadania zostaną poczynione w IV kwartale 2012 roku.

Zadanie 6. ma na celu przeprowadzenia akcji promocyjnej i poinformowanie społeczeństwa o realizacji Projektu, jego zakresie i efektach.

W tym celu zostaną podjęte następujące inicjatywy:

  • Oznakowanie dokumentacji i sprzętu - wykonanie materiałów promocyjnych oraz projektu logotypu, papieru firmowego i plakietek,
  • Upowszechnianie informacji,
  • Ogłoszenie prasowe dotyczące rozpoczęcia realizacji i zakończenia projektu,
  • Prace nad modyfikacją strony www,
  • Wykonanie tablic informacyjnych.

Koszty związane z promocją poniesione zostaną w IV kwartale 2012 roku, kiedy to będą realizowane wszystkie działania mające na calu zakup urządzeń i oprogramowań.

W wyniku realizacji Projektu ... nastąpi poprawa jakości obsługi pacjenta oraz pracy personelu Zakładu. Wdrożenie rejestracji przez Internet znacznie oszczędzi czas pacjentów oraz pracowników Placówki.

W wyniku realizacji Projektu nastąpi rozszerzenie zakresu automatyzacji pracy personelu medycznego i przechowywania elektronicznych danych medycznych, wprowadzenie wymiany elektronicznych danych medycznych pomiędzy jednostkami służby zdrowia oraz w obrębie samego Zakładu, udostępnienie zainteresowanym jednostkom służby zdrowia elektronicznych wyników badań obrazowych, wzrost liczby i poziomu e-usług służby zdrowia a także rozszerzenie zakresu automatyzacji pracy personelu niemedycznego. Zwiększy się wiedza personelu Zakładu w wyniku przebytych szkoleń, zaoszczędzony zostanie czas zarówno pacjentów (dzięki możliwości rejestracji przez Internet) jak i pracowników medycznych i administracyjnych Placówki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawcy będącemu podatnikiem podatku VAT świadczącemu usługi na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18, który będzie Partnerem Powiatu w projekcie pn. ... przysługuje prawo do odliczenia podatku od towarów i usług VAT naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku od towarów i usług i ubiegania się o jego zwrot.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z treści cytowanego przepisu art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Powiat jako podmiot tworzący Zakład realizując swoje zadania na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Z 2001 r. Nr 42, poz. 1592 z późnym.), a mianowicie wykonując określone zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie promocji i ochrony zdrowia wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie w ramach działania 4.2 E-usługi publiczne RPO Województwa projektu pod nazwą .... Faktury VAT dokumentujące zakupy związane z realizowanym projektem będą wystawiane na Powiat, będący odrębnym od Wnioskodawcy podmiotem.

W świetle powyższego należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie faktury za zakupione towary i usługi nie będą wystawione na Wnioskodawcę.

Jak już wskazano wyżej, obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z treścią § 5 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360) obowiązującego od dnia 1 kwietnia 2011 r., faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać m.in.: imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy; a także numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11.

Zatem, zgodnie z brzmieniem powołanych przepisów, konieczne jest, aby faktury VAT, jako dokumenty potwierdzające rzeczywiste transakcje gospodarcze, zawierały nazwy określające strony transakcji, ich adresy, a także numery identyfikacji podatkowej.

Mając powyższe na względzie należy stwierdzić, że faktura VAT jest dokumentem potwierdzającym wykonanie pewnej usługi lub dostawy towaru, uprawniającym (po spełnieniu wszystkich warunków wynikających z przepisów prawa) podmiot, dla którego jest wystawiona (nabywcę) do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Zatem należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupów w związku z realizacją projektu, albowiem to nie Wnioskodawca będzie nabywcą towarów i usług. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług związanych z realizacją ww. projektu będą wystawiane na inny podmiot, tj. Powiat.

Reasumując, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku od towarów i usług lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. , ponieważ nie będzie nabywcą towarów i usług związanych z ww. projektem i nie będzie dysponował fakturami zakupu wystawionymi na Wnioskodawcę.

Należy zauważyć, iż pojęcie kosztu kwalifikowalnego nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie należy wskazać, że zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego.

Niniejsza interpretacja skierowana jest tylko do Wnioskodawcy i nie odnosi się do Powiatu, bowiem każdą czynność, z którą mogą być związane skutki podatkowo - prawne należy rozstrzygać indywidualnie.

Ponadto informuje się, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku od towarów i usług VAT naliczonego lub ubiegania się o jego zwrot w związku z realizacją projektu pn. . Kwestia dotycząca stanu faktycznego została rozstrzygnięta w odrębnej interpretacji nr IPTPP4/443-308/12-5/OS.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Referencje

IPTPP4/443-308/12-5/OS, interpretacja indywidualna

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 321 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi