Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, po rozpatrzeniu wniosku wniesionego w dniu 9.05.2006 r., w sprawie interpretacji co do zakresu i ... - Interpretacja - I US.II-44020/443/77/06

ShutterStock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.05.2006, sygn. I US.II-44020/443/77/06, Pierwszy Urząd Skarbowy w Rzeszowie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie, po rozpatrzeniu wniosku wniesionego w dniu 9.05.2006 r., w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zwrotu części wydatków za zakup materiałów budowlanych, działając na podstawie art. 14a § 1, § 3 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.); art. 3 ust. 1, art. 5 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.2005r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. Nr 177, poz. 1468), postanawia uznać, że stanowisko przedstawione we wniosku jest prawidłowe.

Wnioskiem z dnia 9.05.2006 r. pan Aleksander S. zwrócił się do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie o udzielenie wyjaśnień dotyczących stosowania przepisów prawa podatkowego, w następującej sprawie:

Jak pisze pan S., jest on właścicielem dwóch mieszkań (starego i nowonabytego). W 2005 r. korzystał z ulgi remontowej przysługującej mu na "wykończenie" nowego mieszkania i remont "starego". Jednakże zarówno jedna, jak i druga inwestycja nie została zakończona z uwagi na zły stan zdrowia i podeszły wiek. Pan S. zaznacza jednak, że w miarę możliwości inwestycje te będą kontynuowane. Prawdopodobnie potrzebne do tego celu materiały kupować będzie w latach 2006 r. i 2007 r. Pytanie strony brzmi: czy dla skorzystania z możliwości zwrotu części podatku VAT zapłaconego przy zakupie materiałów budowlanych na ww. cele musi złożyć stosowny wniosek do urzędu w terminie do 30.06.2006 r., czy też może to uczynić dopiero pod koniec 2006 r. Zdaniem podatnika stosowne wnioski składać można będzie pod koniec ww. lat, jeżeli wspomniane inwestycje nie zostaną zakończone.

Podatnik oświadczył, iż w przedmiotowej sprawie nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym.

Po rozpatrzeniu przedmiotowej sprawy Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie stwierdza, co następuje:

Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego przez pana S. realizowane są dwie inwestycje remontowe w dwóch lokalach, które nie zostały zakończone i będą kontynuowane. Wobec powyższego, zdaniem tutejszego organu podatkowego, mogą wystąpić dwie sytuacje, które uzależnione są od zakresu remontu, tj. czy wykonywane przez pana prace remontowe realizowane są w ramach jednego przedsięwzięcia inwestycyjnego czy też nie. O ile wykonywane roboty stanowią oddzielną inwestycję remontową np. wymalowanie ścian, remont podłóg, wymianę okien, po zakończeniu każdej z nich ma pan prawo złożenia wniosku i ubiegania się o zwrot. Jeżeli natomiast remont jako inwestycja obejmuje wszystkie ww. roboty (traktowane jako jedno przedsięwzięcie), wówczas przysługuje panu prawo złożenia wniosku w trakcie jego trwania - raz w roku lub po zakończeniu zadania inwestycyjnego. O zakresie wykonywanych remontów należy jednoznacznie oświadczyć w składanym wniosku. Zatem wniosek może być złożony po zakończeniu inwestycji nie później niż przed upływem 6 miesięcy od dnia zakończenia inwestycji albo raz w roku, z tym że ostatni wniosek może być złożony nie później niż do dnia 30.06.2008 r. Powyższe wynika z art. 5 ust. 3 cytowanej powyżej ustawy.

Pierwszy Urząd Skarbowy w Rzeszowie