Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 26.09.2006, sygn. 1437/ZI/443/310/DJW/06, Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek
Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a, art. 216 §. 1 i § 2 oraz art. 236 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 z późn. zm./ Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek
postanawia
uznać stanowisko w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w podatku od towarów i usług, zawarte we wniosku złożonym dnia 8 sierpnia 2006 roku, za prawidłowe.
UZASADNIENIE
Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że dnia 24 lipca 2006 roku zawarła Pani umowę na wykonanie materiałów promocyjnych programu PaT w ramach projektu PL 03/IB/JH/03 finansowanych z Funduszu Phare. Umowa została zarejestrowana w dniu 24.07.2006 r. w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej.
Zadaje Pani pytanie, czy rejestracja umowy w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej uprawnia do zastosowania stawki VAT 0%, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r.
Stoi Pani na stanowisku, iż rejestracja umowy w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej uprawnia do zastosowania stawki 0% VAT.
Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek stwierdza, co następuje:
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97 poz. 970 ze zm.) stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 i 2 oraz w art. 146 ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy obniżą się do wysokości 0% przy świadczeniu usług przez zarejestrowanych podatników oraz imporcie usług, nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w ust. 3 i 4 , jeżeli zawarta została pisemna umowa o świadczenie tych usług, zarejestrowana przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej.
Za środki finansowe bezzwrotnej pomocy zagranicznej zgodnie z § 6 ust. 3 wyżej cytowanego rozporządzenia uważa się bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom z budżetu Unii Europejskiej na podstawie umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, dotyczących:
1) Programu Pomocy w Przebudowie Gospodarczej Europy Środkowej i Wschodniej (PHARE), w tym złotowe fundusze partnerskie powstałe w wyniku realizacji tego programu, a także środki, które zostały przekazane polskim podmiotom na podstawie umów zawartych z nimi przed 1 maja 2004 r. na sfinansowanie programów, realizowanych przez te jednostki w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz w ramach innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej;
2) Kontraktów zawartych przed dniem 1 maja 2004 r. w ramach Przedakcesyjnego Instrumentu Polityki Rolnej (ISPA)
A w myśl § 6 ust. 4 cytowanego rozporządzenia za środki finansowe bezzwrotnej pomocy zagranicznej uważa się także bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom przez rządy państw obcych lub organizacje międzynarodowe udzielające pomocy na podstawie:
1) umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej
2) jednostronnych deklaracji rządów i organizacji międzynarodowych udzielających pomocy
- z wyłączeniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz przypadków, kiedy umowa nie wyłącza możliwości opłacania podatku ze środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej.
Reasumując stwierdzić należy, iż wykonanie przez Panią materiałów promocyjnych, w ramach programu pomocy zagranicznej, finansowane ze środków fundusz Phare podlegać będzie opodatkowaniu według stawki 0% przy spełnieniu warunków o których mowa w cyt. § 6 rozporządzenia Ministra Finansów.
Wobec powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Targówek postanowił jak w sentencji.