Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dotyczących wydatków związanych z realizacją projektu - Interpretacja - 0111-KDIB3-2.4012.864.2020.1.DK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 30.12.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.864.2020.1.DK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT dotyczących wydatków związanych z realizacją projektu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2020 r. (data wpływu 2 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2020 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina S. jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym od lutego 2010 r. - wcześniej podatkiem był Urząd Gminy w S.

Obecnie Gmina S. jest skonsolidowana ze swoimi jednostkami budżetowymi i składa jedną skonsolidowaną deklarację podatku od towarów i usług VAT-7.

Są to następujące jednostki budżetowe:

  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w S., ul. W. P. 12, S.,
  • Szkoła Podstawowa w T., T. 55,
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny w D., ul. W. 7, D.,
  • Szkoła Podstawowa w M., ul. G. 29, M.,
  • Szkoła Podstawowa w J., ul. R. 66B, J.,
  • Zespół Szkół w S., ul. P. W. 2, S.

Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Większość z tych zadań jest wykonywana przez Gminę w ramach systemu publicznoprawnego. Wybrane działania przeprowadzane są przez Gminę na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT. W ramach tych czynności Gmina dokonuje zarówno transakcji opodatkowanych VAT według odpowiednich stawek, jak również podlegających opodatkowaniu VAT, lecz zwolnionych od podatku.

Innymi słowy Gmina wykonuje:

  1. Zadania o charakterze publicznoprawnym, uznawane przez Gminę jako niepodlegające regulacjom VAT, z tytułu których Gmina nie uzyskuje żadnych wpływów (np. związane z budową infrastruktury drogowej),
  2. Zadania w ramach systemu publicznego, uznawane przez Gminę jako niepodlegające regulacjom VAT, z tytułu których Gmina uzyskuje określone wpływy (np. opłata za wydanie decyzji administracyjnej),
  3. Czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, uznawane przez Gminę jako podlegające regulacjom VAT, z których Gmina otrzymuje wynagrodzenie (np. sprzedaż działek, wynajem lokali użytkowych),
  4. Czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, zwolnionych od VAT, z tytułu których Gmina otrzymuje wynagrodzenie (np. wynajem lokali na cele mieszkaniowe lub sprzedaż określonych nieruchomości).

Gmina S. złożyła wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pod nazwą: () w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 w ramach działania, usługi społeczne w ramach poddziałania rozwój usług społecznych.

Wniosek został zakwalifikowany do dofinansowania, wobec czego Gmina będzie podpisywała umowę w 2020 r. Inwestycja będzie realizowana w latach 2020-2023 a całkowity koszt wyniesie 4.526.656,23 zł, w tym kwota dofinansowania wyniesie 4.300.323,42 zł.

Partnerem projektu będzie Fundacja Stefa Mocy ze S.

Poszczególne zadania dotyczące realizacji projektu będą wykonywane przez Gminę przy pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Fundacji.

Świadczone w ramach projektu usługi przez Gminę, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej i Fundację będą usługami nieodpłatnymi.

Rodzaj zadań przewidzianych w projekcie to :

  1. Utworzenie Klubu Seniora ... w D. - 30 osób z 2 oddziałami zamiejscowymi po 25 osób (łącznie 80 osób).
    Przewidziane działania:
    1. remont generalny budynku w D. (50% powierzchni);
    2. remont świetlicy w T. w części dotyczącej Klubu Seniora;
    3. zakup wyposażenia między innymi: stołów, krzeseł, mebli kuchennych, komputerów, telewizorów;
    4. organizacja wycieczek;
    5. organizacja zajęć: warsztaty zdrowego odżywiania/kulinarne, warsztaty z dekupażu/florystyki/rękodzieła.
  2. Szkolenia opiekunów osób niepełnosprawnych/zależnych - 20 osób i kandydatów na pełnienie funkcji opiekunek środowiskowych - 4 osoby.
    Planowane szkolenia:
    1. pierwsza pomoc przedmedyczna - 8h;
    2. geriatria i choroby wieku starczego - 16h;
    3. komunikacja z podopiecznymi - 16h;
    4. uzyskiwanie pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych - 16 h;
    5. jak pielęgnować osoby starsze i niepełnosprawne - 16h;
    6. warsztaty obsługi TIK - 16h.
  3. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne świadczone w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych , przewlekle chorych - 10 osób.
    1. usługi opiekuńcze;
    2. usługi specjalistyczne świadczone w miejscu zamieszkania: osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych -wsparcie psychologa, rehabilitanta/fizjoterapeuty/masażysty.
  4. Utworzenie placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w 2 świetlicach (D., B.) i wsparcie 2 istniejących placówek (T., N.) - Klub - średnio 12 os. świetlica.
    Planowane działania:
    1. remont generalny budynku w D. (50% powierzchni);
    2. remont świetlicy w T., w części dot. świetlicy dla dzieci;
    3. zakup wyposażenia, doposażenia świetlic, m. innymi: stoliki, krzesełka, szafy, biurka, laptopy, klocki edukacyjne, tablety itp.;
    4. organizacja warsztatów: kompetencji cyfrowych, obywatelskich, matematycznych, językowych;
    5. organizacja wycieczek przyrodniczych, historycznych dla dzieci z placówek opiekuńczych;
    6. organizacja obozu w ramach centrum wolontariatu - nagroda w konkursie ogłoszonym wśród dzieci - pomoc w nauce dzieci - dzieciom;
      g) pomoc prawna dla opiekunów/rodziców dzieci.
  5. Pomoc prawna dla opiekunów osób zależnych - 20 osób, oraz usługi specjalistyczne dla ich podopiecznych - 20 osób;
    1. wsparcie psychologa, rehabilitanta/fizjoterapeuty/masażysty.

Preferowane do wsparcia w ramach projektu są:

  • osoby doświadczającego wielokrotnego wykluczenia społecznego, czyli wykluczenia z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w definicji osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym;
  • znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
  • co najmniej 50% uczestników projektu będą stanowiły osoby objęte w ramach PO Pomoc Żywnościowa.

Ostatecznymi odbiorcami wsparcia są osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich rodziny, w tym przede wszystkim: seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami i chorobami przewlekłymi, dzieci i młodzież, opiekunowie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, kandydaci oraz sprawujące rodzinną pieczę zastępczą.

Projekt jest wyjściem na przeciw problemom zdiagnozowanym w lokalnej społeczności. Strategia rozwiązywania problemów społeczności Gminy S. (Uchwała Rady Gminy) wskazuje na konieczność utworzenia na jej terenie dziennego pobytu osób starszych, pomoc osobom niepełnosprawnym, współtworzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży. Lokalna Diagnoza Zapotrzebowania na usługi społeczne wskazała na brak form wsparcia seniorom, osobom niepełnosprawnym, brak kompetencji, brak oferty dla dzieci i pilną konieczność wsparcia 212 osób.

Poniesione na realizację projektu wydatki nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Gmina poprzez realizację projektu będzie wykonywała zadania własne nałożone na gminę przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, a tym samym nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

Działalność Gminy związana z zadaniami z zakresu polityki społecznej gminy i pomocy społecznej nie generują żadnych dochodów opodatkowanych podatkiem VAT, dlatego też Gmina nie może w żaden sposób odzyskać poniesionego podatku VAT od zapłaconych faktur związanych z realizacją projektu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Gminie S. przysługuje odliczenie podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. () na podstawie art. 86 ustawy o VAT?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Gminie S. nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu pn. (), gdyż towary i usługi nabyte w ramach projektu nie będą wykorzystywane przez Gminę do czynności podlegających opodatkowaniu - usługi będą świadczone nieodpłatnie.

Zgodne z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i usług zwanej dalej ustawą, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Kwotę podatku naliczonego stanowi zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że art. 15 ust. 6 ustawy o VAT nie uznaje za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa dla realizacji których zostały one powołane z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne gminy obejmują sprawy z zakresu pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, polityki społecznej, ochrony zdrowia, edukacji publicznej.

Analizując powyższe warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu nie będą służyć czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług, a Gmina realizując projekt nie będzie działać w charakterze podatnika VAT. Poniesione na realizację projektu wydatki nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Gmina realizując projekt będzie wykonywała zadania własne nałożone na nią przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, a tym samym nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT towarów ani usług związanych z realizowanym projektem. Zatem Gmina nie będzie miała prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizowanym projektem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi natomiast art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Należy wskazać, że w świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Na podstawie art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

W szczególności zadania własne obejmują sprawy pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych (art. 7 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Gmina będzie realizowała projekt pn. () dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.

Projekt będzie realizowany w latach 2020-2023, a jego odbiorcami będą osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich rodziny, w tym przede wszystkim: seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami i chorobami przewlekłymi, dzieci i młodzież, opiekunowie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, kandydaci oraz sprawujące rodzinną pieczę zastępczą.

W ramach projektu Gmina zaplanowała:

  • utworzenie Klubu Seniora ...,
  • szkolenia opiekunów osób niepełnosprawnych/zależnych i kandydatów na pełnienie funkcji opiekunek środowiskowych,
  • usługi opiekuńcze i specjalistyczne świadczone w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych,
  • utworzenie placówki wsparcia dziennego w formie opiekuńczej w 2 świetlicach i wsparcie 2 istniejących placówek,
  • pomoc prawna dla opiekunów osób zależnych oraz usługi specjalistyczne dla ich podopiecznych.

Wnioskodawca wskazał, że realizując projekt będzie wykonywał zadania własne, nałożone na gminę przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, z zakresu pomocy społecznej, które nie generują dochodów opodatkowanych podatkiem VAT.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. ().

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy dotyczących prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją ww. inwestycji powtórzyć należy, że zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Analiza przedstawionego stanu faktycznego prowadzi do stwierdzenia, że w omawianej sprawie związek taki nie występuje, gdyż jak wskazał Wnioskodawca, realizując projekt, Gmina wykonuje zadania własne nałożone na nią przepisami ustawy o samorządzie gminnym, a tym samym nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.

W konsekwencji mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy się zgodzić ze stanowiskiem Wnioskodawcy w myśl którego warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż towary i usługi nabyte w ramach realizacji projektu nie będą służyć czynnościom opodatkowanym podatkiem od towarów i usług, bowiem Gmina realizując projekt nie będzie działać w charakterze podatnika VAT.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego).

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej