POSTANOWIENIE - Interpretacja - PP/4430-7/05

shutterstock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 16.03.2005, sygn. PP/4430-7/05, Urząd Skarbowy w Krasnymstawie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art.14a oraz art.216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( t.j. Dz. U. z dnia 14 stycznia 2005r., Nr 8, poz. 60 ) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.01.2005r. (data wpływu 25.01.2005r.) znak Ldz.P.PKS-F-50/01/01/205 uzupełnionego dnia 07.03.2005r. o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie opodatkowania podatkiem od towarów i usług dopłat do przewozów krajowych autobusowych pasażerskich

postanawiam

uznać stanowisko wnioskodawcy przedstawione w złożonym wniosku jako prawidłowe

UZASADNIENIE

Przedsiębiorstwo XXX zwróciło się do tutejszego organu podatkowego z wnioskiem o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, w sprawie opodatkowania otrzymywanych dopłat do krajowych autobusowych przewozów pasażerskich. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż przedsiębiorstwo jako uprawniony przewoźnik wykonujący publiczny transport zbiorowy osób, otrzymuje dopłaty do krajowych autobusowych przewozów pasażerskich z tytułu stosowania obowiązujących ustawowych ulg dla pasażerów. Rodzaje uprawnień do ulgowych przejazdów w regularnych przewozach osób oraz sposób finansowania dopłat reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz. U. z 2002r., Nr 175, poz.1440 z późn. zm.)

Przedsiębiorstwo prezentuje stanowisko, że otrzymywane dopłaty w myśl art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) są obrotem stanowiącym podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Podstawą opodatkowania w tym przypadku jest kwota otrzymanej dopłaty zmniejszona o należny podatek. Kwotę podatku należnego należy więc wyliczyć "w rachunku w stu" od kwoty otrzymanej dopłaty.

Zdaniem tutejszego organu podatkowego stanowisko przedsiębiorstwa jest słuszne. Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2 - 22, art. 30 - 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrotem jest także otrzymana dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze związana z dostawą lub świadczeniem usług. Wobec powyższego podstawą opodatkowania jest kwota otrzymanej dopłaty pomniejszona o kwotę należnego podatku.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Stosownie do art.14b § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej interpretacja ta nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

W związku z powyższym postanowiłem jak w sentencji.

Na postanowienie niniejsze, zgodnie z art. 169 § 4 Ordynacji podatkowej służy Stronie wniesienie zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie, Ośrodek Zamiejscowy w Zamościu, za moim pośrednictwem w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie ( art.222 w związku z art.239 Ordynacji podatkowej ).

Urząd Skarbowy w Krasnymstawie