Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2018, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.131.2018.1.OS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Temat interpretacji
Zastosowanie obniżonej stawki podatku do świadczonej usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2018 r. (data wpływu 19 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania obniżonej stawki podatku do świadczonej usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania obniżonej stawki podatku do świadczonej usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka z o.o. prowadzi działalność w zakresie usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, która w brzmieniu obowiązującym do 23 sierpnia 2017 r. w art. 2 pkt 8 zawierała definicję ścieków, w myśl której, zgodnie z lit. c tego przepisu, za ścieki traktowane były m.in. wody opadowe lub roztopowe, ujęte w otwarte lub zamknięte systemy kanalizacyjne, pochodzące z powierzchni zanieczyszczonych o trwałej nawierzchni, w szczególności z miast, portów, lotnisk, terenów przemysłowych, handlowych, usługowych i składowych, baz transportowych oraz dróg i parkingów. Ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (art. 494) ww. definicja ścieków została zmieniona w ten sposób, iż zacytowany powyżej fragment został w całości usunięty i zastąpiony nieistotną, w tym kontekście zmodyfikowaną treścią dotąd ujętą pod lit. d. Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy obniżoną (obecnie do 8%) stawkę podatku stosuje się do towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3. Ponieważ ustawa w poz. 142 tego załącznika wymienia usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków (ex 37), powstała wątpliwość, czy skoro wskutek wyżej opisanych zmian prawnych wody opadowe i roztopowe nie są obecnie wymienione w ww. definicji ścieków, ich odprowadzanie może korzystać z ww. preferencyjnej stawki podatku. Powstała również wątpliwość dotycząca rodzaju kanalizacji. Kanalizacja Wnioskodawcy, do której odprowadzane są wody nie jest kanalizacją ogólnospławną, lecz odrębną siecią kanalizacyjną. Zgodnie z interpretacją wydaną przez Urząd Statystyczny w Łodzi (znak) usługi te mieszczą się w grupowaniu PKWiU 37.00.11.0 .Kserokopia interpretacji w załączeniu.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
Czy w stanie opisanym powyżej, tj. także po zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych opodatkowane są z zastosowaniem preferencyjnej stawki podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy? Czy rodzaj kanalizacji (ogólnospławna, rozdzielcza, ogólnospławna (zbiorcza), odrębna sieć kanalizacji, ma znaczenie przy opodatkowaniu usługi odprowadzania wód roztopowych?
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy obniżoną do 8% stawkę podatku stosuje się do towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3. W poz. 142 tego załącznika wymienione są usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, przy czym ustawa odwołuje się do symbolu PKWiU (ex 37). Należy tu zwrócić uwagę na obowiązek stosowania dla celów rozliczania podatku od towarów i usług klasyfikacji statystycznej PKWiU 2008, który to obowiązek wynika wprost z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. W sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676). W myśl Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU 2008) usługi będące przedmiotem pytania generalnie sklasyfikowane do czasu zmiany ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków są w grupowaniu 37.00.11.0 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków. Jednak klasyfikacja ta nie wymienia wprost usług odprowadzania wód opadowych lub roztopowych. Wymienione są bowiem jedynie usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków (co w świetle dotychczasowej definicji ścieków wynikającej z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków było w tym kontekście wystarczające) oraz usługi związane z opróżnieniem szamb i dołów gnilnych. Powstała zatem wątpliwość, czy zmiana definicji z ww. ustawy ma wpływ na klasyfikację statystyczną wg PKWiU.
Potwierdzenie powyższego stanowiska zawarte jest w otrzymanej przez Wnioskodawcę interpretacji klasyfikacyjnej, w której stwierdzono, że usługa odprowadzania wody deszczowej za pomocą sieci kanalizacyjnej, będącej w posiadaniu Wnioskodawcy, mieści się w grupowaniu 37.00.11.0 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, zarówno na gruncie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów Usług z 2015 r., jak i tej samej klasyfikacji z 2008 r., stosowanej dla celów rozliczania podatku od towarów i usług. Reasumując, usługi odprowadzania wód deszczowych i roztopowych po zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, która nastąpiła z dniem 24 sierpnia br., nadal korzystają zdaniem Wnioskodawcy z preferencyjnej stawki podatku, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy, bez względu na rodzaj kanalizacji.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Na wstępie należy zauważyć, że dla prawidłowości opodatkowania danej czynności istotne jest właściwe jej zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym, wydając przedmiotową interpretację organ oparł się na podanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji.
Wskazać należy, że stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W związku z tym, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania czynności, a dla prawidłowego ich opodatkowania niezbędne jest ich zaklasyfikowanie do prawidłowego grupowania statystycznego, obowiązek ten spoczywa na wnioskodawcy.
W razie trudności przy zaliczeniu wyrobu (towaru) lub usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU można wystąpić w tej sprawie do organów statystycznych.
Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości klasyfikacji usługi świadczonej przez Wnioskodawcę w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował usługę będącą przedmiotem wniosku do odpowiedniego grupowania PKWiU. Tutejszy organ nie jest bowiem uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania usługi do grupowania statystycznego.
W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego stanu faktycznego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU wymienionych we wniosku czynności) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Na mocy art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
W myśl art. 5a ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
Według art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych art. 15 ust. 2 ustawy.
Podstawowa stawka podatku na mocy art. 41 ust. 1 ustawy wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.
I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
Zgodnie z art. 146a pkt 1 i 2 ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.
W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%, pod poz. 142 wymieniono sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 37 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków.
Stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.
Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.
Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) pod symbolem PKWiU 37 mieszczą się Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków; osady ze ścieków kanalizacyjnych.
W tym grupowaniu zgodnie z rozporządzeniem mieszczą się:
- 37.00 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków; osady ze ścieków kanalizacyjnych,
- 37.00.1 Usługi związane ze ściekami,
- 37.00.11 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków,
- 37.00.11.0 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków,
- 37.00.12 Usługi związane z opróżnianiem szamb i dołów gnilnych,
- 37.00.12.0 Usługi związane z opróżnianiem szamb i dołów gnilnych,
- 37.00.2 Osady ze ścieków kanalizacyjnych,
- 37.00.20 Osady ze ścieków kanalizacyjnych,
- 37.00.20.0 Osady ze ścieków kanalizacyjnych.
Zatem zapis ex 37 oznacza, że z grupy PKWiU 37 pod nazwą Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków; osady ze ścieków kanalizacyjnych opodatkowane wg stawki 8% są wyłącznie usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, w tym usługi związane z opróżnianiem szamb i dołów gnilnych. Wyłączeniu podlegają natomiast ww. osady.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Wnioskodawca, w związku ze zmianą przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, powziął wątpliwość, czy odprowadzanie wód opadowych i roztopowych może korzystać z preferencyjnej stawki podatku. Zgodnie z interpretacją wydaną przez Urząd Statystyczny dla Wnioskodawcy ww. usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 37.00.11.0.
Według art. 2 pkt 8 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków w brzmieniu obowiązującym do dnia 23 sierpnia 2017 r. ścieki to wprowadzane do wód lub do ziemi:
- wody zużyte, w szczególności na cele bytowe lub gospodarcze,
- ciekłe odchody zwierzęce, z wyjątkiem gnojówki i gnojowicy przeznaczonych do rolniczego wykorzystania w sposób i na zasadach określonych w ustawie z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. Nr 147, poz. 1033, z późn. zm.),
- wody opadowe lub roztopowe, ujęte w otwarte lub zamknięte systemy kanalizacyjne, pochodzące z powierzchni zanieczyszczonych o trwałej nawierzchni, w szczególności z miast, portów, lotnisk, terenów przemysłowych, handlowych, usługowych i składowych, baz transportowych oraz dróg i parkingów,
- wody odciekowe ze składowisk odpadów oraz obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, w których są składowane odpady wydobywcze niebezpieczne oraz odpady wydobywcze inne niż niebezpieczne i obojętne, miejsc magazynowania odpadów, wykorzystane solanki, wody lecznicze i termalne,
- wody pochodzące z odwodnienia zakładów górniczych, z wyjątkiem wód wtłaczanych do górotworu, jeżeli rodzaje i ilość substancji zawartych w wodzie wtłaczanej do górotworu są tożsame z rodzajami i ilościami substancji zawartych w pobranej wodzie,
- wody wykorzystane, odprowadzane z obiektów chowu lub hodowli ryb łososiowatych,
- wody wykorzystane, odprowadzane z obiektów chowu lub hodowli ryb innych niż łososiowate albo innych organizmów wodnych, o ile produkcja tych ryb lub organizmów, rozumiana jako średnioroczny przyrost masy tych ryb albo tych organizmów w poszczególnych latach cyklu produkcyjnego, przekracza 1500 kg z 1 ha powierzchni użytkowej stawów rybnych tego obiektu w jednym roku danego cyklu.
Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1566) na podstawie art. 494 pkt 1 lit. a tej ustawy zmieniła z dniem 24 sierpnia 2017 r. art. 2 pkt 8 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków.
I tak, od dnia 24 sierpnia 2017 r. art. 2 pkt 8 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków stanowi, że ścieki to wprowadzane do wód lub do ziemi:
- wody zużyte na cele bytowe lub gospodarcze,
- ciekłe odchody zwierzęce, z wyjątkiem gnojówki i gnojowicy przeznaczonych do rolniczego wykorzystania w sposób i na zasadach określonych w przepisach działu III rozdziału 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. poz. 1566) oraz w przepisach ustawy z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. z 2017 r. poz. 668 i 1566),
- wody odciekowe ze składowisk odpadów oraz obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych, w których są składowane odpady wydobywcze niebezpieczne oraz odpady wydobywcze inne niż niebezpieczne i obojętne, miejsc magazynowania, prowadzenia odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, wykorzystane solanki, wody lecznicze i termalne,
- wody pochodzące z obiegów chłodzących elektrowni lub elektrociepłowni,
- wody pochodzące z odwodnienia zakładów górniczych, z wyjątkiem wód wtłaczanych do górotworu, jeżeli rodzaje i ilość substancji zawartych w wodzie wtłaczanej do górotworu są tożsame z rodzajami i ilościami substancji zawartych w pobranej wodzie, z wyłączeniem niezanieczyszczonych wód pochodzących z odwodnienia zakładów górniczych,
- wody wykorzystane, odprowadzane z obiektów chowu lub hodowli ryb w obiektach przepływowych, charakteryzujących się poborem zwrotnym, o ile ilość i rodzaj substancji zawartych w tych wodach przekraczają wartości ustalone w warunkach wprowadzania ścieków do wód określonych w pozwoleniu wodnoprawnym,
- wody wykorzystane, odprowadzane z obiektów chowu lub hodowli ryb albo innych organizmów wodnych w stawach o wodzie stojącej, o ile produkcja tych ryb lub organizmów rozumiana jako średnioroczny przyrost masy tych ryb albo tych organizmów w poszczególnych latach cyklu produkcyjnego przekracza 1500 kgz 1 ha powierzchni użytkowej stawów rybnych tego obiektu w jednym roku danego cyklu.
Zatem, ze względu na treść art. 5a ustawy, w kontekście definiowania przedmiotowych usług w załączniku nr 3 do ustawy w oparciu o PKWiU, zmiana definicji ścieków nie spowoduje zmiany wysokości opodatkowania podatkiem VAT ww. usługi.
Należy zatem stwierdzić, że z uwagi na fakt zaklasyfikowania przedmiotowej usługi według PKWiU do grupowania 37.00.11.0 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, jest ona opodatkowana stawką podatku w wysokości 8% zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2 oraz poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy.
W konsekwencji, jeśli jak wskazał Zainteresowany usługi odprowadzania wód opadowych i roztopowych sklasyfikowane zostały przez Główny Urząd Statystyczny w grupowaniu PKWiU 37.00.11.0 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków, to świadczona przez Wnioskodawcę usługa odprowadzania wód opadowych i roztopowych opodatkowana jest z zastosowaniem preferencyjnej stawki podatku w wysokości 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2, w zw. z art. 146a pkt 2 oraz poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy.
Ponadto należy wskazać, że preferencyjna stawka podatku dla świadczonych usług, zależy od kwalifikacji PKWiU podanej przez Wnioskodawcę. W związku z powyższym nie jest uzależniona od rodzaju posiadanej przez Wnioskodawcę kanalizacji. Zatem, rodzaj kanalizacji nie ma znaczenia przy opodatkowaniu usługi odprowadzania wód roztopowych.
Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, niniejsza interpretacja traci swą aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej