
Temat interpretacji
Postanowienie
Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Krowodrza działając na podstawie art. 14 a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz.U.z 2005 r. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 17.02.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza , iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.
Uzasadnienie
Z przedstawionych we wniosku informacji wynika, że Spółka zajmuje się sprzedażą detaliczną okien i drzwi oraz świadczy usługi polegające na ich montażu i wymianie. W trakcie prowadzonej działalności zdarza się , że klient zamawia w firmie kompleksową usługę budowlaną polegającą na wykonaniu pomiaru wnęki okiennej (drzwiowej), skalkulowaniu usługi, podpisaniu umowy ze zleceniodawcą, zakupie stolarki, jej transporcie, wymontowaniu istniejącej i zamontowaniu nowej stolarki, wykonaniu obróbek wykończeniowych. We wszystkich przypadkach firma dokonuje zamówienia materiałów o konkretnych parametrach, niezbędnych do wykonania usługi, u producentów stolarki, lub innych dystrybutorów regionalnych. Ponieważ przedmiotem zamówienia jest określona usługa budowlana polegająca między innymi na sprzedaży usługi wraz z materiałem własnym, wystawiana zostaje klientowi faktura VAT zawierająca jedną pozycję: usługa budowlano-montażowa , do której zastosowanie będzie miała 7% stawka VAT.Zdaniem Spółki, która we wniosku powołuje się na opinię Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi usługi montażu stolarki (w skład kompleksowej usługi świadczonej przez firmę może wchodzić : wykonanie pomiaru wnęki okiennej lub drzwiowej , skalkulowanie usługi, podpisanie umowy ze zleceniodawcą , zakup okien/drzwi transport wymontowanie istniejącej i zamontowanie nowej stolarki , wykonanie obróbek wykończeniowych) świadczone przez podmioty, które prowadzą działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego stolarką i usług budowlanych , mieszczą się w grupowaniu PKWiU 45.42.11 - 00.00 " Roboty instalacyjne futryn drzwiowych i ram okiennych".Po analizie przedłożonych przez Spółkę dokumentów tut. Organ podatkowy informuje, że stosownie do art. 146 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.): "w okresie od dnia przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej do dnia 31 grudnia 2007 r. stosuje się stawkę w wysokości 7% w odniesieniu do robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą". Zgodnie z art. 2 pkt. 12 ww. ustawy o VAT przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne rodzinne stałego zamieszkania, sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: 111-Budynki mieszkalne jednorodzinne, 112 - Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe , ex 113 - Budynki zbiorowego zamieszkania - wyłącznie: budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebania, kurie , rezydencje biskupie oraz rezydencja Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej .Zgodnie z przedstawionym pismem Urzędu Statystycznego w Łodzi nr OK-5672/KU-1230/2005 z dnia 23.02.2005 r. usługi wykonywane przez Spółkę polegające na instalowaniu okien i drzwi, wykonywane na odrębne zlecenie przez podmiot gospodarczy nie będący ich producentem zostały sklasyfikowane wg. PKWiU 45.42.11 - 00.00 (tj. roboty związane z montażem futryn i ram okiennych).Mając na uwadze powyższe fakty tutejszy Organ podatkowy informuje, iż świadczone przez Podatnika usługi budowlane w obiektach budownictwa mieszkaniowego w ramach których dokonuje się montażu wcześniej zakupionej przez Spółkę stolarki okiennej lub drzwiowej (PKWiU 45.42.11-00.00) będą podlegały opodatkowaniu wg. stawki 7% , stosownie do art. 146 ust. 1 pkt. 2a ustawy o VAT. Tak więc stanowisko przedstawione przez Spółkę jest prawidłowe.Powyższa interpretacja :- dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego aktualnie obowiązującego, traci moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących,- nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.
