
Temat interpretacji
W odpowiedzi na pismo z dnia 12.10.2004r. w sprawie udzielenia pisemnej informacji o stosowaniu przepisów prawa podatkowego - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sierpcu zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 ze zm.) uprzejmie informuje:
1.Gmina jest beneficjentem programu SAPARD zgodnie z zawartą w dniu 30 czerwca 2004 r. umową z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Zgodnie z tą umową została zmodernizowana droga gminna.
2.Gmina jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Z uwagi na fakt braku związku wykonanej usługi modernizacji powyższej drogi z czynnościami opodatkowanymi - nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług - Dz. U. Nr 54 poz. 535).
3.Gmina jest osobą prawną, nie będącą podatnikiem tego podatku - nie ma zatem możliwości zaliczyć nie odliczonego podatku od towarów i usług do kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych.
4.Gmina nie ma możliwości także wystąpić z wnioskiem o zwrot podatku VAT w myśl § 27a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97 poz. 970 z późn. zm.) z uwagi na fakt, iż umowa została zawarta w dniu 30 czerwca 2004r. - w/w przepis dotyczy umów zawartych przed dniem 1 maja 2004r.
Z uwagi na powyższe, Gmina nie ma żadnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług zapłaconego wykonawcy realizującego roboty drogowe.
