Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na nabycie towarów i usług w związku z realizacją... - Interpretacja - IPTPP1/443-667/12-5/MW

shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2012, sygn. IPTPP1/443-667/12-5/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu, ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca, nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych z podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 07 sierpnia 2012 r. (data wpływu 13 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 października 2012r. (data wpływu 02 listopada 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. . jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania usług zarządzania projektami oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

Wniosek został uzupełniony w dniu 02 listopada 2012r. zakresie doprecyzowania zdarzenia przyszłego, przeformułowania pytania i przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego dotyczącego prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

  1. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. A przypisane do stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzanie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny -15% pochodzi z budżetu jst) przez Zespół Szkół Mechanizacji Rolnictwa oraz Centrum Kształcenia Praktycznego (placówki kształcenia zawodowego, których organem prowadzącym i wnioskodawcą projektu jest Powiat) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i adresowany jest do uczniów i słuchaczy realizatorów projektu. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko specjalispecjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  2. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. B przypisane do stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia tj.: monitoring postępu projektu, sprawozdawczość, przygotowanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzanie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny-15% pochodzi z budżetu jst) przez Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych (placówkę kształcenia zawodowego, którego organem prowadzącym i wnioskodawcą projektu jest Powiat) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i adresowany jest do uczniów realizatora projektu. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  3. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. C, określone dla stanowiska Specjalista ds. sprawozdawczości i rozliczenia tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, sprawozdawczość, przygotowanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzenie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny -15% pochodzi z budżetu jst) przez Centrum Edukacji Zawodowej (placówkę kształcenia zawodowego, której organem prowadzącym i wnioskodawcą projektu jest Powiat) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i adresowany jest do uczniów realizatora projektu. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  4. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. D, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia tj. bieżące weryfikowanie postępu projektu, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzenie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny 15% pochodzi z budżetu jst) przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych (placówkę kształcenia zawodowego, której organem prowadzącym i wnioskodawcą projektem jest Powiat ) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i adresowany jest do uczniów realizatora projektu. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości i rozliczenia), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  5. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. E, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, kwalifikowalność uczestników, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzanie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny niepieniężny -15% wniesiony jest przez Miasto, partnera projektu) przez Y (Lider) oraz Miasto (Partner). Grupę docelową stanowią uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych (placówka kształcenia zawodowego, której organem prowadzącym jest Miasto) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  6. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. F, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, kwalifikowalność uczestników, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzanie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny niepieniężny 15% wniesiony jest przez Miasto partnera projektu) przez Y. (Lider) oraz Miasto (Partner). Grupę docelową stanowią uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych (placówka kształcenia zawodowego, której organem prowadzącym jest Miasto) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem), jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  7. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. G, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu kwalifikowalność uczestników, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzenie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny niepieniężny 15% wniesiony jest przez Powiat , partnera projektu) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem) jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  8. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. H, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, kwalifikowalność uczestników, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzanie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 85% ze środków EFS; wkład własny niepieniężny 15% wniesiony jest przez Powiat, partnera projektu) przez Stowarzyszenie (Lider) oraz Powiat (Partner). Grupę docelową stanowią uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego (placówka kształcenia zawodowego, której organem prowadzącym jest Powiat) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem) jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  9. Wnioskodawca świadczy usługi zarządzania projektem pn. I, określone dla stanowiska Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu tj.: bieżące weryfikowanie postępu projektu, kwalifikowalność uczestników, zgodność wydatków z budżetem, sprawozdawczość, przygotowywanie Wniosków Beneficjenta o Płatność, wprowadzenie zmian w projekcie, bieżące kontakty z Instytucją Pośredniczącą. Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 100% ze środków EFS) przez Liceum Ogólnokształcące w ramach Działania 9.3 POKL Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych. Grupę docelową stanowią osoby dorosłe zgłaszające z własnej inicjatywy chęć kształcenia ustawicznego w formach szkolnych. Projekt obejmuje usługi w zakresie przekwalifikowania zawodowego. Usługa zarządzania projektem (w tym stanowisko Specjalisty ds. sprawozdawczości, rozliczenia i monitoringu), stanowi nieodłączny element projektu, zarówno w jego części opisowej (pkt 3.7 Opis sposobu zarządzania projektem) jak i w budżecie (koszty usługi zawarte są w budżecie projektu).
  10. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Od stycznia 2013 r. realizować będzie projekt w którym jest Wnioskodawcą pn. . Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 100% ze środków EFS) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Grupę docelową stanowią uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych. W ramach projektu planowany jest zakup nw. sprzętów, wyposażenia, artykułów, materiałów oraz usług niezbędnych do realizacji zaplanowanych zajęć w zakresie kształcenia zawodowego:
    1. stoły chłodnicze
    2. stół grzewczy z nadstawką
    3. wózek do talerzy
    4. urządzenie do nowoczesnej technologii sous vite
    5. urządzenie do nowoczesnej technologii pacojet
    6. laptopy z oprogramowaniem
    7. projektor multimedialny
    8. piec konwekcyjno-parowy
    9. obieraczka do warzyw i ziemniaków
    10. kostkarkę do lodu
    11. ekspres do kawy
    12. drobny sprzęt gastronomiczny (noże, deski, zastawa, miski, bielizna stołowa, sztućce)
    13. artykuły spożywcze do warsztatów gastronomicznych
    14. podręczniki dla uczniów i materiały do zajęć
    15. szafa na dokumentację projektową
    16. drukarka laserowa do dokumentacji laserowej
    17. usługa dowozu uczniów i nauczycieli na praktyki i wizyty studyjne do partnera zagranicznego
    18. usługa ewaluacji rezultatów projektu
    19. usługa zarządzania projektem

Ponoszone wydatki w związku z realizacją ww. projektu związane będą z czynnościami zwolnionymi z podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie

(ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu...

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku), nie przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na nabycie towarów i usług w ramach realizowanego projektu, ponieważ dotyczą one czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Art. 86 ust. 1 ustawy, stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Stosownie do art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (przypadek ten nie ma zastosowania w przedmiotowej sprawie).

Z powyższych regulacji prawnych wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Od stycznia 2013 r. będzie realizował projekt, w którym jest Wnioskodawcą, pn. . Projekt realizowany jest (otrzymał dofinansowanie 100% ze środków EFS) w ramach Działania 9.2 POKL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Projekt obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego. Grupę docelową stanowią uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych. W ramach projektu planowany jest zakup sprzętów, wyposażenia, artykułów, materiałów oraz usług niezbędnych do realizacji zaplanowanych zajęć w zakresie kształcenia zawodowego. Ponoszone wydatki w związku z realizacją ww. projektu związane będą z czynnościami zwolnionymi z podatku VAT.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostały spełnione, gdyż towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem Zatem, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od wydatków poniesionych z tytułu realizowanego projektu.

Reasumując, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu, ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca, nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych z podatku od towarów i usług.

W zakresie przedmiotowego projektu Zainteresowany nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i ust. 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie ma możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Dodatkowo tut. Organ zwraca uwagę, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Należy zatem zaznaczyć, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii zwolnienia od podatku VAT usług świadczonych przez Zainteresowanego, gdyż nie było to przedmiotem wniosku oraz nie zadano pytania w tym zakresie. Wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na opisie sprawy (zdarzenia przyszłego), w którym jednoznacznie wskazano, iż zakupione towary i usługi będą wykorzystane do świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT. Powyższe zostało przyjęte jako element przedstawionego przez Wnioskodawcę opisu zdarzenia przyszłego i nie było przedmiotem oceny. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego (np. przeznaczenia zakupionych towarów do wykonywania czynności opodatkowanych), udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Odnośnie dokumentu stanowiącego załącznik do wniosku, tutejszy Organ wyjaśnia, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. . Natomiast wniosek w części dotyczącej zwolnienia z opodatkowania usług zarządzania projektami został załatwiony interpretacją Nr IPTPP1/443-667/12-4/MW.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 703 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi