Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporząd... - Interpretacja - ITPP2/443-204/08/AF

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2008, sygn. ITPP2/443-204/08/AF, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2008 r. (data wpływu 29 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu Organizacja Gali Finałowej Kampanii promującej ryby słodkowodne ze szczególnym uwzględnieniem produktów rybnych pochodzących z chowu i hodowli - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lutego 2008 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją projektu Organizacja Gali Finałowej Kampanii promującej ryby słodkowodne ze szczególnym uwzględnieniem produktów rybnych pochodzących z chowu i hodowli.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina złożyła wniosek do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Oddziału Regionalnego w O. o dofinansowanie projektu: Organizacja Gali Finałowej Kampanii promującej ryby słodkowodne ze szczególnym uwzględnieniem produktów rybnych pochodzących z chowu i hodowli. Celem projektu jest promocja i wzmacnianie konkurencyjności regionu, a tym samym zwiększanie liczby turystów odwiedzających S. i okolice. Projekt realizowany będzie poprzez Dom Kultury w zakresie przygotowania dwóch scen, obsługi scen, obsługi kamer i montażu na żywo, opłaty prowadzącego i producenta turnieju oraz opłaty artystów. Zgodnie ze stanowiskiem GUS w W. powyższa usługa mieści się w grupowaniu: PKWiU 92.32.10-00-00 usługi związane z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych, które na podstawie poz. 11 załącznika Nr 4 do ustawy o VAT są zwolnione od podatku. Ponadto Gmina w związku z realizacją projektu dokona zakupu: ryb, przypraw, pieczywa, napoi, wydawnictw poradnikowych, ulotek, usług ochroniarskich, usług wynajmu wyposażenia niezbędnego do przygotowania potraw, obsługi dietetyka i hostessy, promocji w mediach, produkcji i emisji filmów reklamowych. Projekt dotyczy organizacji i przeprowadzenia szeregu imprez nieodpłatnych dla mieszkańców miasta i turystów w zakresie promocji miasta, która należy do zadań własnych gminy. Realizowany projekt nie będzie więc służył wykonywaniu czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie .

Zdaniem Wnioskodawcy Gmina realizując zadania publiczne nie jest podatnikiem podatku VAT. W związku z tym, że towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z realizacji wspomnianego projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy