Przepisy podatkowe nie regulują kwestii rodzaju papieru na jakim winna być sporządzona dokumentacja podatkowa. Jednakże zgodnie z § 50 rozporządzenia ... - Interpretacja - USPPIII/443-25/04

ShutterStock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 09.04.2004, sygn. USPPIII/443-25/04, Urząd Skarbowy w Chorzowie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Przepisy podatkowe nie regulują kwestii rodzaju papieru na jakim winna być sporządzona dokumentacja podatkowa. Jednakże zgodnie z § 50 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22.03.2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 27, poz. 268 ze zm.) podatnicy są obowiązani przechowywać oryginały i kopie faktur, faktur korygujących i not korygujących, a także duplikaty tych dokumentów w okresie 5 lat, licząc od końca roku, w którym wystawiono fakturę, fakturę korygującą lub notę.

Z powyższego przepisu jednoznacznie wynika, że odpowiedzialność za realizację tego obowiązku ponosi podatnik.

Urząd Skarbowy w Chorzowie