P O S T A N O W I E N I E - Interpretacja - 1471/NTR1/443-63c/05/AM

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.04.2005, sygn. 1471/NTR1/443-63c/05/AM, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tj. zastosowania art. 27 ust. 1, 3 i 4 ustawy o podatku od towarów i usług, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny


postanawia:


- uznać stanowisko Strony za prawidłowe.


U z a s a d n i e n i e


Strona wystąpiła do Naczelnika tutejszego Urzędu Skarbowego z wnioskiem o potwierdzenie jej stanowiska, iż w przypadku świadczonych przez nią usług, uznanych przez nią za usługi reklamowe w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, miejscem świadczenia tych usług jest w sytuacji, gdy są one świadczone na rzecz kontrahenta zagranicznego, nie mającego w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności, państwo siedziby usługobiorcy zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 ustawy o podatku od towarów i usług.
Na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) w przypadku usług wymienionych w ust. 4 tego artykułu miejscem świadczenia tych usług, i w rezultacie opodatkowania, jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania, pod warunkiem, że są one świadczone na rzecz:osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego lubpodatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę.

Wśród usług, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy w pkt 2 wymienione zostały usługi reklamy.
Biorąc powyższe pod uwagę oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny, z którego wynika, iż usługi są (w całości lub części) świadczone na rzecz podatników mających siedzibę na terytorium innego państwa członkowskiego Wspólnoty i nie mającego jednocześnie stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium kraju, jak również przyjmując, iż w/w usługi to usługi reklamowe (vide jednak postanowienie nr 1471/NTR1/443-63b/05/AM) stwierdzić należy, iż w tej części w jakiej przedmiotowe usługi są świadczone na rzecz w/w podmiotu, miejscem ich świadczenia jest państwo, na terytorium którego podmiot ten posiada siedzibę (stałe miejsce prowadzenia działalności), i tam też podlegają one opodatkowaniu VAT.

Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie