W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup wyposażenia - Interpretacja - 0111-KDIB3-2.4012.73.2022.1.MD

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 30 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.73.2022.1.MD

Temat interpretacji

W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup wyposażenia

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup wyposażenia. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gminne Centrum B. i K. w X (dalej: GCBiK lub Wnioskodawca) nie jest zarejestrowane jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: VAT), Wnioskodawca korzysta bowiem ze zwolnienia podmiotowego w VAT.

GCBIK jest samorządową instytucją kultury, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury Gminy (dalej: Gmina), działającą w szczególności na podstawie:

-ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 194 ze zm.) (dalej: Ustawa o działalności kulturalnej)

-ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.) (dalej: Ustawa o samorządzie gminnym),

-statutu nadanego uchwałą Nr  ... Rady Gminy z dnia 17 października 2016 roku w sprawie przekształcenia Gminnej Biblioteki Publicznej w X w Gminne Centrum B. i K. w X (dalej: Statut).

Do podstawowych zadań Wnioskodawcy należą w szczególności:

  1. gromadzenie i opracowywanie materiałów bibliotecznych ze szczególnym uwzględnieniem materiałów dotyczących własnego regionu,
  2. udostępnianie zbiorów bibliotecznych na miejscu lub do domu oraz prowadzenie wypożyczeń międzybibliotecznych,
  3. prowadzenie zajęć świetlicowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym przygotowanie planu zajęć, celów prowadzonych zajęć, rozliczenia z przeprowadzonych zajęć i z osiągnięcia założonych celów),
  4. prowadzenie zajęć z zakresu kółek zainteresowań zgodnie z potrzebami,
  5. prowadzenie zajęć kulturalno-oświatowych,
  6. realizacja zadań w dziedzinie wychowania, edukacji i upowszechniania kultury,
  7. rozbudzanie zainteresowań oraz potrzeb kulturalnych,
  8. edukacja kulturalna i wychowanie poprzez sztukę,
  9. organizowanie czasu wolnego dzieci, młodzieży i dorosłych,
  10. tworzenie i upowszechnianie scenicznych programów artystycznych,
  11. organizowanie spektakli, koncertów, festiwali, odczytów, imprez artystycznych, rozrywkowych i turystycznych oraz wystaw okolicznościowych.

GCBiK zakłada, iż rodzaj opisanych czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę w ramach jego działalności nie ulegnie zmianie w przyszłości.

GCBiK w ramach projektu realizowanego przez Gminę pn. „” (dalej: Projekt), wykonuje zadanie nr 4 pn. „…”(dalej: Zadanie). Przedmiotowy Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

W ramach realizacji zadania Wnioskodawca zakupi: biurka, krzesła, stoliki, meble, szafki, urządzenia multimedialne i tablicę informacyjno-pamiątkową (dalej łącznie: Wyposażenie). Właścicielem Wyposażenia GCBIK będzie Wnioskodawca.

Nabyte w ramach realizacji zadania Wyposażenie będzie wykorzystywane bezpłatnie i nie będzie służyło Wnioskodawcy do wykonywania czynności opodatkowanych VAT. Wyposażenie będzie wykorzystywane przez Wnioskodawcę w trakcie bezpłatnych zajęć plastycznych, tanecznych, lekcji bibliotecznych oraz imprez okolicznościowych.

Zakup Wyposażenia przyczyni się do rozwoju zarówno funkcji kulturalnych jak i edukacyjnych na terenie Gminy. Działania zaplanowane w ramach Projektu mają na celu podniesienie jakości życia mieszkańców Gminy poprzez funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni publicznych służące rozwojowi funkcji społecznych i gospodarczych, a także poprzez stworzenie odpowiedniej oferty spędzania czasu wolnego.

Pytanie

Mając na uwadze okoliczności przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego, GCBiK zwraca się o potwierdzenie prawidłowości swojego stanowiska w zakresie następującego pytania:

-Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków na zakup Wyposażenia?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, GCBiK nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków na zakup Wyposażenia.

Uzasadnienie Państwa stanowiska

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Natomiast w myśl ust. 2 pkt 1 lit. a) tego artykułu, kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Z kolei w art. 88 ustawy VAT wskazano przypadki, w których prawo do odliczenia jest ex lege wyłączone.

Z przytoczonych wyżej przepisów wynika, iż prawo do odliczenia przysługuje, gdy są spełnione tzw. pozytywne przesłanki odliczenia tj. odliczenia dokonuje podatnik VAT oraz towary lub usługi, z tytułu nabycia których podatek został naliczony, będą wykorzystywane przez tego podatnika do czynności opodatkowanych oraz gdy nie zachodzą żadne przesłanki wyłączające prawo do odliczenia wskazane w art. 88 ustawy VAT (tzw. negatywne przesłanki odliczenia).

Podatnikiem zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy VAT są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza w myśl art. 15 ust. 2 ustawy VAT obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast w myśl art. 15 ust. 6 ustawy VAT nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W tym kontekście wskazać należy, iż stosowanie do art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują m.in. sprawy w zakresie kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami (art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie gminnym).

Na podstawie art. 9 ust. 1 w zw. z art. 10a pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym, Gmina realizuje zadania z zakresu kultury za pośrednictwem Wnioskodawcy.

Powyższe oznacza, iż organ władzy publicznej jest podatnikiem VAT w tych przypadkach, w których: (i) wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach zadań własnych lub (ii) wykonuje czynności mieszczące się wprawdzie w ramach zadań własnych, gdy mają on swoje źródło w stosunku cywilnoprawnym, tj. są realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko w tym zakresie wykonywane przez GCBiK czynności mogą zatem mieć przymiot działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT.

Jednocześnie, powołane wyżej przepisy ustawy VAT wskazują, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje, gdy zostaną spełnione łącznie następujące warunki: (i) odliczenia dokonuje podatnik VAT oraz (ii) wystąpi związek między nabywanymi towarami lub usługami z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy VAT, a następnie – w ramach tej działalności – związek ze sprzedażą opodatkowaną VAT.

Na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96 ustawy VAT, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7 ustawy VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy, nie zostaną spełnione wskazane wyżej warunki do odliczenia VAT naliczonego od wydatków poniesionych na zakup Wyposażenia, ponieważ: (i) GCBiK nie jest czynnym podatnikiem VAT, a więc nie ponosi i nie będzie ponosić w przedmiotowym przypadku wydatków jako podatnik VAT oraz, w konsekwencji (ii) wydatki te nie będą wykorzystywane do czynności podlegających VAT, w tym opodatkowanych.

W pierwszej kolejności należy wskazać, iż zadanie jest realizowane z założeniem, że po jego wykonaniu Wyposażenie nie będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę do prowadzenia działalności gospodarczej. GCBiK będzie działać w tym zakresie w ramach reżimu publicznoprawnego. W związku z realizacją Zadania Wnioskodawca będzie występować jako jednostka organizacyjna Gminy, w ramach i w celu realizacji zadań statutowych, nałożonych nań odrębnymi przepisami prawa, a nie na podstawie i w celu wykonywania zobowiązań wynikających z umów cywilnoprawnych. A zatem GCBiK nie będzie tu działać w charakterze podatnika VAT.

Ponadto, w kontekście drugiej z ww. przesłanek, należy zauważyć, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje jedynie, gdy związek pomiędzy nabyciem towarów/usług a sprzedażą opodatkowaną jest dostatecznie oczywisty. Jak natomiast zostało wskazane, po realizacji Zadania Wyposażenie nie będzie służyło GCBiK do czynności opodatkowanych VAT. Tym samym wydatki poniesione przez GCBiK na realizację Zadania nie będą służyły sprzedaży opodatkowanej VAT, a więc druga z ww. przesłanek nie zostanie spełniona.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy, GCBiK nie będzie miał prawa do odliczenia VAT od wydatków na zakup Wyposażenia, gdyż nie zostaną spełnione przesłanki zarówno wskazane w art. 15 ust. 1 i nast. ustawy VAT, jak i wskazane w art. 86 ust. 1 tej ustawy. W szczególności zakupione Wyposażenie nie będzie służyć do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej [dalej: DKIS], w zbliżonych do sytuacji Wnioskodawcy stanach faktycznych. Przykładowo w:

-interpretacji indywidualnej DKIS z dnia 2 lipca 2019 r. sygn. 0112-KDIL1-1.4012.246.2019.2.SJ, w której organ doszedł do wniosku, że: „W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego nie są spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a nabyte przez niego towary związane z realizacją zadania będącego przedmiotem wniosku nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług – nabyte towary służą do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Zatem, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego zadania. Tym samym Zainteresowanemu z tego tytułu nie przysługuje prawo do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy”;

-interpretacji indywidualnej DKIS z dnia 23 maja 2019 r. sygn. 0112-KDII2-2.4012.180.2019.1.EN, w której DKIS uznał,że: „Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Jak wynika z wniosku Gminny Ośrodek Kultury nie jest podatnikiem VAT czynnym i nie figuruje w ewidencji podatników VAT. Tym samym efekty zrealizowanego projektu nie są wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem w analizowanej sprawie warunki wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy, uprawniające do odliczenia nie są spełnione”.

Mając na uwadze przedstawione wyżej argumenty, Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Stosownie zatem do cytowanych przepisów na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak stanowi art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły do celów zarobkowych.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że są Państwo samorządową instytucją kultury, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury Gminy i nie są Państwo zarejestrowani jako czynny podatnik podatku od towarów i usług, bowiem korzystają Państwo ze zwolnienia podmiotowego w VAT. W ramach projektu realizowanego przez Gminę wykonujecie zadanie pn. „…”. W ramach realizacji zadania zakupią Państwo: biurka, krzesła, stoliki, meble, szafki, urządzenia multimedialne i tablicę informacyjno-pamiątkową (Wyposażenie). Wyposażenie będzie wykorzystywane przez Państwa w trakcie bezpłatnych zajęć plastycznych, tanecznych, lekcji bibliotecznych oraz imprez okolicznościowych. Zakup Wyposażenia przyczyni się do rozwoju zarówno funkcji kulturalnych jak i edukacyjnych na terenie Gminy.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup Wyposażenia.

Jak wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Ponadto, art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie jak wskazują na to jej okoliczności warunki uprawniające do odliczenia podatku VAT nie zostaną spełnione. Nie są Państwo czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a nabyte w ramach realizacji Zadania Wyposażenie będzie wykorzystywane bezpłatnie i nie będzie służyło Państwu do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

W konsekwencji, biorąc pod uwagę powołane przepisy należy stwierdzić, że nie będzie przysługiwać Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na zakup wyposażenia w związku z realizacją zadania pn. „…” ponieważ zakupione wyposażenie nie będzie wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, a Państwo nie są czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Wskazać należy, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego (zdarzeniu przyszłym), bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w……. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej  jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny, co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).