Podatnik świadczy usługi reklamowe, organizując akcje promocyjne na zlecenie klienta. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje zakupu ... - Interpretacja - PP/443-104/04

ShutterStock

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 15.07.2004, sygn. PP/443-104/04, Pierwszy Urząd Skarbowy w Częstochowie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Podatnik świadczy usługi reklamowe, organizując akcje promocyjne na zlecenie klienta. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje zakupu towarów, które wykorzystuje świadcząc usługi reklamy. Za wykonaną usługę wystawia fakturę na rzecz kontrahenta, w której ujmuje również wartość towarów przekazanych w ramach świadczonych usług na nagrody.

Z powyższego wynika, że usługą główną jest usługa reklamy, zaś wydanie nagród nie stanowi dla zleceniodawcy celu samego w sobie, lecz jest środkiem do lepszego wykonania usługi głównej. Tym samym brak podstaw do opodatkowania u podatnika czynności przekazania przedmiotowych towarów na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, skoro towary te podatnik opodatkowuje wystawiając fakturę z tytułu świadczonych usług promocji i reklamy.

Pierwszy Urząd Skarbowy w Częstochowie